Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@19:29:43 GMT

بانوان محجبه در نماز جمعه رشت تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۷۱۵۹

بانوان محجبه در نماز جمعه رشت تجلیل شدند

همزمان با فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب از جمعی از بانوان محجبه گیلانی در نماز رشت تقدیر شد. ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، همزمان با فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب ظهر امروز با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان از جمعی از بانوان محجبه گیلانی در نماز جمعه رشت تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت نامناسب عفاف و حجاب حاکم بر کشور بر کسی پوشیده نیست و انجام چنین اقداماتی می‌تواند زمینه‌ساز تشویق بانوان به رعایت حجاب اسلامی باشد.

همچنین همزمان با تقدیر از این بانوان بیانیه بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان به مناسبت هفته عفاف و حجاب توسط یکی از بانوان عضو این مجموعه قرائت شد.

بانوان محجبه و بسیجی گیلان اصلی‌ترین راهکار مقابله با بدحجابی را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانستند و از مسئولان فرهنگی گیلان خواستند تا در راستای رفع این معضل فرهنگی اقدام کنند.

این بانوان گیلانی از مسئولان صدا وسیما و آموزش و پرورش خواستند تا به وضعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌‌ها رسیدگی کرده و همچنین در فیلم‌ها و سریال‌ها حجاب اسلامی صحیح را به مردم معرفی کنند.

بانوان بسیجی گیلان خواستار بازگشایی فروشگاه‌هایی عرضه‌کننده پوشاک اسلامی در استان گیلان شدند و همچنین از اصحاب رسانه خواستند تا پیامدهای بی‌حجابی را در جامعه تبیین کنند.

بانوان محجبه گیلانی با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب در سواحل گیلان از مسئولان انتظامی استان گیلان خواستتن تا با استفاده از امر به معروف با افراد بدحجاب مقابله کنند.

انتهای پیام/ ت

R7877/P1336/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است

حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی امام جمعه پرند از استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با موضوع دوخت رایگان چادر بانوان در شهر پرند و پیگیری‌های امام جمعه این شهر گفت: با توجه به وضعیت بد اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها، احساس ضرورت کردیم تا خدمتی در رایگان در جهت عفاف و حجاب را ارائه دهیم.

امام جمعه پرند به تعلیم و کارآموزی برخی از محصلان حوزه علمیه خواهران پرند در هنر دوخت چادر مشکی و رنگی در انواع مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار دوخت، چادر به قیمت کارخانه شهرکرد ارائه می‌شود که مورد استقبال بانوان شهر پرند قرار گرفته است.

وی درباره روند ارائه خدمت به بانوان شهر پرند در عرضه و دوخت چادر توضیح داد: بانوان در طول هفته ثبت نام می‌کنند و برای پنجشنبه که خیاطان مخصوص این کار در حوزه علمیه خواهران مستقر می‌شوند در فاصله زمانی صبح تا غروب نوبت می‌گیرند؛ این کار به صورت یکسره در این ساعت انجام می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: خواهرانی که زحمت دوخت چادر را تقبل کرده‌اند، اکنون به دوخت چادرهای ساده، قجری، ملی و انواع دیگر مسلط هستند و مراجعین از کارشان رضایت کامل دارند؛ در همان روز مراجعه چادر برش می‌خورد و دوخته می‌شود که علاوه بر رایگان بودن، در سریع‌ترین زمان تحویل می‌شود.

امام جمعه پرند تأکید کرد: چنین خدمتی در کنار طرح عفاف و حجاب، کمک شایان توجهی به خانواده‌های مذهبی است که حجاب برتر یعنی چادر را برای خود برگزیده‌اند؛ به این وسیله کمک می‌کنیم تا حتی خانواده‌های ضعیف که خرید چادر برایشان دشوار است بتوانند پاداش این انتخاب خوب خود را دریافت کنند.

وی درباره توسعه این کار اظهار داشت: پس از گام اول، به دنبال این هستیم که در مجموعه خود دوخت لباس‌های اسلامی را شروع کنیم.

کاظمی خدمات فراجا در امر به معروف و نهی از منکر در خط مقدم طرح عفاف و حجاب را ستود و افزود: این خدمت ما اقدامات جانبی است که به عنوان کار فرهنگی می‌تواند کمک کار طرح عفاف و حجاب باشد.

امام جمعه پرند وضعیت فرهنگی شهر پرند را به دلیل سکنه‌ای که همه مهاجر هستند ضعیف ارزیابی کرد و گفت: با همین وضعیت ضعیف فرهنگی در شهر نوپای پرند استقبال از طرح دوخت رایگان چادر چشمگیر و فراتر از انتظار و برای بنده و تمام مجموعه خواهرانی که کمک می‌کنند قابل تقدیر و تحسین است.

کد خبر 6096575

دیگر خبرها

  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • بانوان مشگین‌شهری در حمایت از طرح عفاف و حجاب فراجا تجمع کردند
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور