Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهایی که «پخش اعترافات یک دختر که در اینستاگرام ویدئوهایی از خود منتشر می کرد و بیش از 600 هزار فالوئر داشت» صدا و سیما را مورد هجمه قرار داده و در بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی در این خصوص صحبت می شود. کارشناس یکی از برنامه های شبکه 4 سخنانی را در یک برنامه صدا و سیما بر زبان جاری کرد که علاوه بر تفاوت فاحش با رفتاری که در ماجرای پخش اعترافات «مائده هژبری» دارد، بازگو کننده ریشه بسیاری از مشکلات این روزهای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش »«تابناک»، کارشناس این برنامه تلویزیونی در شبکه 4 در انتقاد به آنچه از مسلمانی فهمیده و اجرا می کنیم می گوید: «اگر مسیحی هستی، مسیحی زندگی کن و اگر مسلمانی، مسلمان زندگی کن. اگر اعتقادی داری؛ اعتقادی مقدس، اعتقادی سالم، اعتقادی انسان ساز و اعتقادی اخلاقی، به آن پایبند باش.»

سخنان او که نشان می دهد در ارتباط با سیاستگذاری ها در صدا و سیما شیوه ها و تفکرات متفاوتی وجود دارد و افراد مختلف با تفکرات گوناگونی هستند که در این تعیین این سیاست ها ذی مدخل هستند. کارشناس این برنامه تلویزیونی در شبکه 4 سیما که البته سابقه دعوت از چنین افرادی را تاکنون بارها داشته است، می گوید: « نه اینکه ما ادعا می کنیم مسلمانیم، ولی فقط فقه‌بازی می کنیم. پس اخلاق کو؟ فقط تاکیدمان این است که والضالین را 6 تا آ بکشیم، ولی همین آدم مال مردم را می خورد؛ فویل للمصلین».

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کارشناس این برنامه تلویزیونی ادامه می دهد: « وای بر این مسلمانان بی اخلاق که خداوند در قرآن می فرماید که پست ترین طبقات جهنم جای این افراد است. متاسفانه فقه پرستان بی اخلاق کمر دین را شکسته اند و اینها از این دو روهایی هستند که رنج اعتقادی را نمی پذیرند. اینها ادابازی است و چنین افرادی نمایش را دوست دارند؛ یعنی در حقیقت این اعتقادات جیب آنها را پر می کند.»

اشاره های این کارشناس برنامه ای که از طریق صدا و سیما پخش شده است، نشان می دهد سیاستگذاری یکدستی در این رسانه حاکم نیست و تفکرات متفاوتی در آن وجود دارد که برخی می توانند با پخش اعترافات یک دختر 17 ساله فعال در فضای مجازی هجمه ها را علیه کشور و رسانه ملی چه در داخل و چه در خارج زیاد کنند و برخی هم با پخش چنین برنامه ای و دعوت از چنین کارشناسی به ریشه های مذهبی برخی مشکلات این روزها بپردازند!

در حقیقت برخورد با مسائل فرهنگی و دینی همانطور که تاکنون بارها و بارها سیاستگذاران ما به آن پی برده اند، از طریق زور و اجبار نه تنها ممکن نیست، بلکه هرچقدر تا الان در این راه قدم برداشته ایم، دقیقا ملاحظه کرده ایم که نتایج کاملا منفی بدست آمده است. موضوعی که هنوز هم بسیاری از مسئولان یا نمی خواهند آن را بفهمند یا حاضر نیستند به طریق دیگری در این راه اقدام کنند.

متاسفانه بسیاری از اافراد تصمیم گیر در این حوزه (دین و فرهنگ) دغدغه خود را اسلام عنوان می کنند؛ در حالی که تاریخ نشان داده که 1400 سال است اسلام در بدترین شرایط هم حفظ شده و پابرجا مانده است و هر روز هم دامنه مشمول و فراگیری آن گسترش و افزایش یافته است. همین اقدامات نادرست باعث شده است که متاسفانه فرهنگ و اعتقادات مردم به دلیل برخورد و انتخاب استراتژی غلط، در خطر باشد.

بسیاری از سوء استفاده های اقتصادی که این روزها به نام دین انجام می شود، برخورد اخیر با دختر 17 ساله ای که اگر میلیاردها تومان هم خرج می کرد، به اندازه امروز نمی توانست در داخل و خارج کشور مطرح و معروف بشود، جلوگیری از برگزاری کنسرت در مشهد به بهانه همجواری با حریم امن رضوی (ع)، راه اندازی گشت ارشاد، توسعه و ترویج نادرست موضوع حجاب و مسائلی از این دست، از اقداماتی است که می توان آن را مدیریت اشتباه فرهنگی در راه دفاع از دین خواند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعترافات دختر 17 ساله اینستاگرام کارشناس شبکه 4 تصمیمات اشتباه خطرات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته

سخنگوی دولت گفت: «نگاه دولت این است که درباره تصمیم‌گیری در خصوص افزایش تعطیلی‌های آخر هفته، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم.»

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه‌ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی‌های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

او یادآور شد: نگاه دولت این است که درباره این تصمیم‌گیری، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روز‌ها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

دبیر هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره جزییات برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: برنامه عملیاتی تحقق شعار سال، پس از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، هفته گذشته به تصویب هیئت وزیران رسید. مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه، اهداف کمی، احکام قابل رصد و تعیین مواعد گزارش‌گیری منظم از میزان پیشرفت برنامه‌ها، از ویژگی‌های این برنامه و پیوست‌های آن است.

بهادری جهرمی ادامه داد: طبق این برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند برنامه عملیاتی جلب مشارکت مردم در حوزه‌های تولیدی مرتبط با آن دستگاه را در حوزه‌های فرهنگ‌سازی و ترویج توسعه مشارکت مردم، توانمندسازی مردم برای ورود به عرصه‌های اقتصادی و ایجاد امکان فرصت برابر برای مردم و بخش دولت در اقتصاد تا پایان اردیبهشت تهیه و ابلاغ کنند.

دیگر خبرها

  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد
  • دختران جوان در معرض تهدید سندروم «ددی ایشو»!