Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@08:55:06 GMT

دربی 29 تیرماه باید برگزار شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۴۷۷۶

باشگاه استقلال به برنامه مسابقات لیگ فوتبال ایران احترام بگذارد و نظم مسابقات کشور را بهم نریزد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدود دو ماه پیش جلسه هم اندیشی مربیان لیگ برتری در مورد برنامه پیشنهادی مسابقات لیگ برتر و جام حذفی در سازمان لیگ برگزار شد. جلسه ای که در آن وینفرد شفر سرمربی آلمانی تیم استقلال هم حضور داشت و همه مربیان حاضر در این جلسه نظرها و پیشنهادهایشان را در مورد تقویم باشگاهی فوتبال ایران در فصل 98-97 بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا در همان زمان اعلام شد که سوپرجام بین دو تیم استقلال و پرسپولیس قهرمان های جام حذفی و لیگ برتر برگزار می شود و مدیران و کادرفنی استقلال و پرسپولیس در جریان برگزاری این دیدار بودند اما در آستانه برگزاری این مسابقه بزرگ و حساس در فوتبال ایران ، شفر و برخی از مدیران استقلال می گویند که ما آماده برگزاری این بازی نیستیم! یا حتی گفته می شود برگزاری این بازی به صلاح فوتبال ایران نیست!

این جملات در حالی بیان شد که شفر یک مربی منظم آلمانی است و به خوبی می داند که باید به تقویم و برنامه پیشنهادی فوتبال هر کشور احترام گذاشت در واقع این الفبای فوتبال حرفه ای است که باشگاه ها برنامه آماده سازی خود و تقویم باشگاهی را به طور دقیق اجرا کنند. 

سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات نیز در این مورد گفت: از چند ماه پیش برنامه مسابقات و سوپرجام را اعلام کردیم و چطور استقلال می خواهد این برنامه را نادیده بگیرد؟! سوپرجام طبق برنامه قبلی روز 29 تیرماه در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. نمی توان با درخواست هر باشگاهی برنامه و تقویم مسابقات را تغییر بدهیم.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ پرسپولیس و استقلال تا ۱۰۰ سال دیگر زیر نظر وزارت ورزش بودند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید واگذار شوند و چاره‌ای جز این برای دولت باقی نمانده است. آن طور که از شواهد و قرائن برمی‌آید پرسپولیس به بانک ملت واگذار می‌شود و استقلال احتمالاً به بانک تجارت اما سوال اینجاست که اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا و بحث صدور مجوز حرفه‌ای نبود دولت و وزارت ورزش تا چه زمانی می‌خواستند این دو باشگاه پرطرفدار را حفظ کنند؟

آیا مشکلات ریشه‌ای و ساختاری پرسپولیس و استقلال از زمانی که زیر نظر سازمان تربیت بدنی بودند تا حالا که زیر نظر وزارت ورزش هستند،حل شده است؟به جرات می‌توان گفت پرسپولیس و استقلال جز دردسر هیچ چیز دیگری برای روسای سازمان تربیت بدنی و وزرای ورزش نداشته اند اما اصرار عجیبی برای حفظ آنها وجود داشته و حالا هم اگر الزام کنفدراسیون آسیا نبود مطمئناً تا ۱۰۰ سال دیگر آبی و قرمز زیر نظر وزارت ورزش می‌ماندند.

با عرض معذرت باید اعتراف کرد تا زمانی که زور بالای سرمان نباشد خبری از حرکت و تحول نیست. فوتبال یک ورزش وارداتی است و ما باید ببینیم کشورهای پیشرفته چطور با باشگاه‌های خود رفتار می‌کنند. قاعدتاً ما از نظر ورزشی و فوتبالی جلوتر از آنها نیستیم که بخواهیم از خودمان روش دیگری را اختراع کنیم.

بهترین باشگاه‌های دنیا مالک خصوصی دارند و البته خصوصی شدن در همه جای دنیا با ایران تفاوت‌های خاص خود را دارد. به طور مثال باشگاه‌های ما از حق پخش تلویزیونی بهره چندانی ندارند اما این مسئله بیش از ۵۰ سال است که در تمام دنیا حل شده و هیچ مشکلی بابت دریافت حق پخش تلویزیونی توسط باشگاه‌ها وجود ندارد.

ختم کلام این که پرسپولیس و استقلال دیر یا زود باید واگذار می‌شدند اما ای کاش تا قبل از تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا و تا قبل از حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا خودمان دست به کار می‌شدیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس| هاشمی‌نسب به یاد روزهای تاریخی دربی
  • از شایعه تا واقعیت بمب خبری فوتبال ایران
  • محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال در اینستاگرام /رتبه پرسپولیس و استقلال
  • عکس‌| دو عضو ایرانی AFC در مسابقات انتخابی المپیک
  • اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ پرسپولیس و استقلال تا ۱۰۰ سال دیگر زیر نظر وزارت ورزش بودند
  • آغاز مسابقات فوتبال جام روستایی کوماسی مریوان
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!
  • برتری ازبکستان با گل و پاس گل بازیکنان پرسپولیس و استقلال
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین
  • برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران