Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدرضا جعفریان  به اعلام جزئیات برنامه‌های فرهنگی و به ویژه سفرهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳۳ هزار نفر از مستمری بگیرانتامین اجتماعی به مشهد مقدس، شیراز  و قم اعزام شدند.

وی افزود: امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ۴۰ هزار نفر را به شهرهای زیارتی مشهد، شیراز و قم اعزام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طبق روال گذشته از ابتدای سال برنامه سفرها شروع شده و در هر هفته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به اماکن زیارتی اعزام می‌شوند و وقفه‌ای در آن ایجاد نشده است گفت: مناقصهجدید برای انتخاب هتل‌های نزدیک به حرم امام رضا (ع) برگزار شده که تا زمان اعلام نتایج مناقصه طبق سنوات گذشته، زائرین در هتل‌های قبلی که قرارداد داشتیم اسکان می‌یابند. اولویت ما در مناقصه جدید انتخاب هتل‌های اطراف حرم است تا مسیر رفت و آمد برای افراد مسن کوتاه تر شود.

جعفریان با بیان اینکه در ماه گذشته، بازنشستگان خود سازمان را هم به مشهد مقدس و ساری اعزام کردیم گفت: در کنار طرح کرامت رضوی این کار را انجام دادیم و قصد داریم برنامه‌های سیاحتی را برای بازنشستگان غیرهمکار نیز دایر کنیم و  طبق رایزنی با کانون‌های بازنشستگی و کارگری بخشی از هزینه‌ها بابت رفت و آمد از سوی خود بازنشسته‌ها پرداخت شود تا بتوانیم طرح سیاحتی را وسیع‌تر و برای تعداد افراد بیشتری انجام دهیم. البته سفر مشهد مقدس رایگان است.

وی ادامه داد: علاوه بر سفرها، سال گذشته المپیادهای ورزشی برای بازنشستگان برگزار کردیم و امسال طرح های سیاحتی را به طرح‌های زیارتی می‌افزاییم. همچنین تورهای گردشگری یک روزه بویژه برای شهرهای بزرگ درنظر گرفتیم که هنوز شروع نشده است زیرا منتظر بودیم بودجه ابلاغ شود که اخیرا محقق شد و مشغول برنامه‌ریزی هستیم که تابستان حتما انجام می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حرم امام رضا سازمان تامین اجتماعی گردشگری مشهد مناقصه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد