Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@09:46:09 GMT

بازیابی تصاویر و فایل های پاک شده

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۶۶۴۱

بدون شک برای شما نیز مسئله پاک شدن تصاویر از حافظه دوربین و موبایل دور از انتظار نبوده و ممکن است که با آن مواجه شده باشید و ممکن است به دلایل متفاوتی مانند مانند ویروسی شدن و یا فرمت شدن، عکس‌هایی که شاید برایتان بسیار پر اهمیت باشند به طور ناخواسته‌ای حذف شده باشند. زمانی باید به فکر چاره و بازیابی تصاویر بود که از قبل اطلاعات خود را در جای دیگری ذخیره نکرده باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در این شرایط شاید فکر کنید عکس‌های مهم تان که گاهی برای ثبت آن‌ها زحمت زیادی کشیده اید، برای همیشه از دست رفته باشد! اما باید بدانید ممکن است هنوز راه نجاتی وجود دارد.  
بازیابی و یا ریکاوری تصاویر به چند عامل نیازمند است. یکی از عوامل مهم این است که این عکس‌ها در کجا ذخیره شده است. اگر روی کارت قابل انتقال (removable) مانند کارت SD است، شانس آورده اید و اگر روی فضای ذخیره سازی داخلی تلفن همراه تان باشد، در این صورت مشکل جدی تری خواهید داشت.

در حالت اول کارت قابل انتقال را بیرون بیاورید، چون بهترین کار این است که دیگر از آن کارت استفاده نکنید. اگر عکس‌ها در حافظه داخلی تلفن تان ذخیره شده است، از تلفن خود فقط برای ارسال پیامک و برقراری تماس استفاده کنید و تا زمانی که عکس‌های خود را در جایی ذخیره نکرده اید، از آن استفاده دیگری نکنید، چون با افزودن فایل دیگری روی فضای ذخیره سازی، احتمال دیدن عکس‌های از دست رفته تان کمتر خواهد شد.

بازیابی عکس‌های روی کارت قابل انتقال
برنامه رایگان Recuva را روی ویندوز رایانه دانلود و نصب کنید. اگر کارت SD یا MicroSD به رایانه وصل نمی‌شود، زودتر یک مموری کارت ریدر تهیه کنید. بعد از آن کارت خود را به رایانه وصل کرده و برنامه Recuva را لود و کارت را اسکن کنید. کار کردن با این برنامه آسان است و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

Recuva تقریبا بیشتر عکس‌های شما را پیدا کرده و آن‌ها را در درایو داخلی رایانه تان کپی می‌کند. علاوه بر این نرم افزار، گزینه‌های رایگان زیادی برای ریکاوری عکس‌ها وجود دارد، برای مثال کاربران رایانه‌های مک می‌توانند از نرم افزار PhotoRec استفاده کنند.

بازیابی عکس‌های روی فضای ذخیره سازی
اگر تلفن همراه شما نسخه منقضی شده اندروید را اجرا می‌کند، می‌توانید آن را از طریق کابل MicroUSB به رایانه تان وصل و گزینه USB Mass Storage را در تلفن تان انتخاب کنید. این کار تلفن شما را به یک درایو خارجی تبدیل می‌کند و می‌توانید از برنامه Recuva استفاده کرده و آن را ذخیره کنید. متاسفانه نسخه ۲، ۴، ۴ اندروید، ذخیره سازی USB Mass را غیرفعال می‌کند.

البته ابزار‌هایی وجود دارد که می‌تواند تلفن همراه شما را از ویندوز رایانه تان اسکن کرده و فایل‌ها را ریکاوری کند، اما این روش مانند Recuva سریع، آسان و رایگان نیست. مثلا بهترین راه داشتن MobiSaver برای اندروید است که با نصب آن روی ویندوز و اتصال به تلفن همراه می‌توانید مسیر‌ها را دنبال کنید، اما احتمالا باید تلفن خود را روت کنید.  
این را هم به خاطر بسپارید که با روت کردن تلفن گارانتی دستگاه شما باطل و اطلاعات مهم دستگاه اندروید شما آزاد می‌شود و خطر ویروسی شدن تلفن تان بالا می‌رود، بنابراین باید بیشتر مراقب دستگاه خود و برنامه‌هایی که نصب می‌کنید، باشید. اما در صورتی که برنامه‌های Recuva و MobiSaver نتوانست فایل هایتان را ریکاوری کند در این صورت چاره‌ای ندارید و باید کار را به یک متخصص بسپارید.

چند روش برای اجتناب از پاک شدن عکس‌ها
ـ. اکانت دراپ باکس داشته باشید و آن را روی تلفن خود (با سیستم عامل آی. او. اس یا اندروید) نصب کنید. ویژگی Camera Upload را در تنظیمات دراپ باکس روشن کنید. عکس‌های شما به طور خودکار هر زمان که به وای ـ. فای متصل شوید، در دراپ باکس آپلود می‌شود.
ـ. اگر از سیستم عامل اندروید روی تلفن همراه خود استفاده می‌کنید، عکس‌ها را در کارت SD ذخیره کنید
ـ. یک نسخه کپی از عکس‌های خود در رایانه یا دستگاه ذخیره سازی دیگری داشته باشید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه فناوری تکنولوژی تبلت موبایل بازیابی تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) صداوسیما: نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • (ویدئو) صداوسیما: نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • ببینید | صداوسیما: ذخیره طلا و دلار در خانه در قرآن نکوهش شده است
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری