Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: قدرت نظامی ما به قدری است که اگر ژنرال‌های نظامی آمریکا خواب جنگ با ایران را ببینند، هراس خواهند داشت. قدرت نظامی ما آماده است که اگر یکی بخورد ۱۰۰ تا بزند. ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: از جمله مسائلی که در قرآن و سنت روی آن تکیه شده است، امید است که مهمترین عامل تحرک انسان و چراغ روشنی بخش وجود انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید، انسان را همیشه پویا و پرتحرک نگه می‌دارد و اگر از زندگی انسان حذف شود در واقع حیات از وی حذف شده و نقش یک موجود زنده را نمی‌تواند بازی کند.

امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: امید یعنی انسان انتظار رسیدن به محبوب را داشته باشد و این انتظار همان امید است. در اسلام مطلق انتظار و عشق به محبوب، امید نیست بلکه امید آن چیزی است که شدنی باشد و محبوب را انسان بتواند به دست بیاورد و ثانیا اینکه اسباب عقلی و شرعی داشته باشد.

فرزانه با بیان اینکه دل انسان مثل یک زمین آماده است و اگر انسان این زمین آماده را با ایمان شخم بزند و با اعمال صالح آن را آبیاری کند و با پاک کردن روح از رذائل اخلاقی خار و خاشاک آن را از میان بردارد این انسان می‌تواند انتظار داشته باشد تصریح کرد: این یک امید واقعی است.

وی با تصریح اینکه اگر کسی ایمان داشته باشد اما عمل صالح انجام ندهد، نباید انتظار رسیدن به محبوب داشته باشد و این مسئله امید نیست بلکه آرزو و آمال است گفت: ریشه آمال و آرزو، جهل است. بنابراین باید اعمال صالح را انجام داد و روح را از رذائل اخلاقی پاک کرد تا امید آنچه را که داریم خداوند به ما عطا کند.

فرزانه اظهار داشت: مردم کشور ما قلب و دل خود را با یک ایمان پاک شخم زده‌اند. در برداشت خود از دین و مکتب تشیع اشتباه داشتیم و امام راحل با مطرح کردن تشیع ناب و اسلام ناب، دل ما را با بذر ایمان شخم زدند و مردم ایران پس از این جریان، به اعمال شایسته روی آوردند که از جمله آنها می‌توان به جهاد با جان و مال در هشت سال دفاع مقدس تا امروز، ولایت مداری و اطاعت از رهبری الهی و اتحاد و انسجام و همبستگی و شجاعت و نهراسیدن از صاحبان قدرت و بصیرت و حضور به موقع در برابر دشمن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مردم با غیرت دینی لازم و دفاع از مظلوم در برابر ظالم خوش درخشیده‌اند تاکید کرد: منشاء تمام این اعمال بذر ایمانی است که دل ما با آن شخم زده شده است، این ملت در دل دارای ایمان خوبی است و دارای اعمال شایسته نیز است و این ملت اگر برای رسیدن به محبوب خود انتظاری داشته باشد خداوند متعال قطعا پاسخ آن را خواهد داد زیرا وعده این مهم را در قرآن نیز داده است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه نومیدی برای این مردم معنا ندارد تاکید کرد: ایمان مردم ایمان شایسته‌اس است و اعمال شایسته‌ای نیز صورت می‌دهند و این انسان را به خوبی‌ها می‌رساند و نومیدی در میان ملت ایران معنا ندارد زیرا راهی که انتخاب شده، راه صالح است مگر اینکه با داشتن همین ایمان قابل قبول و حرکت در صراط مستقیم یک مسئله را باید همواره مدنظر داشته باشند و آن تقوا و مقاومت است تا از مسیر منحرف نشده و قلبمان آلوده نشود و گناه وارد زندگی روزمره نشود و در دشمن شناسی نیز اشتباه نکنیم و مقاومت یعنی اینکه در برابر سختی‌ها بایستیم.

فرزانه با اشاره به اینکه حتی لحظه‌ای نیز نباید از مقاومت و تقوا غافل شد ادامه داد: پیامبر در نخستین جنگ و برخورد نظامی در بدر پیروز شدند و سپس سپاه اسلام با 70 شهید از جمله حمزه(ع)، در جنگ احد شکست خوردند و آنجا بود که پیامبر فرمودند ما مولایی داریم که کفار ندارند و آن خداوند است. حتی زمانی که دشمن پیروزی به دست می‌آورد سپاه اسلام تلاش می‌کند تا پیروزی بعدی را کسب کند. در این زمان جبرئیل نازل شد و فرمود در روبرو شدن با دشمن و ضربه زدن به آن، سستی به خود راه ندهید و بدانید که آنها نیز مانند شما ضربه خورده‌اند.

وی افزود: قرآن می‌فرماید شما یک چیز دارید که آنها ندارند و آن این است که شما امید به رحمت و کمک خداوند متعال دارید و این همان امیدی است که انسان را نگه داشته و حفظ می‌کند. شما 40 سال است که دائما امید به پروردگار دارید و خداوند نیز هیچ جا ما را رها نکرده است و دشمن در هیچ عرصه‌ای موفق نشده و این همان امید اسلامی است و نومیدی برای ما معنا ندارد. کسانی که سعی می‌کنند ملت ایران را نومید کنند کور خوانده‌اند زیرا ملت ایران نومیدشدنی نیست.

امام جمعه موقت مشهدمقدس در ادامه با اشاره به اینکه ما ایرانی می‌خواهیم که سراسر زندگی مردم به نور و دانش مزین باشد ادامه داد: علاوه بر این، ایرانی می‌خواهیم که عقلانیت و معنویت و اخلاق بر مردم حاکم باشد و در تمام امور مردم عقل و اخلاق حاکم باشد. ایرانی که همه تلاش‌های ریز و درشت مردم در آن عقل و معنویت خدا دیده شود.

فرزانه افزود: تمام استعدادهای نهفته مردم باید کشف و استخراج شود و به آن برکت داده شود و در اختیار تکامل ایرانی قرار بگیرد. باید استعدادهای انسانی و استعدادهای طبیعی کشف شود. علاوه بر این برای آزادی قدس شریف باید لحظه شماری کند.

وی ادامه داد: این همان ایرانی است که مردم بخاطر آن انقلاب کردند و همان ایرانی است که مردم به واسطه آن 300 هزار شهید دادند و 40 سال است که مقاومت می‌کنند. 40 سال این مسیر را جلو رفته‌ایم و اگر 100 سال دیگر نیز طول بکشد ما به این ایران خواهیم رسید. ایران مطلوب آمریکا، ایرانی است که دین از سیاست جدا شود.

فرزانه بیان کرد: دین فقط این مسائل نیست، آنها می‌خواهند ما کاری به سیاست نداشته باشیم و دین جایگاهی نداشته باشد. نکته دوم اینکه آمریکا ایرانی می‌خواهد که حکومت آن مستقل نباشد و تابع او باشد که مشابه آن در بحرین و عربستان سعودی وجود دارد. بی تفاوتی در برابر صهونیسم جنایتکار نیز ایرانی است که آمریکا می‌خواهد. آنها می‌خواهند ایران برای اتحاد جهان اسلام کاری نکند و یکسره فرهنگ غرب را بپذیرد و با بی بندوباری جنسی مبارزه نکند.

وی خاطرنشان کرد: ایرانی که در برابر ظالم از مظلوم دفاع نکند همان ایرانی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند. ما در برابر ظلم ظالم و مظلومیت مظلوم نباید بی تفاوت باشیم. آنها ایرانی می‌خواهند که در برابر ظالم سکوت کند. 40 سال است که آمریکا از هرچه دارد و هرچه که توانسته استفاده کرده تا ایران مطلوب خود را ایجاد کند و به هیچ چیز از هدف خود نیز نرسیده است.

امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: اکنون آمریکا سر یک دوراهی قرار دارد. برای رسیدن به ایران مطلوب یا باید حمله نظامی کند و یا تحریم‌ها را افزایش دهد. راه اول برای آمریکا، راه بسته‌ای است که خودشان نیز آن را می‌دانند و آن را تجربه کرده‌اند و متوجه شده‌اند که این مسئله امکانپذیر نیست.

فرزانه ادامه داد: آنها تحریم و فشار سیاسی و اقتصادی را دنبال می‌کنند تا به هدف خود برسند اما ما در مقابل چه داریم؟ آنها یا زور اسلحه دارند یا فشار اقتصادی. ما نخستین چیزی که داریم، رهبری ما است. امام و رهبر معظم انقلاب یک هدیه بزرگ به ما داده‌اند و آن هدیه بزرگ این است که ما را به توان خود معتقد کرده‌اند و ما می‌توانیم.

وی خاطرنشان کرد: غیر از رهبری الهی نیز کسی چنین قدرتی ندارد و مجلس و قوه مقننه و اجرائیه نمی‌تواند در یک ملت چنین باوری ایجاد کند. ملت ما تاریخ و اعتقاد و تمدن و فرهنگ دارد و نیاز به دیگری ندارد و امامت اسلامی ما را به چنین جایگاهی رسانده است.

امام جمعه موقت مشهد مقدس تصریح کرد: قدرت بعدی ما قدرت یک ملت است، سال‌ها قبل امام فرمودند این ملت از ملت زمان پیامبر و حضرت علی(ع) بهتر هستند. این ملت چه قدرتی را باید نشان می‌داد که نشان نداده است؟ ملتی با این هوشیاری و عظمت مگر قابل شکست است؟ سومین نیروی ما نیز در مقابل آمریکا بازار پرجاذبه‌ای است که ایران دارد و دنیا به راحتی نمی‌تواند از این بازار دل بکند.

فرزانه تاکید کرد: موقعیت جغرافیای ایران قلب جهان است و اگر این قلب تپش نداشته باشد دنیا نیز نمی‌تپد. در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که دنیا نمی‌تواند ما را نادیده بگیرد. از جمله قدرت‌های ما کانون‌های آتشفشانی است که در منطقه علیه آمریکا ساخته‌ایم. برای آمریکا شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه توسط حزب الله بسیار گران تمام شد.

وی افزود: قدرت نظامی ما به قدری است که اگر ژنرال‌های نظامی آمریکا خواب جنگ با ایران را ببینند، هراس خواهند داشت. قدرت نظامی ما آماده است که اگر یکی بخورد 100 تا خواهد زد. آنها قدرت نظامی ما را در برابر داعش و جنگ هشت ساله و در سوریه و عراق دیدند. قدرت نظامی ایران را جرات ندارند و نمی‌توانند نادیده بگیرند.

فرزانه ادامه داد: دنیا نمی‌تواند از نفت و گاز ما چشم پوشی کند. این ایران قابل تسلیم شدن است؟ این ایران قابل تبدیل شدن به چیزی است که آمریکا می‌خواهد؟ از مسائل و مشکلات نیز اطلاع دارم اما اگر بخواهیم این 40 سال را با همین قدرتی که آمده‌ایم و رشد کرده‌ایم به ظهور حضرت مهدی(عج) وصل کنیم باید آحاد ملت به ویژه مسئولان از دو چیز فراموش نکنیم که یکی تقوا و مراقبت و هوشیاری است و دیگری مقاومت و ایستادگی.

وی گفت: ایستادگی و مقاومت، انتهایی ندارد. مسئولان باید بدانند سهل انگاری، مصداق بی تقوایی است و اشرافیگری و تکبر نسبت به مردم نیز بی تقوایی است. اینها را باید بدانند و آگاه باشند. باید از اینکه جامعه ایرانی را تبدیل به دوقطبی کنند دست بردارند. آنچه پیروز شده نباید به فکر حفظ جایگاه باشد بلکه باید دنبال خدمت باشد و آن که شکست خورده نیز باید به دنبال کمک باشد.

فرزانه اظهار داشت: تقوای همه ملت و مقاومت همه ملت و به ویژه مسئولان و سیاسیون تاثیرگذار است اما دنیا بداند این ملت با این مولفه‌های قدرت و با این شخصیتی که در 40 سال از خود نشان داده ایران را به آن نقطه‌ای می‌رساند که آمریکا نمی‌خواهد.

انتهای پیام/ ت

R41347/P1336/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد

وزیر صمت از تجارت و صنعتگران ایران دعوت کرد از فرصت‌های اقتصادی در بازار آفریقا بهره‌مند شوند.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: امروز اجلاس آفریقا را داشتیم و فردا بزرگترین نمایشگاه دستاوردهای کشور برای معرفی به بیش از ۲ هزار بازرگان و تاجر بین‌المللی برگزار خواهد شد و می‌تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به خوبی برگزار شد که می‌تواند تاثیرات خوبی در رفاه و اقتصاد کشور داشته باشد.

او افزود: آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای بازرگانان و تجار ما است. از جمله مهمترین این فرصت توسعه‌نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی‌ها به صورت جامع برنامه‌هایی را برای توسعه پیگیری می‌کنند و در این برنامه فرصت‌های برای تجار ما وجود دارد. برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود. خیلی از کالاهایی که تولید می‌کنیم به جهت اینکه بازار صادراتی ندارد، مجبور هستیم تولید را محدود کنیم. به عنوان مثال در لوازم خانگی رشد خوبی در کیفیت و کمیت داشتیم، اما همچنان در تهدید کالاهای قاچاق هستیم.

وزیر صمت ادامه داد: از جمله چالش‌هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در توسعه زیرساخت حوزه‌های انرژی و حمل و نقل داریم یک فرصت محسوب می‌شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است و این به معنای فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا پایان امسال در تمام یا حداقل بخشی از کشورهای آفریقایی که محوریت دارند، نمایشگاه‌های دائمی برای کالاهای ایرانی را فراهم کنیم و همچنین به آفریقایی‌ها فرصت دهیم که در کشور ما پایگاه معرفی خود را داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملاً مثبت است و رویکرد ما این است که واردات خود را نیز از آفریقا افزایش دهیم. تا پایان امسال تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در آفریقا به ۱۲ مورد می‌رسد و تعداد مراکز بازرگانی به ۱۵ مرکز خواهد رسید.

او در خصوص چالش‌های توسعه تجارت با آفریقا گفت: مهم‌ترین چالش‌ها رقبا هستند که تلاش می‌کنند پس از حضور ما در آفریقا با ابزارهای مختلفی مانند تحریم جلوی این موضوع را بگیرند. برنامه وزارت صمت این است که میزان تجارت ایران اعم از صادرات و واردات نسبت به شرایط فعلی دو برابر شود.

علی‌آبادی افزود: باید ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود را به نفع صادرات بسیج کنیم و هر مانعی که در مسیر صادرات است را برداریم. ما به شرکت‌هایی اولویت می‌دهیم که صادرات محور و دانش‌بنیان هستند. شرکت‌هایی که حداقل ارزبری و بیشترین میزان ارزآوری را دارند. مشارکت مردم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم.

او افزود: در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم که بر اساس آنها بتوانیم صندوق‌های پروژه را تأسیس کنیم که مردم با سرمایه‌های خرد خود در پروژه‌های ملی مشارکت کنند. به زودی اطلاعیه‌ها در این باره منتشر خواهد شد. اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، بخش مشارکت مردم در شعار سال را به معنای واقعی و الگوی تازه محقق کنیم.

علی‌آبادی گفت: رقبای ایران حتماً برای ایران مزاحمت ایجاد خواهند کرد. یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم ابزار تجارت را فراهم کنیم که مهمترین آن حمل و نقل است. برای شرق و شمال آفریقا نسبت خوبی داریم و طبق دستور رئیس‌جمهور برای غرب و جنوبی آفریقا هم از لحاظ حمل‌ونقل پوشش دهیم که کارهای سختی است و حتماً انجام خواهیم داد.

وزیر صمت افزود: آفریقا فرصت خوبی برای صنایع دانش‌بنیان ایران است و کشورهای آفریقایی هم در حوزه آموزش هدف‌گذاری کرده‌اند و ایران باید از این فرصت استفاده کند. همچنین شرکت‌های مهندسی و زیرساخت ایران هم می‌توانند پروژه‌های بزرگی در آفریقا اجرا کنند. کشورهای آفریقایی علاقه‌مند هستند از خودروهای روز استفاده کنند و این فرصتی برای ایران است.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد به کسانی در اولویت ارز، ارز بدهیم که به سمت تجارت و صادرات بروند به‌ویژه به مقاصد صادراتی ایران از جمله آفریقا.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • هراس افسران صهیونیست از پاسخ تنبیهی ایران (فیلم)