Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@07:53:56 GMT

پلیس‌های سه رنگی که برق ندارند/ خاموشی با بوق ممتد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۶۶۵۷

پلیس‌های سه رنگی که برق ندارند/ خاموشی با بوق ممتد

می‌گویند چراغ‌ راهنمایی همان سایه پلیس برای نظم بخشیدن به گره‌های ترافیکی هستند کما اینکه نقش آموزش پلیس در این چراغ‌ها کمرنگ است، با این وجود این پلیس‌های سه رنگ، چند صباحی است که خاموش می‌شوند که مورد انتقاد کارشناسان بحران شده است. ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ اجتماعی خانواده و جوانان پلیس نظرات

خبرگزاری تسنیم/

طی روزهای اخیر و گرمای بیش از حد هوای در اغلب شهرهای کشور شاهد قطعی مکرر برق در نقاط مختلف شهری از جمله در برخی مناطق شهر تهران خصوصاً در ساعات بعد از ظهر بودیم که باعث اختلال در ارائه خدمات شهری به ویژه باعث خاموشی و عدم کارکرد چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها شهری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل ترافیک ذاتی تهران، فقط کافی است دقایقی این اتفاق بیفتد تا مشکلات ترافیکی دو برابر شود که قطع برق چراغ‌های راهنمایی باعث مشکلات فراوانی برای نیروهای پلیس و همچنین مردم خواهد شد.

در این رابطه حسین درخشان  - مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور با تشریح زوایایی پنهان این رویداد شهری به تسنیم عنوان می‌کند: در گام نخست باتوجه به نکات مدنظر در پدافند غیرعامل می‌بایست از قبل تدابیری برای عدم وابستگی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به برق شهر در نظر گرفته شود، بنابراین این موارد می‌تواند تمرین آمادگی در شرایط حوادث و بحران برای مردم و مسئولین باشد تا به جای مقصر شناختن یکدیگر به فکر ایجاد راه حل و افزایش آمادگی در زمان بحران باشیم.

وی ادامه می‌دهد: نکته مهم، ضرورت آمادگی آحاد مردم برای رویارویی با اتفاقات غیرمترقبه است که باید برای همچنین مواقعی آموزش‌های لازم داده شود و مردم هم حق تقدم را رعایت کنند و به حقوق یکدیگر احترام بگذارند، چرا که اینگونه از افزایش حوادث جلوگیری خواهد شد و دیگر گره‌های ترافیکی را شاهد نخواهیم بود.

درخشان تصریح می‌کند: بر اساس نظر کارشناسان چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نباید فقط به برق شهری متکی بوده و باید به سلول‌های فتوولتایئک (سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی ) مجهز شده یا با استفاده از UPS برای مواقع قطعی برق، انرژی ذخیره کند که با قطع برق مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ایجاد نشود.

مدیر سابق روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان می‌کند: نصب سامانه‌های خورشیدی بر روی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، برق مطمئن چراغ‌های فوق را در زمان وقوع بحران و خاموشی‌های احتمالی، تامین و از ایجاد ترافیک جلوگیری کند.

وی در پایان خاطرنشان می‌کند: یکی از پیشنهاداتی که برای زمان بحران می‌توان برای شهر تهران داد این است که تا دیر نشده است با شناسائی تقاطع‌های مهم در شریان‌های ارتباطی راه در تهران نسبت به نصب بلندگوهای هشدار در کنار چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اقدام کرد و این تجهیزات را به سامانه‌های انرژی خورشیدی مجهز کرد تا در زمان بحران مسئولین مدیریت بحران شهری بتوانند هشدارهای لازم را از طریق بلندگو به مردم اعلام شود و با جلوگیری از اختلال در عبور و مرور از افزایش بحران جلوگیری شود.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,18,21,23,25,1416,1417/CT7 واژه های کاربردی مرتبط هلال احمر پلیس ترافیک تهران شهرداری تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هلال احمر پلیس ترافیک تهران شهرداری تهران هلال احمر پلیس ترافیک تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان مهم‌ترین علت رخداد تصادفات درون‌شهری استان را در فروردین سال جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی پلیس راهور، سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری بوده است.

وی افزود: در فروردین سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور کردستان خاطرنشان کرد: به‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرها را در پی داشته است، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده اضافه کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت را در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه داشته است که همواره بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: تصادف عابران پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد نداشتن در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابران پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهند پیشگیری کنند.

کد خبر 747797

دیگر خبرها

  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد