Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشتخوار - رییس اداره کار رشتخوار گفت:در سال جاری برای طرحهای اشتغال فراگیر تاکنون ۵ طرح با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان به بانکهای عامل معرفی شده اند.

به گزارش قدس آنلاین، علی ثابت در کار گروه اشتغال شهرستان رشتخوار گفت: دولت برای ایجاد اشتغال  بسته های حمایتی در غالب  (طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی –مشوق های بیمه ای کارفرمایی  - مشاغل خانگی – تسهیلات روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر) در دستور کار قرارداده که در طرح مشاغل خانگی در سال گذشته  مبلغ ۹۲۰۰ میلیون ریال اعتبار با کارمزد ۴ درصد سهمیه شهرستان رشتخوار جذب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی اظهار داشت:در طرح کارورزی تاکنون ۵ نفر از فارغ التحصیلان در شهرستان رشتخوار  بهره مند شده اند. به گفته وی  تاکنون ۷۰طرح تسهیلات روستایی و عشایری با اعتبار۱۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۹۷ نفر در کمیته فنی و کارگروه اشتغال شهرستان مصوب و پس از تایید در کمیته فنی و کارگروه اشتغال استان به بانکهای عامل معرفی شده اند.  ثابت گفت:این طرحها با موضوع فعا لیت تولید  گل رز- پسته پاک کنی - بوم گردی  - کلینیک دامپزشکی و گیاه پزشکی -  پرورش دام سبک و سنگین  - اسلایس پیاز و بسته بندی چاشنی و ادویه و زعفران وعرقیات گیاهی ودارویی  - پرورش قارچ - تولید انواع محصولات گلخانه ای - پرورش زنبور عسل  - کره گیری از پسته  - بهسازی اماکن دام روستایی - قالی بافی - تولید دربهای چوبی -  کاشت و تولید گیاهان دارویی  - پرورش ماهی  - تاکسی مسافری و ... می باشد مسئول اداره کار وامور اجتماعی رشتخوار گفت:برای استفاده از این تسهیلات متقاضی به سایت سامانه کارا مراجعه و پس از ثبت نام و بارگذاری مدارک و مجوز بروز در قالب رسته های اولویت دار طرح را  برای بررسی به دستگاه اجرایی ارسال نماید.  لازم به ذکر است کارمزد این تسهیلات در مناطق روستایی و عشایری غیر مرزی ۶ درصد و در مناطق روستایی و عشایری  مرزی ۴ درصد و برای سرمایه در گردش نواحی صنعتی ۱۰ درصد می باشد

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رشتخوار طرح اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود