Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساکنان منطقه کشمير تحت کنترل هند روز جمعه در اعتراض به کشتار مسلمانان کشميري درسال 1931 بدست نيروهاي حاکم وقت ، اعتصاب کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، اين اعتصاب عمومي به درخواست سيد «علي شاه گيلاني»، «محمد ياسين ملک» و «ميرواعظ عمر فاروق» از سران کنفرانس حريت کشمير انجام شد.
بدنبال اين اعتصاب عمومي در منطقه کشمير تحت کنترل هند، همه مغازه ها و مراکز تجاري، بازارو ھمچنين مراکز آموزشي و مدارس اين منطقه تعطيل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعتصاب در کشمير تحت کنترل هند، زندگي مردم اين منطقه را مختل کرده است.
در 13 ژوئيه سال 1931 در تيراندازي نيروھاي امنيتي حاکم وقت به سوي کشميري ها در شهر «سرينگر» مرکز کشمير تحت کنترل هند، 21 مسلمان کشميري کشته شدند و امروز جمعه هشتاد و هفتمين سالگرد اين کشتار است .
هند سالهاست با مستقر کردن هزاران نظامي، مناطقي از کشمير را تحت کنترل خود در آورده و طي سه دهه بيش از 68 هزار نفر را به قتل رسانده است.
مردم کشميرخواهان اجراي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل درباره برگزاري همه پرسي براي تعيين وضعيت کشميرهستند .
پاکستان در چارجوب راهبرد کلان خود در قبال مردم مسلمان کشمير، درصدد است با جلب توجه بيشتر جامعه جهاني به مسئله کشمير، بيش از پيش دولت هند را براي اجراي قطعنامه سازمان ملل در خصوص رجوع به آراي عمومي براي تعيين سرنوشت مردم اين منطقه تحت فشارهاي بين المللي قرار دهد.
هند اين قطعنامه سازمان ملل را که راهکار مناسبي براي پايان دادن به مناقشه تاريخي کشمير است، نپذيرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب تعدادی طلافروشی در مشهد

به گزارش قدس خراسان، در پی اعتصاب طلافروشان در مشهد، پس از آنکه روزهای گذشته درباره بازگشایی آن‌ها مذاکراتی صورت گرفت، مغازه‌هایی که به اعتصاب خود پایان ندادند عصر یکشنبه توسط تعزیرات حکومتی خراسان رضوی پلمب شدند.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته از سوی اتحادیه طلا فروشان با مسئولان، پایان اعتصاب منجر به همکاری بیشتر و رفع مشکلات این صنف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیامدهای تسلط رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا در پی تجاوز به رفح
  • ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • پلمب تعدادی طلافروشی در مشهد
  • خلاقیت جالب فولاد برای دعوت از هواداران
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر