Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص محصولات غذایی تراریخته گفت: در ادامه الزامات قانونی و بخشنامه‌های پیشین، تمام روغن‌های موجود در بازار کشور از اول مردادماه ملزم به درج لوگوی تراریخته با فرمت اعلامی اداره کل فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی این سازمان هستند و علیرغم همه دقت نظر‌ها بر موضوع ایمنی و سلامت محصولات مجاز تراریخته، فرصت و امکان انتخاب باید برای مصرف کننده فراهم شود و تمام تولیدکنندگان یا واردکنندگان روغن‌های خوراکی با منشا تراریخته ملزم به رعایت این موضوع و اطلاع رسانی با شکل یکسان به مشتری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت افزود: از اول شهریور ماه پیش رو هم تمام فرآورده‌ها و محصولاتی که در اجزای آن از روغن و یا سایر محصولات با منشا تراریخته استفاده شده باشد، ملزم به اطلاع رسانی روی محصول به مشتریان میباشند.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشور‌های جهان بویژه جوامع توسعه یافته نیز این اطلاع رسانی الزامی است و انجام می‌شود.

اصغری همچنین تاکید کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو فقط به محصولات تراریخته‌ای مجوز ورود به کشور می‌دهند که ایمنی و سلامت آن‌ها پیش ازین توسط مراجع علمی بین المللی تایید و در کشور‌های اتحادیه اروپا مجاز بوده و قبلا مورد مصرف قرار گرفته باشند.

لازم به ذکر است با توجه به تدوین ضوابط و ابلاغ رسمی دستورالعمل اجرائی وزارت بهداشت در خصوص موجودات زنده تغییر ژنتیکی یافته و فرآورده‌های مرتبط با مواد غذایی و ضابطه برچسب گذاری محصولات غذایی تراریخته و ابلاغ سازمان غذا و دارو، درج لوگو (نشان) تراریخته به شکل دایره سفید رنگ و به قطر ۱/۵ سانتیمتر که واژه تراریخته در درون آن با فونت قابل رؤیت در کنار آرم سازمان غذا و دارو بر روی بسته‌های تمام محصولات تراریخته الزامی است.

انتهای پیام/

الزام درج لوگوی روی تمام محصولات تراریخته 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند

آفتاب‌‌نیوز :

طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تامین دارو وجود ندارد.

به گزارش سازمان غذا و دارو، در روز‌های اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

این گزارش خاطرنشان کرد: وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه (اینجا) با وارد کردن نام دارو، وارفارین را نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

وارفارین دارویی ست که به عنوان رقیق کننده یا ضد انعقاد شناخته شده و و در مواردی که احتمال ترومبوز یا آمبولی عروقی بالا است مانند پس از جراحی قلب باز و سکته مغزی مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده