Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در جشن مدیران تولید سینمای ایران که شب گذشته در هتل انقلاب تهران برگزار شد، اظهار داشت: باید فضای نشاط آوری را در اختیار اهالی هنر قرار دهیم تا شاهد شکوفایی عرصه های مختلف آن از جمله سینما باشیم.

وی با اشاره به همراهی مجلس با آثار مختلف سینمایی بیان کرد: تعامل میان اهالی سینما با مسئولان دولت و مجلس می تواند بسیاری از اشکالات را قبل از آسیب درمان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمان ویژه این مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران بود که ضمن پرداختن به مقام شامخ هنر در دیدگاه دین، تصریح کرد: هنر متعهد و در خدمت ارتقا و رشد جامعه باید ارج نهاده شود و مورد تقدیر قرار گیرد.

وی بیان کرد: نگاه هنرمندان به مسائل روز جامعه حتما خوب است اما باید فراتر از این موضوع هم مورد توجه قرار گیرد.

این جشن چهره های سینمایی و سخنرانان متعددی همچون رسول صدرعاملی، سیروس الوند، پوران درخشنده ، کیومرث پوراحمد و بهروز افخمی داشت که درباره مسائل مختلفی صحبت کردند.

رسول صدر عاملی کارگردان شناخته شده‌ ایران در این مراسم اظهار کرد: سینمای ایران بسیار شریف و نجیب است و می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

وی ادامه داد:در روزهای اخیر شاهد اتفاقات تلخی بودیم و نتوانستیم لحظه ای را به شادی سپری کنیم اما خوشحالم که این جمع باعث شد تا دوباره کنار دوستان قدیمی نفسی تازه کنیم.

بهروز افخمی که زمانی پس از آغاز مراسم با عجله به روی صحنه آمد، اظهار کرد: خوشحالم در جمع دوستانم هستم و آنها دوباره در چنین مراسمی ملاقات می کنم.

وی همچنین در مورد مدیران تولید سینما و ارتباطش با آنها گفت: واقعا کارکردن با کارگردان هایی مثل من که می خواهند با  کارهای ژانگولر فیلم خاصی بسازند، صبر ایوب می خواهد.

پوران درخشنده نیز که برای تقدیر از برادر خود عباس درخشنده به روی صحنه حاضر شده بود، درباره آثار خود در سینما گفت: برادرم در فیلم هایی که همکاری داشتیم بسیار مراعات هزینه‌ و مخارج را می کرد زیرا می دانست من با حداقل امکانات می توانم فیلمی را از آب و گل در بیاورم.

بخش دیگری از مراسم به تقدیر از وحید مشاری برای فیلم بمب یک عاشقانه و عبدالله شهباز زاده برای فیلم «به وقت شام» اختصاص پیدا کرد که توانسته بودند در جشنواره فجر سال گذشته خوش بدرخشند.

همچنین این مراسم به حضور فرزندان معظم شهیدان صیادشیرازی و شهید علی اکبر شیرودی مزین شده بود که برای تقدیر از عوامل به روی صحنه آمدند.

لازم به ذکر است؛در این مراسم از ناصر مقدس، سعید سعدی، عباس درخشنده و یوسف صمدزاده پیشکسوتان تولید سینمای ایران به پاس زحمات چندین ساله در عرصه تولید تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، کمدی سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه کنندگی کامران حجازی، در ادامه استقبال مخاطبان، روز سه‌شنبه ۷ فروردین در سال جدید توانست ۲ رکورد مهم سینمای ایران را جابه جا کند.

این فیلم در روز هفتم فروردین توانست با ثبت رقم فروش ٧ میلیارد تومان در یک روز، به رکورد تازه‌ای در فروش روزانه تاریخ سینمای ایران دست پیدا کند.

این رکورد پیش از این با ثبت رقم ۵ میلیارد و ۵٨٠ میلیون تومان در اختیار فیلم «هتل» بود.

«تمساح خونی» همچنین روز گذشته توانست در ادامه اکران خود با ثبت رقم فروش ٣١ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان در هفته‌ای که گذشت، رکورد فروش هفتگی تاریخ سینمای ایران را با فاصله بشکند.

این رکورد پیش از این با ٢٢ میلیارد و ٨۶٠ میلیون تومان در اختیار فیلم «فسیل» بود.

این کمدی پرمخاطب در هفته‌های اخیر رکوردهای مختلف دیگری از جمله رکورد فروش روز نخست، روز دوم، افتتاحیه (سه روز اول)، هفته نخست را به نام خود ثبت کرده و به تازگی از مرز فروش ۵۵ میلیارد تومان عبور کرده است.

به گفته دست اندرکاران پروژه این کمترین زمان رسیدن یک فیلم به این میزان فروش در سینمای ایران است.

در «تمساح خونی» جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، با حضور جمشید جهانزاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم توسط پخش شهرفرنگ در سینماهای سراسر کشور درحال اکران است.

کد خبر 6063675 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • اعلام زمان و مکان برگزاری ویژه برنامه شب های قدر در اردبیل
  • دعوت سپاه البرز از مردم برای حضور در مراسم شهیدالقدس
  • چطور پرویز دهداری و سعید پورصمیمی ۴۰ سال بعد به هم رسیدند؟
  • زمان و مکان ویژه برنامه شب‌های قدر در اردبیل اعلام شد
  • «تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت
  • جشن میلاد امام حسن (ع) و تقدیر از روزه اولی‌ها ویژه مهاجرین مقیم فشاپویه + فیلم و تصاویر
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد