Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروهی از هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در جنوب استان صلاح الدین عملیاتی را برای نزدیک شدن به شهر سامراء علیه نیروهای بسیج مردمی انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات تروریست های داعش اشاره کرد و گفت: عناصر تروریستی در گام نخست تلاش کردند به سمت منطقه « تل الذهب» در حومه شهر « بلد» در حومه جنوبی شهر سامراء حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای تیپ 43 بسیج مردمی عراق توانستند تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند، افزود: نیروهای بسیج مردمی با کمین دقیق موفق شدند با کشته و زخمی کردن 10 تن از تروریست ها حملات را در این محور دفع کنند.

 شماری دیگری از عناصر تروریستی داعش هم از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه درگیری متواری شدند؛ به گفته منابع میدانی، تمامی تروریست ها در این محور از عناصر انتحاری بودند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست ها در همان ابتدا درصدد بودند با انجام عملیات انتحاری در ورودی های ایستگاه های دفاعی، خطوط دفاعی نیروهای بسیج مردمی را در هم بشکنند و در ادامه شهر « بلد» را نا امن کنند.

عناصر تروریستی در تلاش بودند در چند مرحله خود را به حومه جنوبی شهر سامراء برسانند؛ شهرهای راهبردی بلد و سامراء در مسیر اصلی استان های بغداد و نینوا قرار دارند و به دلیل قرار گرفتن در شرق دریاچه الثرثار و غرب استان دیاله از اهمیت بالایی برخودار هستند.

از جزیره «الثرثار» در حومه غربی و جنوب غربی شهر بلد خبر می رسد، نیروهای اطلاعات بسیج مردمی در یک عملیات دقیق توانستند تحرکات گروهی از تروریست ها را در این محور رصد کنند.

نیروهای تیپ دوم بسیج مردمی و گروه دهم پیاده نظام ارتش عراق در ادامه عملیاتی را علیه تروریست ها در جزیره « الثرثار» انجام دادند؛ محدوده این عملیات از حومه دریاچه الثرار تا پل ژاپنی در حومه شمالی پایگاه « الحبانیه» امتداد دارد.

 نیروهای عراقی درصدد هستند تمامی مناطق آلوده را در جریزه « الثرثار» از وجود هسته های خاموش داعش پاکسازی کنند؛ عناصر تروریستی داعش در ماه های گذشته جنایت های زیادی را در این محور علیه مردم انجام داده اند.

از حومه شهر بیجی در شمال استان صلاح الدین خبر می رسد، نیروهای عراقی در ادامه عملیات جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند گروهی از تروریست های انتحاری داعش را شناسایی کنند و در یک عملیات دقیق آنان را به هلاکت برسانند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

تلاش تروریست های داعش برای نفوذ به حومه جنوبی شهر سامراء ناکام ماند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه

وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

وی اعلام کرد که این باند وابسته به داعش در حال آماده سازی خود برای انجام یک حمله تروریستی در ترکیه بودند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشورش با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند