Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: کمک هر چند ماه یکبار و آن‌هم ۵۰ هزار تومانی بهزیستی به معلولان تحت حمایت این نهاد٬ مشکلات این قشر را برطرف نمی‌کند. ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والسملیمن ابوالقاسم یعقوبی امروز در آئین نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: مقام صبر٬ از ویژگی‌های بندگان خوب و مقرب درگاه الهی است و خداوند انسان‌هایی را که در مشکلات و سختی‌های زندگی صبر می‌کنند٬ دوست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: خداوند از بندگانش می‌خواهد در سختی‌ها و مصیبت‌ها صبر کنند و بندگانی که صبر پیشه می‌کنند٬ عزت می‌یابند و این مدال بزرگ و درخشانی است که خدا به صابران می‌دهد. صبر در سبک زندگی اسلامی نقشی کمال‌آفرین دارد و به راستی که صبر «سر دین» است و دینی که صبر در آن جایگاهی نداشته باشد مانند پیکری است که سر ندارد.

امام جمعه بجنورد گفت: مومنان نباید در سختی‌ها حُزن به دل راه دهند. آن‌هایی که صبرشان کم است نمی‌توانند به قله انسانیت و پیشرفت برسند. رسیدن به هدف با ابزار صبر و تقوا شدنی است و اگر در راه اعتلای آرمان‌ها صبر نداشته باشیم و ضعف و کاستی از خود بروز دهیم٬ مشکلات حل نمی‌شود بلکه بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به حوادث روز٬ در توضیح واژه کرامت٬ تصریح کرد: آن‌چه انسان‌ها را به کرامت و بزرگی می‌رساند٬ تقوا است. ویژگی ائمه اطهار و خاندان اهل بیت(ع) در کرامت آن‌ها است. دهه کرامت به این جهت به این نام گذاشته شده که کرامت خاندان اهل بیت(ع) بیش از پیش برای همگان آشکار شود. حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) با کرامت خود ایران را آباد کرده اند و آبادی و عزت ایران اسلامی از وجود این دو گوهر گرانبها است.

وی افزود: نام‌گذاری روزی به نام روز «دختر» به جهت اهمیت دادن اسلام به وجود مبارک دختران در جامعه است. دختران باید به این جهت قدر گوهر وجودی خود را بدانند. دختران نظام اسلامی باید در مقابل بازیچه قرار داده شدن٬ ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به هفته حج و فرا رسیدن موسم حج٬ گفت: حج از ارکان دین اسلام است. حج نباید تعطیل شود و همیشه باید پر مشتری باشد. همه ائمه در وصایای خود از مسلمانان خواسته‌اند در حج٬ قدرت و عظمت اسلام را به رخ جهانیان و دشمنان بکشانند. حج یک واجب عملیاتی است. حج هم مبدا دارد و هم معاد. آئینی که توحید و امامت و نبوت در آن نشان داده شده و در یک کلام همه دین در حج خلاصه می‌شود.

امام جمعه بجنورد در ادامه خاطرنشان کرد: خانه خدا اهمیت و عظمت خاصی دارد و باید همه بدانیم حج ابراهیمی یعنی اسلام ناب محمدی(ص). اسلام ناب با دو چیز شناخته می‌شود. ولایت و برائت از اصول اسلام ناب است. در حج ابراهیمی باید اصول ولایت و برائت را با رهروی از ولایت و شناختن بت‌های زمان انجام دهیم. دنیای اسلام هنوز نتوانسته حج را با اصول خود برگزار کند. اگر حج به خوبی انجام می‌شد٬ امروز هیچ مشکلی در عالم اسلام نداشتیم. باید در این فرصت با شکوه حج برای روز معاد و قیامت و مشکلات آن آماده شویم.

وی با بیان اهمیت روز بهزیتسی و کار این نهاد برای خدمت به نیازمندان جامعه گفت: مسئولان بهزیستی باید بیشتر به افراد تحت پوشش خود توجه کنند. این‌که هر چند ماه یکبار٬ پول ناچیزی به معلولان و افراد تحت حمایت داده شود٬ دردی را دوا نمی‌کند. مدیران تامین اجتماعی نیز باید بدانند در چه جایگاهی قرار گرفته‌اند. تامین اجتماعی باید به معنای واقعی٬ آینده و هنگام کار افتادگی افراد را تامین کند.

یعقوبی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان نیز گفت: این شورا یک اهرم کنترل است و در همه نظام‌ها هم وجود دارد. ما در راه تمدن سازی اسلامی هستیم و برای اینکه مشکلات و نقایص قوانین مصوب مجلس برطرف شود٬ وجود این شورا٬ حیاتی و ضروری است. در تصویب قانون اساسی و انطباق قوانین با این قانون٬ شورای نگهبان جایگاهی رفیع و اساسی دارد. بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات نیز وظیفه مهم این شورا است که باید این نهاد مهم و ویژه را بزرگ داشته و تکریم کنیم.

انتهای پیام/ ع

R7719/P1494/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری مشترک با رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مجلس در حال نهایی کردن بررسی بخش دوم لایحه بودجه است، نسبت به سال‌های گذشته با اندکی تاخیر در تصویب بودجه مواجهیم در این لایحه دولت در راستای افزایش درآمد‌های پایدار خود اقداماتی کرده است، در این لایحه تدابیری برای بازگشت انضباط و افزایش شفافیت و حذف هدررفت‌ها دیده شده است. رویکرد دولت افزایش سهم درآمد‌های پایدار در تأمین بودجه بود.

وی یکی از دلایل کسری‌های بودجه مزمن در سال‌های گذشته را وابستگی به نفت دانست و بیان کرد: در پی تحریم‌ها دولت‌ها مجبور می‌شدند یا هزینه‌های عمرانی را کاهش دهند یا دست به دامن استقراض از بانک مرکزی شوند که پیامد‌های نامبارک تورمی در پی داشت. تلاش دولت سیزدهم این بود با رفع این دو ایراد، سهم درآمد‌های پایدار را افزایش دهد؛ و در طول سه سال گذشته این سهم افزایش یافته و نسبت در آمد‌های پایدار شامل گمرک، سود سهام شرکت‌ها و درامد‌های غیر نفتی و مالیات و ... از ۴۵ درصد در ۱۴۰۰ به ۵۲ درصد در ۱۴۰۲ رسید و امیدواریم امسال به عدد ۶۰ درصد نزدیک شویم که نشان می‌دهد مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود.

خاندوزی تصریح کرد: در بخش دوم بودجه کاهش ۵ درصدی مالیات تولیدی‌ها به دستور رییس جمهور رخ داده است، معافیت مالیاتی سود شرکت‌ها سال گذشته اعمال شد که مشوق خوبی بود و ۷۵ همت به شرکت‌ها منتقل شد در سال جاری شرکت‌های تولیدی می‌توانند از اوراق گام یا ضمانتنامه‌های بانکی و اسناد خزانه برای پرداخت مالیات و عوارض استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • خاندوزی: مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود