Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مسئولان در سایه علم تصمیم بگیرند، گفت: دولت اقتصاد را به چهره‌های صاحب علم و دانش بسپارد و بانک مرکزی باید استقلال داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، حجت‌الاسلام سید حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه تهران که با حضور اقشار مختلف جامعه برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی بن ابیطالب علیه‌السلام فرمودند « شما پرچم دارید، در مسیر پرچم خودتان حرکت کنید و در سایه انوار مشعل خودتان حرکت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان این‌که مشعل فراروی جامعه اسلامی قرآن است، گفت: قرآن دو چهره دارد، یک چهره آن کتابی است که تلاوت می‌کنیم و چهره دیگر تجسم قرآن است. قرآن ناطق پیامبر و نفس پیامبر حضرت علی علیه‌السلام و اهل بیت علیهم‌السلام هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: همسر پیامبر در وصف ایشان مطرح کردن، خلق ایشان، قرآن در وجود ایشان تجسم یافته بود، بعضی از فقها و علما مانند پدر علامه مجلسی تاکید می‌کردند «قرآن توصیف پیامبر اعظم و انسان کامل است».

وی با بیان این‌که جامعه اسلامی این پرچم را دارید و باید در پرتو این پرچم حرکت کرد، بیان داشت: ما هرجا از قرآن فاصله گرفتیم آسیب دیدیم و هرجا با قرآن نزدیک شدیم شاهد توسعه و پیشرفت بودیم. هرجا از اهل بیت علیهم‌السلام فاصله گرفتیم، آسیب دیدیم.

 

یادآوری تاریخ ایران

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به تاریخ ایران گفت: ایران در نقشه جغرافیای جهان حضور داشت اما قرارداد ترکمنچای بر این ملت وارد شد. در طول ۲۰۰ سال گذشته ۵۰ درصد جغرافیای ایران را با قیام و قردادهای نادرست تضعیف کردند.

وی مولفه‌های قدرت اسلام را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ملت در سایه پیوند با آموزه‌های دین و انتخاب رهبر صالح برای مدیریت جامعه به نماد قدرت اسلام تبدیل شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام فرمودند« مردم مدیریت و زعامت سیاسی و رهبری جامعه را در دست تواناترین انسان که به آموزه‌های دین برای مدیریت دین اشراف دارد، بسپارید.» و پاسخ ملت ایران به ندای حضرت امیر علیه‌السلام این اقتدار را برای ایران اسلامی خلق کرد.

وی با بیان این‌که قرآن در همه عرصه‌ها پیام دارد، خاطرنشان کرد: این سخن قرآن کریم است که تصمیم و اقدام بدون پشتوانه علمی، سئوال در پیشگاه خدا را دارد. این در زندگی فردی بود یک پاسخ دارد و اگر در زندگی سیاسی و اجتماعی باشد یک پاسخ دیگری باید بدهیم.

 

مدیران کشور در سایه علم تصمیم بگیرند تا سلوک آن‌ها قرآنی باشد

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: باید در سایه مشعل پر فروغ عقل قدم برداشت. سلوک عقلانی رسالت هر انسان مومن و مسلمان است. کلمات پیشوایان دین در این حوزه واقعاً انسان را در حیرت فرو می‌برد.

وی افزود: آیت‌الله بهجت تاکید فرمودند «به آنچه علم دارید عمل کنید و هرجا علم ندارید، توقف کنید.»

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مسئولان بداند اگر مدیریت با دانش، حوزه و دانشگاه پیوند نخورد با چالش روبرو می‌شود و حرکت مردم را با دشواری برخورد می‌کند.

وی بیان داشت: باید رو به سوی علم آورد، باید موضوعات اقتصادی دولت را چهره‌های صاحب علم و آشنا به اقتصاد تبیین کنند.

حجت‎الاسلام ابوترابی‌فرد با تاکید بر سلوک عقلانی، علمی و حرکت جمعی تصریح کرد: همیشه نیاز به وحدت داشته‌ایم اما امروز بیشتر، سخن قرآن کریم مشعل برافراشته است، «واعتصمو به حبل الله جمیعا»، تاکید بر تمسک به ریسمان به‌صورت جمعی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه (۵ اردیبهشت ماه) با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور،  محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی،  سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن،  حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد، بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را  به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت‌وگو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکار‌ها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی‌ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکرد‌های اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست، گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکار‌های خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد