Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@23:39:26 GMT

با زیباترین شهرهای اوکراین آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۶۸۹۲

شهر‌های کیف، الویو و اودسا بزرگترین شهر‌های کشور اوکراین هستند که احتمالا با آن‌ها آشنایی دارید. اما اگر از این شهر‌های شلوغ و پر جمعیت این کشور خسته شده اید و به دنبال شهر‌های دنج و باصفا و البته ارزان‌تر آن می‌گردید، این مطلب را مطالعه کنید. در این شهر‌ها کلیسا‌های بزرگ دوره رنسانس، قلعه‌های باستانی، آثار ثبت شده در یونسکو و بسیاری جاذبه‌های تاریخی و طبیعی دیگری وجود دارند که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه این مطلب را به نقل از الی گشت بخوانید.


شهر پوچایف | Pochaiv

این شهر آرام و زیبا در غرب اوکراین واقع شده و بسیاری از مردم آن را شهری شفا بخش می‌دانند! مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر Pochaiv Lavra، از بزرگترین کلیسا‌های اورتودوکس در این کشور است. بر اساس یکسری از نقل قول‌ها و کتب تاریخی، این کلیسای جامع در قرن ۱۳ میلادی توسط یکسری از روحانیون مسیحی تاسیس شده است. امروزه بسیاری از زائران مسیحی، به منظور پرسیدن سوالات شرعی بی پاسخ خود و یا به منظور شفا و التیام گرفتن، به این مکان مقدس سفر می‌کنند. کمی که از شهر دور شوید هم یک مکان مقدس دیگر به نام “بهار سنت آنا” (Spring of St. Anna) وجود دارد که دارای چشمه آبی با خواص درمانی است. همانطور که می‌بینید، شهر پوچایف نه تنها یک شهر دنج و زیباست، بلکه یک شهر مذهبی است که زائران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند.


چورتکیف | Chortkiv

چورتکیف یک شهر کوچک و بسیار آرام است که مناظر حیرت انگیزی را می‌توان در آن مشاهده کرد. برای اولین بار از این شهر در نوشته‌های سال ۱۴۲۷ میلادی یاد شده است. حدود نیم قرن بعد، قلعه مشهور این شهر را ساختند که در حال حاضر تحت حفاظت ذخایر ملی ترنوپیل است. کلیسای سنت استانیسلاو (St. Stanislav) که توسط دومینیکن‌ها در سال ۱۶۱۰ ساخته شده، تالار بزرگ شهر، نیایشگاه‌های رنگارنگ قرن ۱۷ ام و دو ساختمان کنیسه از دیگر جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر زیبا هستند.


شهر برهوو | Berehove

برهوو یکی دیگر از زیباترین شهر‌های اوکراین است که با مرز‌های کشور مجارستان فقط ۵ کیلومتر فاصله دارد. بنابراین، تمامی نوشته‌های این شهر به زبان مجارستانی هستند و مردمش با گویش خاصی صحبت می‌کنند. این شهر را به خاطر معماری منحصر به فرد و فراوانی مراکز سلامتی از جمله استخر‌های شنا، چشمه‌های آب معدنی و غذا‌ها و نوشیدنی‌های محشرش حتما باید ببینید! انگور این شهر شهرت زیادی دارد و بسیاری از میوه فروشی‌های شهر کیف، انگورشان را از باغ‌های اطراف این شهر می‌خرند. در سفر به بروهو حتما از مزارع انگور و همچنین از مراکز سلامتی و اسپای آن دیدن کنید.


شهر استری | Stryi

اگر به غرب اوکراین رفتید، استری شهر دیگریست که حتما باید ببینید. با توجه با شرایط تاریخی این شهر، جاذبه‌های زیادی در آن وجود ندارد. اینجا محلی دوست داشتنیست که صرف یک روز در آن خاطرات خوشی برایتان رقم خواهد زد. البته چند کلیسای کوچک و محلی در این شهر وجود دارند. این شهر را به عنوان پایتخت ملی گرایی اوکراین می‌شناسند، چرا که یک شخصیت تاریخی و رهبر سیاسی اوکراین به نام استپان باندرا، کودکی خود را در آن گذرانده است.


شهر موکاچوف | Mukachevo

موکاچوف یک مقصد گردشگری پر طرفدار درشهر اوکراین است که عمده شهرتش را مدیون قلعه قرن نهمی پالانوک (Palanik Castle) است که بر بلندای یک تپه آتشفشانی ۶۸ متری واقع شده است. درون این شهر، نمایشگاهی از قلعه‌های تاریخی، مکان‌های فرهنگی و همچنین مغازه‌های فروش سوغات محلی دایر است. تالار بزرگ این شهر شهرت زیادی در کشور دارد. کلیسا‌های معروف سنت جوزف و سنت مارتین هم در دو طرف این تالار قرار گرفته اند.


شهر دروهوبیچ | Drohobych

دروهوبیچ یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهر‌های اوکراین با ساختمان‌های تاریخی فراوان، معماری فوق العاده و بازار‌های فراوان است. بیشتر این سازه‌ها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم که این شهر یک مرکز میدان نفتی بود ساخته شده اند. بیشتر گردشگران این شهر، از اثر برجسته ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به نام کلیسای سنت جورج (St. George) دیدن می‌کنند. در این شهر همچنین یک معدن نمک قدیمی وجود دارد که قدمت زیادی دارد. نمک، نماد شهر دروهوبیچ است.


شهر کلومیا | Kolomyia

در این شهر شما تعداد زیادی موزه‌های جذاب برای گشت و گذار پیدا خواهید کرد. اینجا آرامش حکم فرماست و می‌توانید از بودن و گشتن در آن لذت ببرید. بلافاصله پس از ورود به این شهر با موزه Pysanka رو به رو می‌شوید. در این مجموعه حدود ۶ هزار تخم مرغ بزرگ رنگ آمیزی شده وجود دارد. موزه ملی Hutsulshchyna و هنر پوکوتیا نیز از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند. در سفر به این شهر، تجربه چشیدن غذا‌های محلی بسیار خوشمزه آن را فراموش نکنید. غذا‌هایی مانند ماهی قزل آلا کبابی، کوفته ذرت با پنیر و گوشت و کلم پیچ خورده از جمله غذا‌های خوشمزه این شهر هستند. این غذا‌ها را می‌توانید در رستوران‌های کوچکی که در خیابان‌های شهر پراکنده شده اند، تهیه کنید.


شهر ژوکوا | Zhovkva

اگر شما سادگی را به تجملات و زرق و برق ترجیح می‌دهید، ژوکوا گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. شهرت این شهر به خاطر وجود منطقه تاریخی گالیسیا و معماری منحصر به فردش است. اولین جایی که باید بازدید کنید، قلعه Renovance Zhovkva است که در قرن‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی ساخته شده است. کلیسای سنت لارنس را هم زیباترین عمارت ساخته شده در شهر می‌دانند.


شهر ژوکوا

کلیسای باسیلیان و کلیسای قلب مسیح هم از دیگر شاهکار‌های معماری این شهر هستند. در تمامی مرکز این شهر، آثار تاریخی و فرهنگی زیادی وجود دارند، به همین خاطر ژوکوا اهمیت ملی زیادی در کشور اوکراین دارد. ژوکوا هم از زیباترین شهر‌های اوکراین است و بازدید از آن را حتما باید در برنامه‌های سفر خود بگنجانید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه گردشگری روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند

نیلوفر مالک نویسنده و پژوهشگر ادبیات نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رمان «صدای تاریکی» که توسط انتشارات سوره مهر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود، گفت: صدای تاریکی درباره دختر نابینایی است که مادر ندارد و با پدرش زندگی می‌کند، از وقتی که مدرسه‌ها تعطیل شده است، احساس می‌کند یک نفر در خانه رفت و آمد می‌کند و می ترسد، این دختر سعی می‌کند منطقی رفتار کند و بفهمد دلیل این مساله چیست، در ادامه دختر دچار بحرانی می‌شود و حس می‌کند همه او را تنها گذاشته اند، زود خودش را پیدا می‌کند و به جنگ با مشکلاتش می‌رود.

وی افزود: کتاب مورد اشاره به زودی توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر خواهد شد. این کتاب مناسب رده سنی نوجوان ۱۷_۱۸ سال است. در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز عرضه خواهد شد.

مالک در ادامه سخنان خود گفت: در صدای تاریکی تلاش کردم نوجوانی که توانمند نیست و عضوی از اعضای بدنش دچار مشکل است، بداند که نداشتن یک توانمندی باعث نشود در زندگی روحیه اش را ببازد بلکه توانایی‌های دیگرش را بشناسد و مشکلاتش را حل کند.

این نویسنده ادبیات نوجوان ادامه داد: نوجوان امروز خیلی پخته و آگاه است. نویسنده در کتاب این گروه سنی نباید در پی حل مشکلات نوجوانان باشد، بلکه باید این مخاطب را با استعداد و توانمندی هایش آشنا کند تا کنش داشته باشد و بتواند حل مساله کند.

وی گفت: سرقت در میدان صد و یکم، رؤیای بعدازظهر، جایی آن طرف پرچین و دخترخاله‌ها که پیش از این چاپ و روانه بازار نشر شده اند نیز در نمایشگاه سی و پنجم عرضه خواهد شد. از بین کتاب‌هایی که برای نوجوان نوشته ام رؤیای بعدازظهر و سرقت در میدان صد و یکم با استقبال بیشتری مواجه شد. هنوز هم که بچه‌ها می‌خوانند دوستش دارند.

کد خبر 6096086 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • با 7 بمب منیزیم آشنا شوید
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید