Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که سالانه مسافران بسیاری چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی به آن سفر می کنند. در این کشور آثار تاریخی بسیاری را می توان دید که یکی از آن ها خانه اپرا ارمنستان است. این اثر، یکی از برترین دیدنی های ارمنستان است که جز 10 خانه اپرای برتر در کل دنیا شناخته می شود، و همچنین یکی از دستاوردهای باارزش در طول تاریخ کشور ارمنستان می باشد، جز بناهایی است که در سفر به ارمنستان باید حتما از آن دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه سعی شده اطلاعاتی کامل از مشخصات خانه اپرا ارمنستان داده شود.

مشخصات خانه اپرا ارمنستان: دلیل ساخت

در ارمنستان آهنگسازان و بسیاری وجود داشتند که قطعه های بسیار زیبایی را تهیه می کردند، با وجود چنین آهنگسازانی، نبود خانه اپرا در این کشور تا بتوانند ایده های خاص و ویژه خود را پیاده کنند، بسیار احساس می شد. اولین اپرای بین المللی ارمنستان در سال 1868 به نام The Arshak II توسط Tigran Chuhajyan ساخته شد. این آهنگساز بزرگ ارمنی اولین نفری بود که اپرای کوچک و درام موزیکال را ساخت و می توان گفت که او نقش بسیار مهمی در ساخت خانه اپرا داشته است. خانه اپرا ارمنستان توسط الکساندر تامانیان، معمار بزرگ آن زمان طراحی شد و عملیات ساخت آن در 28 نوامبر سال 1930 که دهمین سالگرد جمهوری ارمنستان شوروی بود شروع شد. از روز 20 ژانویه 1933 این بنا مورد بهره برداری قرار گرفت. این بنا هنوز در سال 1933 تکمیل نشده بود و روند کامل شدن ان ادامه داشت. بعد از مرگ تامانیان، پسر او ادامه ساخت یکی از سالن های این بنا به نام سالن کنسرت آرام خاچاتوریان را انجام داد و آن را تکمیل کرد. جورج پسر تامانیان، تکمیل کلی ساختمان خانه اپرا را در سال 1953 به پایان رساند و امروزه نیز از دیدنی های ارمنستان است.

مشخصات خانه اپرا ارمنستان: معماری

از نظر معماری خانه اپرای ارمنستان نمونه بارزی از معماری شوروی به حساب می آید. این بنا شامل دو سالن ( سالن کنسرت آرام خاچاتوریان و سالن اپرا و باله ملی تئاتر ارمنستان) است که این دو سالن دارای استیج های جداگانه هستند اما دارای یک سقف با یکدیگر می باشند. از جمله ویژگی های این سالن ها این است که به صورت آکوستیک ساخته شده اند و همانند آمفی تناتر می باشند. گنجایش سالن باله و اپرا 1260 نفر و گنجایش سالن کنسرت آرام خاچاتوریان، 14000 نفر است. بسیاری از بازدیدکنندگان از این اثر به خاطر معماری منحصر به فرد آن آمده اند. در قسمت بیرونی خانه اپرا، مجسمه هایی دیده می شود که مربوط به آهنگسازان و برخی شاعران می باشد. در بین این مجسمه ها، مجسمه خاچاتوریان، اسپندیریان، آرنو باباجانیان و هوهانس تومانیان دیده می شود.

مشخصات خانه اپرا ارمنستان: آهنگ ها و کنسرت های اجرا شده

بعد از ساخت خانه اپرا، از شاخص ترین دیدنی های ارمنستان امروز، اولین اپرا اجرا شده در آن Almast بوده است که متعلق به الکساندر اسپندیریان، آهنگساز مشهور آن زمان بوده است. الکساندر اسپندیریان تنها یک اپرا ساخته است که آن هم Almast بوده است. اپرای Anush در سال 1935 در خانه اپرا اجرا شد اما در سال 1912 توسط آرمن تیگرانیان ساخته شده بود. این اپرا در واقع داستان عاشقانه یک دختر روستایی به نام Anush است که عاشق Saro که چوپان بوده است می شود، است. این داستان در واقع شعری از هوهانس تومانیان است. از جمله دیگر اپراهای اجرا شده در این مکان، اپرای David Bek، در سال 1950 بوده است. این اپرا نیز برگرفته از رمانی به همین نام، به نویسندگی Raffi می باشد.بعد از افتتاح این بنا در سال 1933، گروه باله تشکیل شد و اولین اجرای باله در خانه اپرا سال 1935 و با باله دریاچه سوان بوده است. آرام خاچاتوریان باله های ارمنی بسیاری را ساخت که Gayane هنوز هم که هنوزه جز بهترین ها در باله در کل دنیا می باشد.
رهبری این ارکستر در گذشته به عهده Valery Gergiev و بعد لوریس چکناواریان بوده است، در حال حاضر نیز بر عهده Eduard Topchjan می باشد. خانه اکستر فلارمونیک ارمنستان که حدود 80 سال پیش تشکیل شد در سالن خاچاتوریان خانه اپرا قرار دارد. در این خانه اپرا، کنسرت های بسیاری از افرادی چون گروه موسیقی Akvarium، ایان اندرسون و شارل آزناوور برگزار شده است. همچنین در این مکان هنرمندان، آهنگسازان و استادان باله بسیاری مانند گوهر گاسپاریان، Yuri Davtyan و ویلن گالستیان، اجرا داشته اند.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: جهان گردی جهانگردی ایروان ارمنستان تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم تا ششم اردیبهشت برگزار می‌شود. نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

در روز دوم این رقابت‌ها، امیررضا الوانساز، نماینده رده سنی کم‌تر از ۱۳ سال کشورمان موفق شد به جمع ۴ نفر برتر راه یابد که مسابقه او در این مرحله نیز بعد از ظهر امروز برگزار خواهد شد.
در رده سنی کم‌تر از ۱۵ سال نیز رایان گلابیان، علی رحیمی کاری و یوسف قرشی به جمع ۸ نفر راه پیدا کردند که مسابقات این مرحله در حال برگزاری است.
در رده سنی کم‌تر از ۱۷ سال هم باربد چاوشی و محمدصالح‌ آخانی به جمع ۸ نفر برتر راه یافتند که مسابقات این مرحله نیز در حال برگزاری است.
محمد چنگانیان و سیدمبین سیدان به جمع ۴ نفر برتر رده سنی کم‌تر از ۱۹ سال راه پیدا کردند که باید با یکدیگر مسابقه بدهند و نفر برتر به فینال این رده سنی راه پیدا خواهد کرد.
گفتنی است در جریان این رقابت‌ها، علی صالح‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران و علی بختیاری رایزن فرهنگی کشورمان در سالن مسابقات حضور پیدا کردند.

کد خبر 6087443

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • استارت جام تختی در غیاب ستاره های تیم ملی
  • دبیر: کشتی در المپیک یک طلا بگیرد شاهکار کرده است
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟
  • شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • شاهکار اسکواش‌ بازان ایران در قطر
  • شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر
  • ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران