راز ماندگاری یک خواننده در ۴۰ سالگی/ برای تیم خاصی نمیخوانم
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۴۷۷۳
فرزاد فرزین خواننده موسیقی پاپ که روزهای اخیر مشغول برگزاری کنسرت هایی در داخل و خارج از کشور است در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دورنمای فعالیت های آینده خود در حوزه موسیقی توضیح داد: من و افرادی که با آنها همکاری می کنم درتلاشیم بهترین کیفیت را به مخاطبان ارایه دهم و علاوه بر جلب رضایت مخاطبان داخلی، شرایط حضور در عرصه جهانی موسیقی را نیز فراهم کنیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به اینکه در مسیر تحقق اهدافش تلاش می کند، گفت: ارتباط موسیقی ایران با عرصه های خارجی به سختی برقرار می شود ولی به هر حال در جریان است و من هم کوشش می کنم می کنم در این عرصه حضور پیدا کرده و فعالیت های خود در عرصه موسیقی جهانی را آغاز کنم.
این خواننده موسیقی پاپ که در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال روسیه در شهر سن پترزبورگ اجرای زنده داشت، درباره حال و هوای این روزهای مردم و محدودیت اجرای ترانه های مربوط به هواداران فوتبال تیم های مختلف توسط برخی خوانندگان توضیح داد: تعدادی از خوانندگان به صورت مستقل و تعدادی دیگر با موسسات و شرکت های طرف قرارداد مشغول به فعالیت هستند و با برنامه های تدوین شده آنها به فعالیت خود ادامه می دهند. من هم برای خودم مدیر برنامه دارم اما مستقل تصمیم گرفته و در زمینه انتخاب ترانه و اجرای آنها آزادی عمل دارم.
من بر این باورم یک خواننده زمانی می تواند خود را هنرمند موفقی بداند که وقتی به سن چهل سالگی رسید آثار او، نسل های مختلفی را در برگیرد در آن زمان می توان گفت که یک خواننده در عرصه موسیقی ماندگار شده است فرزین درباره درست یا نادرست بودن اجرای ترانه هواداری برای تیم مورد علاقه یک خواننده و دلایل خود برای اجرا نکردن چنین ترانه هایی افزود: هر شخصی طرفدار یک تیم خاص چه داخلی و چه خارجی است ولی به این دلیل که خوانندگان باید شکلی از اتحاد را به مردم جامعه نشان دهند، بهتر است که در دسته و طرف خاصی قرار نگیرند. اگر عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ که یک برنامه برای عموم مردم جامعه است از یک تیم خاص جانبداری کند اصلا درست نیست من هم به شخصه فکر می کنم امر غلطی است که کار حرفه ای را با علایق شخصی قاطی کنم.
برنده بهترین قطعه «art-Fotball ۲۰۱۴ » درباره فعالیت های آینده خود متناسب با سلایق و علاقه مندی مخاطبان عنوان کرد: یک خواننده برای آنکه بتواند سلایق و علایق مختلف را راضی کند راه سختی پیش رو دارد. مثلا من دیگر ترانه ای که در آلبوم «شراره» در سن بیست وچند سالگی خوانده ام، تولید و اجرا نمی کنم ولی این به آن معنی نیست که من تنها به طرفدارانی فکر کنم که با آلبوم های من بزرگ شده اند و جلو آمده اند و تنها برای سلایق آنها دست به خلق موسیقی بزنم بلکه بر این باورم که باید ترانه هایی برای آن نسل و نسل های پایین تر به صورت توامان ضبط و اجرا شود.
این خواننده تصریح کرد: بسیاری از خوانندگان دو یا سه سال فعالیت می کنند و سپس عرصه موسیقی را رها می کنند و به نوعی کم رنگ می شوند ولی من بر این باورم یک خواننده زمانی می تواند خود را هنرمند موفقی بداند که وقتی به سن چهل سالگی رسید آثار او، نسل های مختلفی را در برگیرد در آن زمان می توان گفت که یک خواننده در عرصه موسیقی ماندگار شده است و رسیدن به این نقطه کار راحتی نیست. یکی از دلایل ماندگاری هنرمندان با ثبات و باسابقه این است که تمامی سلایق را پوشش می دهند و من هم به تمامی نسل ها فکر می کنم و برای هریک از آنها از جوان تا میانسال ترانه هایی متناسب با حال و هوا و سلایق شان اجرا می کنم.
