Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربیل- ایرنا- بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی روز جمعه در منطقه کردستان عراق پایان یافت و احزاب معترض به نتایج انتخابات کماکان بر بازشماری تمامی صندوقهای رای گیری به صورت دستی تاکید دارند.

به گزارش ایرنا، بعد از بازشماری دستی آراء انتخابات پارلمانی عراق در اربیل نمایندگان کمیسیون از صبح فردا بازشماری دستی صندوقها در استان دهوک را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی بازشماری دستی صندوقهایی که مشکوک به تقلب هستند آغاز شده است که احزاب معترض به نتایج انتخابات در منطقه کردستان عراق بر بازشماری کامل نتایج انتخابات تاکید دارند.
احزاب جنبش تغییر، اتحاد اسلامی کردستان عراق، جماعت اسلامی کردستان عراق و ائتلاف هم پیمانی برای دموکراسی و عدالت در اعتراض به عدم بازشماری دستی کامل نتایج انتخابات حضور در کمیته بازشماری را بایکوت کرده اند.
این احزاب تاکید دارند صرفا بازشماری دستی صندوقهایی که علیه آنها شکایت طرح شده است تلاشی برای عدم آشکار شدن تقلب در انتخابات می باشد و باید براساس قانون تمامی صندوقهای رای گیری بصورت دستی بازشماری شوند.
همزمان با اعتراض این احزاب، دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق که در زمره برندگان انتخابات پارلمانی در منطقه کردستان عراق هستند تاکید دارند بازشماری دستی آرا تاثیری بر نتایج انتخابات نداشته است.
دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق در انتخابات پارلمانی عراق که در 12 ماه می میلادی برگزار شد بیشترین کرسی های پارلمانی را به خود اختصاص دادند.
پارلمان عراق در پی اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور ضمن برکناری مدیران ارشد کمیسیون عالی انتخابات در عراق رای به بازشماری دستی صندوقهای رای گیری داد.
کمیسیون عالی انتخابات در عراق ارگان مستقلی است که ماموریت برگزاری انتخابات در این کشور را برعهده دارد.
خاورم**351**4**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات پارلماني كميسيون عالي عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم


به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز، بعد از نماز جمعه به توقف دادوستد‌های تجاری ترکیه و اسرائیل پرداخت.
وزارت بازرگانی ترکیه، امروز، اعلام کرد که تمام دادوستد‌های بازرگانی خود با اسرائیل را تا زمان صدور مجوز ورود بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه متوقف خواهد کرد.
ترکیه همچنین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اسرائیل خواهد پیوست. آفریقای جنوبی پیشتر از رژیم اسرائیل به دلیل کشتار گروهی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده بود.
رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: «اقدامات اسرائیل در خاک فلسطین قابل قبول نیست.»
 رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «نتانیاهو بی‌رحم است و این را در نوع رفتار با کودکان، زنان و سالخوردگان غزه نشان داد.»
 اضافه در عین حال اشاره کرد: «میزان تجارت ترکیه و اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود که ما فرض کردیم اصلا وجود ندارد و این پنجره را بستیم.»

دیگر خبرها

  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • (ویدئو) آب‌گرفتگی خیابان‌های اربیل
  • درگیری بین بازیکنان رم و بایرلورکوزن که با وساطت سردار آزمون و سایر بازیکنان ذخیره رم خاتمه یافت
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق