Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان گفت: بسیاری از مشکلات جامعه امروز به این واسطه است که افرادی که در مدیریت جامعه هستند آن چنان که باید به اهداف انقلاب عمل نمی‌کنند در حالی که مقام معظم رهبری هنوز چفیه زمان جنگ را از دوش خود برنداشتند. ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدعلی علمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در محل مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد با بیان اینکه 26 تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان در کشور است اظهار داشت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود راجع به کشور، نهادها و مردم توضیح دادند که حواستان را جمع کنید و دشمن‌شناسی خود را بالا ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه که امروز با آن درگیر هستیم به این واسطه است که بعضی از مسئولان انقلابی عمل نمی‌کنند گفت: افرادی که در مدیریت جامعه هستند آنچنان که باید به اهداف انقلاب عمل کنند نیستند در حالی که مقام معظم رهبری هنوز چفیه زمان جنگ را از دوش خود برنداشتند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با بیان اینکه راه نجات کشور عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و ولی‌فقیه است افزود: رفراندومی که برای گرفتن نظر مردم راجع به نوع حکومت مردم اخذ شد کاملا مشخص است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای انقلاب را مقطعی می‌خواهند و در برابر مشکلات می‌گویند ما وظیفه‌ای نداریم و باید به زندگی خود بپردازیم بیان کرد: این افراد نسبت به انقلاب بی‌تفاوت هستند و در وصف آنها همین بس که در چند روز قبل هم در خارج کشور تجمع کردند و خواستار مذاکره با آمریکا شدند.

علمی با بیان اینکه انقلاب یک امر مقطعی نیست بلکه یک ارزش و تکلیف است و انسان هر روز باید خود را بازرسی و تجسس کند و به فکر باشد گفت: دشمن شناسی از ضروریات انقلابی بودن است.

وی با اشاره به اینکه انقلابی بودن و حفظ انقلاب یعنی فراموش نکردن خودمان و یعنی جامعه دینی زنده است افزود: انسان خداشناس وظیفه خود در برابر انقلاب می‌داند و اهمیت آن را درک می‌کند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با بیان اینکه دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی از دستورات دین اسلام است و ما وظیفه داریم در برابر ظلم و جور در دنیا مقابله کنیم گفت: وادادگی بعضی‌ها با دستورات اسلام سازگاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب یک نعمت بزرگ برای ملت ایران است و در انقلاب مرزهای ایمان و کفر مشخص شده است بیان کرد: باید از انقلاب اسلامی محافظت کرده و مراقبت کنیم قانونی مغایر اسلام در آن تصویب و اجرا نشود.

علمی با بیان اینکه شورای نگهبان در برابر برگزاری انتخابات انقلابی عمل کرده است گفت: روز انتخابات به هیئت اجرایی اعلام کردیم که در بعضی جاها تخلفاتی صورت گرفته است و با گزارش مستند عمل کردیم.

وی با اشاره به اینکه در برابر قانون هیچ تعارفی با کسی نداریم افزود: شورای نگهبان اعضای پاکدستی دارد و با توجه به نفوذی که دارند اما هیچ سوءاستفاده‌ای از موقعیت خودشان نکردند.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلاست چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محسن اراکی امروز در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکردهای پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، گفت: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، اظهار داشت: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، عنوان کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلاست چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار داشت: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی گفت: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاددانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند
  • آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • برخورد قاطع با هنجار شکنان ضروری است
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند