Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرکزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی خواستار تلاش آمریکا و کره شمالی برای اجرای توافقی شده که به تعطیل شدن برنامه هسته ای پیونگ یانگ منجر شود.

رئیس جمهور کره جنوبی امروز در جریان سفرش به سنگاپور گفت اگر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به وعده خود در خصوص خلع سلاح هسته ای کره شمالی پایبند باشد می تواند کشورش را به سوی آسایش هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد که راه رسیدن به چنین هدفی آسان نیست اما اگر شرایط اجرایی کردن توافق های اخیر آمریکا و کره شمالی فراهم شود، این هدف نیز محقق خواهد شد.

در نشست اخیری که میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی برگزار شده بود دو طرف بر خلع سلاح کامل هسته ای در شبه جزیره کره و کاهش تنش میان دو کشور تأکید کرده بودند.

بعد از پایان جنگ کره که در سال ۱۹۵۰، آمریکا و کره شمالی معاهده صلحی امضا نکرده اند بلکه پس از شروع ریاست جمهوری آیزنهاور در سال ۱۹۵۳ تصمیم ترک مخاصمه امضا شد و مدار ۳۸ درجه مرز بین دو کره تعیین شد و دو کشور در واقع در وضعیت آتش بس قرار دارند.

کد خبر 4345339

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ کره جنوبی کره شمالی ایالات متحده آمریکا سوریه رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ فلسطین روسیه عراق عربستان سعودی ناتو افغانستان اتحادیه اروپا جنگ 2015 یمن آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: سخنرانی کیشیدا در کنگره آمریکا شرم آور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون نمایندگی روسیه درسازمان ملل از نخست وزیر ژاپن به دلیل طرح اظهارات ضد روسی انتقاد کرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، نخست وزیر ژاپن را به دلیل طرح ادعا علیه روسیه در باره احتمال بکارگیری سلاح هسته ای به شدت مورد انتقاد قرار داد.

پولیانسکی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: چه شرم آور است.

نماینده روسیه با اشاره به سخنرانی کیشیدا در این پیام آورد: در حال صحبت از خطر تکرار فاجعه تسلیحات هسته ای توسط روسیه، در حالی که در کنگره آمریکا - تنها کشوری که از سلاح های هسته ای استفاده می کند - ایستاده است.

شینو میتسوکو، معاون نماینده دائم ژاپن در سازمان ملل متحد هم با یادآوری فاجعه‌ای که بمب اتمی بر سر هیروشیما و ناگازاکی آورد و بدون اشاره به اینکه واشنگتن تنها کشوری است که از بمب اتمی استفاده کرده است، از آنچه «لفاظی هسته‌ای» مسکو خوانده شده است، انتقاد کرد!

میتسوکو در جلسه شورای امنیت گفت: ژاپن به عنوان تنها کشوری که در جریان جنگ هدف بمباران اتمی قرار گرفته است، هرگز تهدیدهای هسته‌ای روسیه را نمی‌پذیرد چه برسد که این کشور (روسیه) بخواهد از سلاح اتمی استفاده کند.

وی بدون اشاره به مسئول بمباران اتمی ژاپن، افزود: فجایعی که بر سر هیروشیما و ناگازاکی آمد، هرگز نباید تکرار شود.

آمریکا اوایل آگوست ۱۹۴۵ دو بمب اتمی بر سر هیروشیما و ناگازاکی آوار کرد که به مرگ بین ۱۲۹ تا ۲۲۶ هزار نفر که اکثر آنها غیرنظامی بودند، منجر شد. این تنها استفاده از بمب اتمی در تاریخ جنگ‌های جهان و روسای جمهور آمریکا دهه‌هاست که از عذرخواهی بابت این تراژدی که آثار آن همچنان باقیست، خودداری کرده‌اند.

کد خبر 6076901

دیگر خبرها

  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • کیم: کره شمالی خواهان فصل جدیدی در روابط خود است
  • روسیه: سخنرانی کیشیدا در کنگره آمریکا شرم آور است
  • ادعای رییس جمهور فیلیپین درباره توافق سه‌جانبه با آمریکا و ژاپن!
  • تصمیم جدید آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی و هسته ای ایران