Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان ، عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد دخالتهای عربستان در تشکیل دولت لبنان دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست.
شیخ نبیل قاووق تاکید کرد دخالتهای عربستان سعودی در تشکیل دولت لبنان اکنون بر همگان آشکار شده است و سعودی ها درحال حاضر اصلی ترین عامل مانع تراشی ها و پیچیده کردن شرایط داخلی در لبنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد انتظاراتی که شاهزاده ها و آمریکاییها از سیاست خارجی لبنان دارند مانند انتظاراتی که از سیاست داخلی این کشور دارند بر همگان آشکار شده است و هرگونه تاخیر در تشکیل دولت لبنان منافع همه لبنانی ها را مستقیما هدف قرار می دهد.
وی افزود: اگر برخی طرفهای داخلی و عربستان امید بسته اند که شکستهای خود در انتخابات پارلمانی را از طریق افزایش سهم خود در دولت جدید جبران کنند، باید بدانند که سخت در اشتباه هستند، زیرا معادلات سیاسی داخلی بسیار قوی تر و حساس تر از آن است که هرگونه دخالتی از سوی عربستان یا دیگر طرفهای خارجی بتواند تغییری در آن ایجاد کند.
عضو شورای مرکزی حزب الله در ادامه خاطر نشان کرد پیروزی هایی که امروز در جنوب سوریه ثبت می شود، پیروزی های راهبردی بزرگی است که همه راهبردهای سیاسی و نظامی و امنیتی بزرگ آمریکا و عربستان و اسرائیل را ناکام گذاشت و همه خط قرمزهای اسرائیل و آمریکا را در هم شکست. این پیروزی ها همچنین عاملي بازدارنده ، لبنان را در برابر خطر تکفیری ها و اسرائیلی ها تقویت می کند و همچنین به بهترین نحو به پرونده آوارگان سوری در لبنان کمک می کند و از طرف دیگر به طور مستقیم به لبنان در زمینه های اقتصادی و نظامی و سیاسی و امنیتی کمک می کند بویژه اینکه راه صادرات کالاهای لبنان به عراق و کشورهای خلیج فارس را باز می کند.
وی گفت اسرائیل در سال 2006 همه توان نظامی و حمایتهای سیاسی خود را بسیج کرد تا عزم مقاومت را مهار و آن را تضعیف کند و در هم بشکند، اما در تحقق بخشیدن به این خواسته خود ناکام ماند، بنابران از سال 2006 تا به امروز روی محاصره و تضعیف مقاومت از طریق دل خوش کردن به بحران سوریه حساب باز کرده است، اما امروز همه آنها به اشتباه خود و پیروزی مقاومت اعتراف کردند.
قاووق همچنین تاکید کرد مقاومت با مشارکت در جنگ علیه تروریسم تکفیری در سوریه، به پیروزی دست یافت و همه طرحهای بزرگ عربستان و اسرائیل و آمریکا را ناکام گذاشت، در حالی که خود به توان نظامی و مردمی و سیاسی خود افزود و روز به روز نیز به این توان خود می افزاید، در حالی که اسرائیل هر روز سرخورده تر و ناتوانتر می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قاووق نبيل دخالت لبنان پوشيده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م