Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی انیمیشن «جادوگر شهر اُز» با تمرکز بر سفر دوروتی به شهر اُز از سوی کمپانی برادران وارنر ساخته می‌شود. ویژگی این فیلم این است که از زاویه دید سگ دوروتی روایت می شود.

مارک برتون فیلمنامه‌نویس کهنه‌کار، فیلمنامه این فیلم را با اقتباس از کتاب کودک «توتو» می‌نویسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب نوشته مایکل مورپورگو نویسنده انگلیسی خالق «اسب جنگی» و داستانش درباره سفر دوروتی در شهر اُز همراه سگش توتو است.

از جمله تهیه کنندگان این فیلم جارد استرن و وینزور یوآن هستند. ساترن با برادران وارنر برای نویسندگی فیلمنامه دو فیلم «لگو بتمن» و «لگو نینجاگو» همکاری کرده بود.

برتون در عین حال اغلب با آرادمن استودیوز از بریتانیا همکاری می‌کند و ۲ فیلم بلند اخیر این استودیو یعنی «شان گوسفنده» و «انسان اولیه» را برایشان نوشته است. «ماداگاسکار» از دیگر انیمیشن‌هایی است که وی نویسنده فیلمنامه آنها بوده است.

گروه انیمیشن وارنر به تازگی نسخه انیمیشن جدیدی از «گربه در کلاه» از داستان‌های دکتر زئوس و اسپین‌آفی از فیلم «لگو» با عنوان «رقابت میلیارد قطعه‌ای» را با اقتباس از «کتاب زندگی» ساخته است.

فیلم کلاسیک «جادوگر شهر اُز» به کارگردانی ویکتور فلمینگ بر اساس رمانی برای کودکان نوشته ال. فرانک باوم آمریکایی به نام «جادوگر بی‌نظیر شهر اُز» سال ۱۹۳۹ ساخته شد. در این فیلم موزیکال جودی گارلند در نقش دوروتی بازی کرده بود.

کد خبر 4345279

منبع: مهر

کلیدواژه: انیمیشن سینمای آمریکا کمپانی برادران وارنر تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سینمای مستند کارگردان تئاتر رادیو کنسرت موسیقی فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی سریال ایرانی خانه سینما سینمای آمریکا رادیو نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، انیمیشن کوتاه «آوای ابرها»، محصول مرکز فیلم جوان سوره، به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی در دومین حضور بین‌المللی، به هشتمین دوره جشنواره Trame Iindipendenti International Film Festival ایتالیا راه پیدا کرد.

این جشنواره از ۱۴ می تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۵ اردیبهشت تا ۱۰ تیر سال جاری در شهر پیزای کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

جشنواره «TRAme Indipendenti» با هدف تبلیغ فیلم مستقل از طریق نمایش آثار هنری تصویری با کیفیت بالا، تولید خارج از سیستم اصلی استودیو فیلم و توزیع شده توسط شرکت‌های سرگرمی مستقل راه‌اندازی شده است. همچنین این جشنواره مستقل مختص فیلم‌های کوتاه‌تر از ١۵ دقیقه و در ژانرهای مختلف در سه بخش «داستانی»، «مستند» و «انیمیشن» است.

انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» روایتی میان ۲ انفجار از بمب‌های ویران‌گر رژیم صهیونیستی بر سر کودکان مظلوم غزه با الهام از شعر غسان کنفانی و پخش بین‌المللی آن برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

کد خبر 6099231 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • فصل اول جادویی جود بلینگام در رئال مادرید، بهتر از این هم می‌شد؟ / فیلم
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند