Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مشکلات ناشي از خشکسالي و کاهش نزولات آسماني گفت:اجراي طرح هاي انتقال آب علت اصلي شوري آب، بروز پديده شوم ريزگرد، کاهش کشاورزي و محروميت کشاورزان از کشت در خوزستان است.

به گزارش ايرنا آيت الله محسن حيدري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اهواز اظهار داشت: دولت مردان بايد به مساله کمبود آب ورود کنند و نسبت به تصمياتشان در حوزه آب تجديد نظر کنند و همه مشکلات اين حوزه را به گردن خدا و آسمان نيندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بالارفتن EC آب کارون به خاطر اين است که آب اين رودخانه را منتقل کرده اند و از آن سو آب شور دريا به خاطر پديده مد وارد کارون شده براي همين در حال حاضر ميليون‌ها اصله نخل در معرض نابودي قرار دارند.
امام جمعه موقت اهواز با بيان اين که اميد مردم شادگان، خرمشهر و آبادان به نخلستان هايشان است توضيح داد: هفته گذشته در سفري که به اين مناطق داشتم روستاييان عنوان کردند با چشم خود شاهد مرگ احشام و کشاورزيشان هستند.
وي بحران شوري آب در آبادان و خرمشهر را قابل پيشگيري و پيش بيني دانست و گفت: اقدام به موقع براي جلوگيري از اين اتفاق انجام نشد.
آيت الله حيدري بيان کرد: طرح آبرساني غدير در دولت نهم در سال 87 آغاز شد و سال 90 اولين فاز آن بهره برداري شد فاز دوم آن نيز در سال 92 به بهره برداري رسيد که دولت دهم تنها زحمت افتتاح آن را داشت.
وي بيان کرد: آن بخش از طرح غدير که مربوط به خرمشهر و آبادان است قرار بود در سال 93 به بهره برداري برسد اما دولت بودجه آن را قطع کرد و از آن جايي که آب شورتر شد، دولت نيز ماه هاي گذشته به فکر آن افتاد، البته تلاش استاندار خوزستان در اين قبال قابل تقدير است.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: بحران قطعي گسترده برق در سال 95 نيز قابل پيش بيني بود اما سهل انگاري صورت گرفت و ما در قبال اين اتفاق از مسئولان رده بالا مي‌خواهيم پاسخ گو باشند.
وي توضيح داد: همه مسايل انتقال آب را پيش بيني کرده ايم و به عنوان ديده بان از پيش خطر را هشدار داديم اما وزارت نيرو گوش نکرد و اگر اکنون نيز گوش ندهند بحران‌هاي وحشتناک تر رخ خواهد داد.
آيت الله حيدري ادامه داد: نامه‌اي درباره انتقال آب به شوراي عالي امنيت ملي تقديم کردم و بنا شد وزارت نيرو و مجلس خبرگان جلسه اي در اين باره داشته باشند که اين جلسه 10 روز پيش در محل شوراي عالي امنيت ملي کشور تشکيل شد که فعلا گزارش آن را ارايه نمي کنم اما مقرر شد کميته حقيقت ياب درباره انتقال آب تحقيق را آغاز کند.
وي ادامه داد: مسولان مي‌گويند کار جديدي در دولت فعلي در حوزه انتقال آب انجام نشده است اما ما اين موضوع را نيز ثابت کرده ايم.
امام جمعه موقت اهواز بيان کرد: در تونل کوهرنگ 3 که به طور کامل نيز اجرايي نشده همينک توسط موتور پمپ‌ به استانهاي ديگر آب انتقال مي دهند.
وي تصريح کرد: طرح‌هايي مانند طرح بهشت آباد تصويب شده که رييس جمهوري دستور آنرا صادر کرده است يا طرح انتقال آب به رفسنجان براي يک خانواده معروف است.
آيت الله حيدري گفت: چرا بايد آب خوزستان آن هم در زماني که مردم اين استان شديدا به آن احتياج دارند به ساير مناطق منتقل شود.
وي اظهار داشت: اميدواريم با همت مسولان بحران‌ها کنترل شوند و تا پايان تير ماه آب به روستاهاي خرمشهر و آبادان هم برسد.
امام جمعه موقت اهواز با بيان اين که با حضور مردم جلوي طرح‌هاي خطرناکي که وزارت نيرو در دست دارد بايد گرفته شود بيان کرد: بزودي اخبار خوبي براي مردم در اين حوزه نقل خواهم کرد.
وي همچنين در خصوص جلوگيري از مصرف گرايي در حوزه برق و آب بيان کرد: البته بخشي از مشکلات اين حوزه مربوط به توجه نکردن و صرفه جويي نکردن در حوزه آب و برق است.
آيت الله حيدري ادامه داد: همه مردم بايد فرهنگ مقابله با مصرف گرايي را پيش گيرند چراکه مصرف گرايي در ايران نسبت به ديگر کشورها بالا است لذا دولت و ملت بايد در سبک زندگي مصرفانه تجديد نظر کنند.
وي با اشاره به وضعيت بازار گفت: اختلالي که در بازار سکه و ارز پيش آمده قابل حل است به شرط آن که دولتمردان با تدبير وارد اين قصه شوند از مجلس مي‌خواهيم نظارت خود را بر دولتمردان انجام دهد براي همين مورد نيز از مجلس گله منديم که چرا نظارت قاطعي نسبت به وزار و همه دولت از خود نشان نمي‌دهد.
امام جمعه موقت اهواز بيان کرد: از قضات مي‌خواهيم ريشه فساد در بازار و سکه را بکنند تا افراد فرصت طلب به طمع نيفتند و به کارهاي فساد انگيز اقتصادي دست نزنند.
وي در پايان نسبت به بروز مشکل مسموميت براي اهالي روستاي ابوالفارس رامهرمز اظهار تاسف کرد.
7164/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول و قرار آتش‌بازی در ورزشگاه شیک جنوب

به گزارش “ورزش سه”، فولاد خوزستان که در فصل جاری لیگ برتر شرایط خوبی را از لحاظ نتیجه‌گیری تجربه نکرده حالا برای قطعی کردن بقای خود در مسابقات تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

در این راستا هواداران فولاد هم به حمایت حداکثری از تیم خود در هفته‌های پایانی می‌پردازند. در فاصله کوتاه تا دیدار فولاد و تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر هواداران تیم پرافتخار اهوازی با ایجاد کمپین‌های پر تعداد به حمایت از فولاد خوزستان پرداختند.

هواداران فولاد برای پر کردن صندلی‌های ورزشگاه مدرن خود در اهواز در فضای مجازی قول و قرار گذاشتند. فولادی‌ها که این فصل استقبال چندان زیادی از بازی‌های خانگی خود نکرد‌ه‌اند، حالا قصد دارند در روز دوشنبه با حمایت حداکثری از تیم خود در فولاد آرنا زمینه را برای موفقیت مقابل تیم قدرتمند تراکتور فراهم آورند.

صفحات هواداری فولاد در فضای مجازی طی یکی دو روز گذشته پر از فراخوان‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به بازی با تراکتور است. اتفاقی که به نظر می‌رسد باعث شود تا بعد از مدت‌ها شاهد ایجاد جوی خوب در فولاد آرنا باشیم.

باشگاه فولاد خوزستان هم برای جابه‌جایی هواداران در روز دوشنبه برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است. قرار دادن اتوبوس‌های پرتعداد در نقاط مختلف استان خوزستان برای انتقال هواداران از جمله این برنامه‌هاست. فولادی‌ها همچنین در سطح شهر اهواز نیز تبلیغاتی را برای حضور هواداران انجام دادند.

دیدار فولاد و تراکتور ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که احتمالاً با حضور حداکثری هواداران در حال و هوای خاصی در اهواز برگزار شود.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • سه مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور شوش - اهواز
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • قول و قرار آتش‌بازی در ورزشگاه شیک جنوب
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • گودبرداری غیراصولی عامل زیرش ساختمان مسکونی در اهواز
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