Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@09:46:00 GMT

خطرات نهفته در نوشیدنی های الکلی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۶۴۴۸

خطرات نهفته در نوشیدنی های الکلی

رکنا: نوشیدنی های الکلی باعث بالا رفتن آمارهای سرطان می شود.

پژوهشی جدید نشان داده است که نوشیدن الکل می تواند تعادل باکتری های خوب و بد در دهان را بر هم زده و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهد.

به گزارش  "اوریدی هلث"، بنابر مطالعه ای که در نشریه Microbiome منتشر شده است، پژوهشگران در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک دریافتند افرادی که روزانه یک یا تعداد بیشتری نوشیدنی الکلی مصرف می کنند در ترکیب سالم میکروب های دهان خود اختلال ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط می تواند به عفونت لثه، سرطان، یا بیماری قلبی عروقی منجر شود.

به گفته جیانگ آن، از مرکز سرطان پرلماتر دانشگاه نیویورک، مطالعه ما نشان می دهد ترکیب کلی میکروبیوم دهان در افرادی که الکل مصرف می کنند نسبت به آنهایی که این کار را انجام نمی دهند، تغییر می کند. به طور ویژه، ما دریافتیم که باکتری های مفید از بین می روند و جمعیت برخی از باکتری های التهاب آفرین افزایش می یابد.

مصرف روزانه یک یا تعداد بیشتری نوشیدنی الکلی یک عامل خطرآفرین شناخته شده برای ابتلا به برخی از بیماری هاست که از آن جمله می توان به سرطان اشاره کرد. نتایج مطالعه پژوهشگران دانشگاه نیویورک مهر تایید دیگری بر این است که برای حفظ میکروبیوم دهانی سالم که برای سلامت ما اهمیت دارد، بهتر است از مصرف الکل پرهیز کرد.

بیش از 700 گونه مختلف باکتری و برخی گونه های قارچ در دهان انسان زندگی می کنند. بسیاری از این میکروارگانیسم ها می توانند نقش مهمی در عواملی که به حفظ سلامت ما کمک می کنند، از جمله واکنش سیستم ایمنی، گوارش مواد مغذی، و پیشگیری احتمالی از سرطان ایفا می کنند.

افرادی با مصرف بالای الکل (یک یا تعدادی بیشتری نوشیدنی در روز) در این مطالعه از سطوح بالاتر باکتری های باکتریودال، اکتینومیست، و نایسریا برخوردار بودند و سطوح لاکتوباسیل ها، بیشتر در مکمل های غذایی پروبیوتیک وجود دارند و از بیماری پیشگیری می کنند، در آنها پایین بود.

مطالعه ای دیگر در گذشته که توسط همین تیم پژوهشی دانشگاه نیویورک انجام شد، نشان داده بود که ترکیب باکتری های دهان می تواند بر ابتلا به سرطان های دهان و قسمت بالایی دستگاه گوارش، از جمله سرطان های حفره دهان، مری، و لوزالمعده اثرگذار باشد. تغییرات در ترکیب باکتریایی ناشی از نوشیدن الکل به طور بالقوه به بیماری پریودنتال، بیماری قلبی، و سرطان سر و گردن منجر می شود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت پزشکی ابتلا به سرطان سرطان سرطان سر و گردن حفره پزشکی عکس حوادث فیلم زندگی همسر ترکیه مرد جوان مادر پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر کافئین در کاهش وزن و بیماری‌های مفصلی

به نظر می رسد مطالعه جدید اثر محافظتی کافئین در برابر چاقی و بیماری های مفصلی را تایید می کند.

به گزارش  مهر به نقل از مدیکال نیوز، بر اساس آخرین تحقیقات، بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان- چه بزرگسالان و چه کودکان- به چاقی مبتلا هستند.

چاقی می‌تواند خطر ابتلاء به برخی مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های مفصلی مانند پوکی استخوان را افزایش دهد. وقتی فردی وزن زیادی را حمل می‌کند، فشار بیشتری بر روی زانوها، باسن و مچ پا وارد می‌شود.

اکنون، محققان کالج امپریال لندن در بریتانیا و دانشگاه کپنهاگ در دانمارک دریافته‌اند که سطح بالای کافئین در خون در یک دوره طولانی ممکن است به محافظت از بدن در برابر چاقی و بیماری‌های مفصلی کمک کند.

دکتر «دیپندر گیل»، دانشمند بالینی در امپریال کالج لندن و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «مقدار کافئینی است که در خون در گردش است بر عملکردهای بدن تأثیر می‌گذارد.»

علاوه بر این، محققان به بررسی گونه‌های ژنتیکی مرتبط با متابولیسم کافئین و چگونگی تأثیرگذاری و تجزیه سطوح کافئین در گردش خون، که به کافئین پلاسما نیز معروف است، پرداختند.

وی در ادامه افزود: «استفاده از داده‌های ژنتیکی انسانی در مقیاس بزرگ ما را قادر ساخت تا بینش بالینی مرتبط سریع و مقرون‌به‌صرفه در مورد تأثیرات کافئین پلاسما بر طیف وسیعی از صفات و تشخیص‌ها ارائه کنیم».

در این مطالعه، محققان دریافتند که افزایش طولانی مدت کافئین در گردش خون ممکن است به کاهش وزن بدن و خطر ابتلاء به پوکی استخوان در فرد کمک کند.

آنها همچنین شواهد ژنتیکی قبلی را در مورد اثر محافظتی کافئین پلاسما بر خطر چاقی افراد تأیید کردند.

اما اینکه یک فرد چقدر باید کافئین مصرف کند تا به طور بالقوه خطر چاقی یا سلامت مفاصل خود را کاهش دهد، برخی مطالعات نشان داده اند که ۳ میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کافی است.

ازاینرو، به گفته محققان، کسی که حدود ۷۰ کیلوگرم وزن دارد به ۲۱۰ میلی گرم کافئین نیاز دارد که کمی بیشتر از ۲ فنجان قهوه است.

با این حال، محققان تاکید می‌کنند که واکنش هر فرد به کافئین متفاوت است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه مهم برای اینکه شب‌ها وزن کم کنید

دیگر خبرها

  • فواید باورنکردنی یک فنجان قهوه اسپرسو
  • ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • فواید بی نظیر یک فنجان قهوه اسپرسو
  • این نوشیدنی برای آقایان سرطان‌زاست!
  • راهکارهای رفع تشنگی در ماه رمضان/ چرا نوشیدن آب زیاد در سحر اشتباه است؟
  • تاثیر ترکیب گیاهی زرشک در مقابله با سرطان ریه
  • اثر کافئین در کاهش وزن و بیماری‌های مفصلی
  • خوردن این غذا‌ها در افطار و سحر ممنوع
  • با مصرف روزانه این 10 نوشیدنی گیاهی، سلامت شما تضمین می شود!