Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود ودر این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

لامپ هوشمند با چندین قابلیت شگفت‌انگیز طراحی شد

به تازگی لامپ هوشمندی طراحی شده‌ است که می‌تواند چندین کار مختلف را انجام دهد؛ این لامپ‌ با توجه به حالت‌های مختلف هر فرد یک طیف نور را منتشر می‌کند و هنگامی که به تلفن همراه و یا اینترنت متصل می‌شود، می‌توان آن را از راه دور کنترل کرد و یا مانند سایر لامپ‌های هوشمند به آن زمانبندی فعال شدن داد، همچنین این لامپ می‌تواند دما و رطوبت را هم تشخیص بدهد و علاوه بر آن لامپ هوشمند  به یک بلندگو و میکروفون متصل است و هنگامی که شما وارد اتاق شوید به کمک سنسورها تلویزیون و یا سیستم تهویه هوا را روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله قابلیت‌های مثبتی که این لامپ دارد، امکان اتصال آن به سیستم امنیتی خانه است؛ یعنی هر نوع اتفاق مشکوک را ضبط و مخابره می‌کند.

پریزی که به وسیله نور خورشید وسایل را روشن می‌کند

امروزه استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، اهمیت بسیاری پیدا کرده‌اند و با توجه به کمبود ذخایر فسیلی باید از این نوع سوخت‌های خورشیدی استفاده کنیم؛ در همین راستا پریز شیشه‌ای طراحی شده است که با چسباندن آن به شیشه می‌توان آن را به یک پریز برق تبدیل کرد و برای روشن کردن وسایل برقی و یا شارژ تلفن همراه از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید این وسیله را بر روی شیشه خانه خود قرار دهید و آن را شارژ کنید تا در مسافرت‌های خود از آن بهره ببرید.

خانه خود را به صورت هوشمند مدیریت کنید

به تازگی یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات برقی موفق به طراحی سیستمی شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا سیستم الکتریسیته خانه خود را به کمک تلفن هوشمند کنترل کنید؛ این برنامه هنگام شب تشخیص می‌دهد که باید چراغ‌های اضافی را خاموش کند و تنها چراغ خواب را روشن بگذارد و یا با دادن برنامه مشخص به آن می‌توانید هر روز صبح قبل از بیدار شدن چای‌ساز خود را روشن کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟

ایتنا - استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.
استفاده از گوشی هوشمند در دنیایی که خدمات و ارتباطات اجتماعی بیشتری به برنامه‌های موبایل وابسته است، به یک ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا، افرادی که از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنند اغلب از چیزی که آن را «تلفن صامت» توصیف می‌کنند، یعنی یک تلفن سنتی یا با قابلیت‌های کمتر (نسبت به گوشی‌های هوشمند) استفاده می‌کنند.

تحقیقات جدید دانشگاه آلتو نشان می‌دهد که چرا برخی افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند و عواقب این رها کردن چیست.

این تحقیق بر اساس مصاحبه با شرکت‌کنندگانی بود که تصمیم گرفتند گوشی‌های هوشمند خود را کنار بگذارند یا هرگز صاحب آن نبودند، و نشان داد که این تصمیم می‌تواند زندگی روزمره را دشوارتر کند، گزینه‌ها را محدود کند و گاهی اوقات خطرات را افزایش دهد.

پروفسور جان لیندکویست، رئیس گروه علوم کامپیوتر، گفت: «تلفن‌های صامت اختصاصی ممکن است گران‌قیمت باشند و برخی از شرکت‌کنندگان اروپایی گوشی‌هایی را از آفریقا سفارش دادند که در بازار محلی موجود نبود.» در جوامع، انواع ترفندها باید ابداع می‌شد تا زندگی بدون گوشی هوشمند ممکن شود."

 

این تحقیق نشان داد که همه شرکت کنندگان در این تحقیق از محیط هایی هستند که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود، در حالی که دلایل امتناع آنها متفاوت است، در حالی که برخی از شرکت کنندگان گفتند که می‌خواستند از حواس‌پرتی اجتناب ناپذیر ناشی از گوشی‌های هوشمند دوری کنند، برخی دیگر نیز می‌خواستند از نظارت بر فعالیت آنلاین در امان باشند.

برای والدین کودکان زیر سن قانونی، دلایل اصلی کنار گذاشتن گوشی هوشمند، تمایل به دور نگه داشتن فرزندانشان از رسانه‌های اجتماعی و دوری از وسوسه گوشی هوشمندی بود که باعث می‌شد زمان کمتری را با فرزندانشان سپری کنند.

امتناع از داشتن گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد انواع نقصان‌ها در زندگی روزمره مردم شده است، از مشکل در یافتن یک تلفن قدرتمند "صامت"، خرید آسان، بروز مشکل در برخورد با احراز هویت دو مرحله‌ای، برآورده کردن انتظارات کارفرمایان تا دسترسی به کارکنان در خارج از ساعات کاری، و... از سوی دیگر، عملی بودن زندگی بدون گوشی‌های هوشمند، به دانش فنی یا انعطاف پذیری در برخورد با دوستان و خانواده نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • فیلم| ترفندی برای ترمیم آسیب کابل شارژ تلفن همراه