فرزین در پاسخ به این پرسش که چرا در اغلب کنسرت ها از ارایه یا نمایش بخشی از متن ترانه ها روی صفحه های نمایشی صحنه برای همراهی بیشتر مخاطبان استفاده نمی شود، توضیح داد: وجود متن ترانه ها روی مانیتورها در زمان اجرای کنسرت آنچنان واجب و ضروری نیست. ضمن اینکه وقتی فردی به کنسرت فرزاد فرزین می آید، منهای تعداد محدودی که توسط شخص دیگری دعوت می شوند، به انتخاب خودش در این کنسرت حاضر شده و با ترانه ها آشنا است.
وی افزود: در صورت نمایش متن ترانه ها، بخشی از جلوه ها و جذابیت های بصری و نورپردازی آسیب می بیند و چون به شخصه معتقد به اجرای کنسرت در قالب یک «شو» هستم و به هیچ عنوان اجرای زنده خواننده بدون وجود یک نمایش را نمی پسندم نمی خواهم این جذایبت ها آسیب ببیند.
وی در پایان اظهار کرد: شاید در یک کنسرت خاص به عنوان تکنیک و جلوه بصری از متن ترانه ها نیز کمک بگیریم اما حضور مداوم آن را روی مانتیورها نمی پسندم و عقید دارم شخصی که به کنسرت می رود، علاقه مند یا طرفدار وی است و اگر در آن لحظه نخواهد که با خواننده هم خوانی کند یا متن ترانه در خاطرش نباشد، مشکلی به وجود نمی آید و صدای همان تعدادی که با خواننده همراه می شوند انرژی خوبی به همه مخاطبان حاضر در سالن منتقل خواهد کرد.
کد خبر 4343988 علیرضا سعیدیمنبع: مهر
کلیدواژه: فرزاد فرزین موسیقی پاپ کنسرت موسیقی پاپ تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سینمای مستند کارگردان تئاتر رادیو کنسرت موسیقی فیلم کوتاه سینمای آمریکا برنامه تلویزیونی سریال ایرانی خانه سینما رادیو نمایش
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
شهریار صیقلانی بازیگر آثاری همچون بانویی از اسلو و سریال احضار و چند اثر نمایشی دیگر از حضور چهرههای شناخته شده در تولیدات تصویری میگوید. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ شهریار صیقلانی که پس از حضور موفق بانویی از اسلو که در تالار حافظ به روی صحنه رفت تجربیات مشابهی را در این ژانر داشته است علاوه بر بازیگری آثاری همچون «عاشقانه»، «تکراری»، «آتش پنهان» و «معما» را در کارنامه خود دارد و در اثر «منو بشناس» در کنار 39 خواننده دیگر کشور حضور داشت در گفتوگو با تسنیم درباره وضعیت کنونی چهره ها و کیفیت آثار گفت: بازیگرانی که دستی بر موسیقی هم دارند در حال حاضر به جای اینکه یک کاراکتر جدیدی از تفکر و احساس خودشان را منتشر کنند، پیرو کارهایی که در جامعه موفق بوده میشوند و طبیعتا همه آهنگها به همین دلیل شبیه هم میشود. در نتیجه در موزیک پاپ این اتفاق میافتد که ما به جای اینکه صداها و حرفهای جدید و موسیقی و تنظیم و سبکهای مختص به کاراکتر هر آرتیستی را بشنویم، همه سعی میکند قطعاتی شبیه به قطعهای که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، بسازند و به کاراکتر خواننده و ایجاد یک اثر جدید توجهی نمیشود.
وی ادامه داد: متاسفانه استانداردهای لازم رعایت نمیشود و همانطور که میبینیم صداها در استودیوها به واسطه نرمافزارها دستکاری میشود و برخی از خوانندهها در اجراهای زنده توانایی این را ندارند که قطعات خودشان را بخوانند. متاسفانه این روزها موسیقی در حال رفتن به سمت مصرفگرایی است تا به سمت ماندگاری و این اتفاق بسیار بدی است.
صیقلانی درباره حضور خوانندهها در جایگاه بازیگر در آثار نمایشی بیان کرد: اگر خواننده بازیگر بتواند هر دو مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد، یعنی در بازیگری هم درخشان باشد، اتفاق خیلی خوبی است و نه تنها به سابقه خوانندگیاش لطمه نمیزند، بلکه باعث پیشرفت و درخشش بیشتر او هم میشود. به عنوان نمونههای موفق این موضوع در سال گذشته میتوان به کامران جهانبانی و سینا ساعی اشاره کرد.
وی در پایان درباره فعالیتهای اخیرش اظهار کرد: چند پیشنهاد بازیگری در تئاتر را در حال بررسی دارم و برای یک اثر نمایش خانگی در حال ساخت تیتراژ هستیم .
انتهای پیام/