Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگان همدان با تشریح پیشینه تاریخی همدان و بیان دیدگاهای مورخان درباره استان گفت:همدان به‌سبب ظرفیت‌های بالای فرهنگی، تاریخی و اقیلیمی به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده است ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی اصغر زبر دست شامگاه پنجشنبه در نشست سفرای خارجی در همدان با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت کشورهای آسیایی در سال 2018 و برگزاری نشست سالانه اعضای وابسته اظهارداشت: برگزاری این دو رویداد می‌تواند نقش به سزایی در شکوفایی ظرفیت‌های تاریخی، قومی اقلیمی و غیره همدان ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم نقش آفرینی سفرا و کارشناسان فعال این حوزه در کشورهای مختلف برای نقش آفرینی در عرصه گردشگری افزود: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و  محل نشست سالانه اعضای وابسته unwto صرفا به دلیل وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری ، فرهنگی تاریخی و اقیلیمی در این شهر است.

رئیس اتاق بازرگان همدان با تشریح پیشینه تاریخی همدان و بیان دیدگاهای مورخان درباره استان گفت: امروز صنعت گردشگری از عوامل توسعه کشورها به شمار آمده می‌آید به گونه‌ای که برخی موضوع توریسم را با توسعه مترادف می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری چهارمین صنعت مهم دنیا است، بیان کرد: در سال 2017 نزدیک به یک میلیارد و 300 میلیون نفر توسط شرکت‌های توریستی در جهان جا به جا شدند و درآمد هنگفتی را برای کشورها تولید کردند.

زبردست با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری، سبب رونق اقتصادی در کشورها شده است، عنوان کرد: توجه به این صنعت سبب شده است بهره‌برداری مطلوب تری از منابع انسانی در جهان رخ دهد.

وی ابراز کرد: صنعت گردشگری و صنعت‌های وابسته سبب نزدیک شدن ملت‌ها، بهبود روابط، افزایش کیفیت زندگی مردم و تبادل فرهنگی شده است و توسعه پایدار و افزایش روابط متقابل بین کشورها را به دنبال دارد.

همدان در مسیر درست توسعه گردشگری قرار گرفته است

سفیر بلغارستان در جمهوری اسلامی ایران  نیز با بیان اینکه همدان در مسیر درست توسعه گردشگری قرار گرفته است، گفت:حفاظت از تنوع دینی در همدان می‌تواند همدان را جذاب‌تر کند و من شما را تشویق می‌کنم از سنت‌ها و میراث با ارزش خود حفاظت کنید.

 آریستو پولنداکوف شامگاه پنجشنبه در جمع  مسئولان کشوری و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:به شما می‌گویم که همکاری عالی خود را ادامه دهید و امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه مکانیسمی باشد که بیانگر توسعه گردشگری توسط مسئولان ایران به ویژه در همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا باشد.

وی بابیان اینکه خوشحالم که بار دیگر به الوند باز گشتیم، ابراز کرد: طبیعت زیبا و آب و هوای عالی بهترین عنصری است که برای گردشگری در شهر باستان و کهن شما وجود دارد.

سفیر کشور بلغارستان در ایران با اشاره به سابقه تمدنی همدان،  گفت: هنگام مطالعه شهر همدان متوجه شدم که در عرصه گردشگری 16 درصد توسعه داشتید که این نشان می‌دهد شما در مسیر توسعه گردشگری قرار گرفته‌اید.

وی با بیان اینکه خوشحالم که توانستم از سایت‌های گردشگری شما بازدید کنم، اظهار داشت: علاوه بر حفظ میراث مادی خود، معتقدم باید از میراث ناملموس خود نیز حفاظت کرده و آن را به جهانیان نشان دهید.

پولدانکوف با اشاره به حضور اقلیت‌های دینی در بلغارستان و همزیستی مسالمت‌آمیز آنها عنوان کرد: این ویژگی در همدان نیز وجود دارد به همین دلیل معتقدم حفاظت از تنوع دینی می‌تواند شهر شما را برای گردشگران جذاب تر کند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید برنامه‌ای را برای مدرنیزاسیون صنعت گردشگری داشته باشید من شما را تشویق می‌کنم که از سنت‌ها و میراث با ارزش خود پاسداری و محافظت کنید.

انتهای پیام/ ع

R41405/P1494/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم

رئیس جمهور بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکارهای تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو با سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی در تعامل با کشورهای آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند، بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکارهای تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

رئیسی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به دکتر رئیسی و همچنین محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران و مردمانش را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقمندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ملت ایران به عنوان پدیدآورندگان این تمدن بزرگ تاکید کرد.

کیلم دو تامبلا با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و مخدوش از جمهوری اسلامی ایران افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم