Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: به ازا هر پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰، دادسرا نیز برای شهردار آن منطقه به عنوان مسامحه کننده پرونده‌ای تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی که با حضور مسئولین تعدادی از دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد، بر  لزوم احصا و اولویت‌بندی مطالبات عمومی استان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: زباله گردی، کودکان خیابانی، کودکان کار، معتادین متجاهر، عدم رعایت سیمای شهری در تبلیغات محیطی و... از جمله این مطالبات هستند که باید به صورت مدیریت شده برای آنها برنامه ریزی و اقدامات مورد نیاز را مشخص کنیم.

صادقی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه مشکلات خود باید یک نمای واقعی را از هر مشکل ترسیم کنند تا امکان تصمیم گیری و همگرایی برای رفع این موضوع فراهم شود.

وی بر لزوم استفاده از پژوهش‌ها، تحقیقات و پایان نامه‌های دانشگاه‌های استان که در زمینه آسیب‌های اجتماعی انجام گرفته، تاکید کرد و گفت: با جمع آوری این داده‌ها باید یک بانک اطلاعاتی تهیه کنیم تا از خروجی این تحقیقات برای رفع آسیب‌های اجتماعی استان بهره بگیریم.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه متذکر شد: همچنین در حوزه شهری نیز دفتر مطالعات شهری یا اجتماعی باید در شهرداری کرمانشاه راه اندازی شود تا تحقیقاتی که در حوزه مسائل شهری و زیرساخت‌های آن انجام شده را جمع آوری و از خروجی این تحقیقات برای تصمیم گیری و رفع مشکلات حوزه شهری استفاده شود.

وی ضعف نظارت‌های صنفی را از جمله چالش‌های موجود شهر کرمانشاه عنوان کرد و افزود: ضروری است که در راستای کاهش بسیاری از ناهنجاری های شهر کرمانشاه نظارت‌های صنفی تقویت شوند.

صادقی ساماندهی تالارها، خانه باغ‌ها، رستوران‌ها، ورزشگاه‌ها و مکان‌های تجمع را نیازمند بازنگری و همسان سازی مقررات دانست و تاکید کرد: همچنین در بحث عطاری‌ها و آرایشگاه‌ها یک نوع لجام گسیختگی داریم بطوری که بسیاری از آنان تبدیل به مراکز عرضه مواد ممنوعه و مواد مخدر شده اند.

وی به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اشاره کرد و گفت: در کمیسیون‌های زیرمجموعه شهرداری چندین اشکال اساسی وجود دارد که از جمله آنها می توان کمیسیون ماده ۱۰۰ را نام برد که نگاهی درآمدی به این کمیسیون بوجود آمده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: اینکه تخلفی اتفاق بیفتد بعد آن را به کمیسیون معرفی کنیم یک آسیب است، لذا اساسا نباید اجازه شکل گیری تخلف را بدهیم که در این راستا لازم است که پلیس ساختمان را تقویت کنیم تا در زمان بروز تخلف برخورد کند.

وی اعلام کرد: هر پرونده ای که در کمیسیون ماده ۱۰۰تشکیل شود ما نیز برای شهردار آن منطقه ای که تخلف در آن رخ داده، یک پرونده تشکیل خواهیم داد یعنی هم با متخلف و هم با مسامحه کننده نسبت به تخلف برخورد خواهیم داشت مگر اینکه تخلف صورت گرفته در مکانی دور از دید باشد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید در زمان حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی احساس امنیت کنند، عنوان کرد: گاها برخی از پارک‌های کرمانشاه تبدیل به محلی برای تجمع اراذل و اوباش شده که خانواده‌ها نمی توانند در آنها حضور داشته باشند لذا شهرداری باید با برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های مناسب در بحث پرکردن اوقات فراغت این جوانان تلاش کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان استان کرمانشاه کمیسیون ماده 100 شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها