Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:54:31 GMT

سیارک دوتایی نادر خردادماه از کنار زمین رد شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۴۰۶۲

سیارک دوتایی نادر خردادماه از کنار زمین رد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، سال گذشته سیارکی از فاصله ٣.٧ میلیون مایلی زمین رد شد. اکنون مشخص شده در حقیقت دو شی آسمانی از کنار زمین رد شده است. 

سیارک ٢٠١٧YE۵ نخستین  بار  در ٢١ دسامبر ٢٠١٧ از رصدخانه Morocco Oukaimeden مشاهده شد و ٢١  ژوئن (٣١ خرداد) از نزدیک ترین فاصله تا زمین رد شد.  

در این زمان، فاصله سیارک تا زمین ۱۶ برابر فاصله ماه تا سیاره خاکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مشاهدات هنگام گذر شی آسمانی از کنار زمین نشان داد این سیستم دوتایی از دو شی با قطر های٣ هزار فوت تشکیل شده که دور یکدیگر مدار می زنند.  

در همین راستا ناسا دقیق ترین تصاویر ثبت شده از این سیستم دوتایی نزدیک زمین را منتشر کرده است. به گفته محققان این سیستم سیارکی دوتایی تا ١٧٠ سال دیگر  از کنار زمین با چنین فاصله ای رد نخواهد شد.

کد خبر 4345304 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: رصدخانه سیارک ناسا نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی فناوری فضایی تلفن همراه فناوری نانو روبات گوگل شرکت دانش بنیان گوشی هوشمند هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید جعفر بابازاده آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سلماس گفت: پیکر این پدر شهید در بردوش مردم قدر شناس سلماس تشییع و در مزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد .

خانم پناهی گفت: شهید جعفر بابازاده در سال ۱۳۴۴در سلماس چشم به جهان گشود و بلافاصله پس از آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه های حق علیه باطل شد .

او گفت: شهید جعفر بابازاده در ۴اسفند ۶۲در عملیات خیبر و در جزیزه مجنون به درجه شهادت نایل امد و پیکر مطهر این شهید والامقام اول اسفند ۷۵تفحص و به خاک سپرده شد .

رییس بنیاد شهید سلماس گفت: این شهرستان ۷۲۸شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و ۱هزار ۱۵۷پرونده جانبازی و ۱٠۴پرونده ازاده را در برگ زرین انقلاب اسلامی به ثبت رسانده است.

دیگر خبرها

  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • مادر شهید اصغر حیدری آسمانی شد
  • پدر شهید جعفر بابازاده آسمانی شد
  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین
  • آسمانی شدن پدر شهید در شاندرمن ماسال
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • اعلام زمان امتحانات نوبت دوم متوسطه اول
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه