Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان هادی پور رئیس محیط زیست شهرستان بندر انزلی در گفتگوبا خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با افزایش پساب در تالاب انزلی اظهار کرد: آبی که وارد تالاب انزلی می شود، مملو از کود و سم و یا پساب های دامداری ها است که این وضعیت باعث پدیده پرغذایی در تالاب انزلی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پدیده پرغذایی باعث رشد ناهمگون و نامتناسب برخی از گونه ها شده و رشد نامتناسب برخی گونه ها باعث نابودی بسیاری از گونه های دیگر می شود .

هادی پور گفت: افزایش بیش از حد گیاهان در تالاب انزلی موجب انفجار جمعیت در تالاب می شود. این موضوع در برخی گونه های گیاهی اتفاق می افتد و  باعث از بین رفتن تنوع زیستی و بافت گیاهی و جانوری منطقه می شود و شرایط را به نفع اندکی از جانوران تغییر می دهد.

وی ادامه داد: زمانی که این گیاهان افزایش می یابند، نابودی اکسیژن آب ، تولید c02 و اسیدی شدن آب را به همراه دارد و در فصل پاییز لاشه این گیاهان به سطح آب می آید و تبدیل به لجن می شود. چنین  وضعیتی باعث کاهش عمق آب تالاب می شود و چون اکسیژنی در آب وجود ندارد، لجن روی سطح آب فرصت تجزیه شدن ندارد و بوی نامطبوع تولید می کند و همین شرایط در جمعیت اکوسیستم یک نوع یکنواختی ایجاد می کند.

رئیس محیط زیست شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: انعطاف پذیری حیات گونه ها در مناطقی وجود دارد که تنوع زیستی بالا است. در مناطقی که تنوع زیستی کاهش می یابد، حیات اکوسیستم به خطر می افتد که این یک اصل بوم شناختی است.

وی در پایان گفت: اکوسیستم های تالابی یکی از متنوع ترین اکوسیستم های جهان هستند؛ به همین دلیل به شدت به تنش های منطقه واکنش نشان می دهند و سریع نابود می شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تالاب انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت