Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@18:55:01 GMT

آمریکا در پشت پرده تنش دیپلماتیک ما با یونان است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۹۲۲۶

آمریکا در پشت پرده تنش دیپلماتیک ما با یونان است

۲ روز پس از اخراج دیپلمات‌های روس از یونان، مسکو اعلام کرد که آمریکا را در پشت پرده این اقدام غیردوستانه می‌بیند.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه روسیه با اعتراض مجدد به اخراج دو دیپلمات روس از یونان، اعلام کرده که آمریکا در پشت پرده به راه افتادن این بازی است و آتن گام در مسیری گذاشته که می‌تواند ضرباتی جدی به روابطش با مسکو بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۲ روز پس از اخراج دیپلمات‌های روس از یونان، مسکو اعلام کرد که آمریکا را در پشت پرده این اقدام غیردوستانه می‌بیند.

چهارشنبه گذشته بود که یونان ۲ دیپلمات روس را به اتهام دخالت در امور داخلی این کشور و اقدامات غیرقانونی علیه امنیت ملی خود اخراج کرد؛ یونانی‌ها گفتند که این ۲ دیپلمات سعی داشته‌اند حلقه‌های طرفدار روسیه در میان بلندپایگان کلیسای ارتودوکس یونان ایجاد کنند.

روس‌ها همان روز با صدور بیانیه‌ای، قول اقدام متقابل را دادند؛ امروز، اما وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای جدید، آمریکا را به تحریک یونان برای اتهام‌زنی بی‌اساس و گام گذاشتن در مسیری که می‌تواند ضرباتی جدی به روابط دوجانبه بزند، متهم کرد.

در بیانیه روس‌ها آمده: «به‌نظر می‌رسد واشنگتن که آشکارا و با صدرو بیانیه وزارت خارجه خود، از این اقدام حمایت کرد، پشت حرکات ضدروسی دولت یونان است؛ حرکتی که به صورت ویژه با شروع بکار نشست سران ناتو همزمان شد.»

انتقادات وزارت خارجه روسیه متوجه یونان هم شده و مسکو اعلام کرده که یونانی‌ها هیچ دلیل توجیه‌پذیری برای اخراج دو دیپلمات روس ارائه نداده‌اند و روسیه، این اقدام را کاملاً بی‌اساس می‌داند.

روس‌ها گفته‌اند: «ما این اقدام را مطلقاً بی‌منطق می‌دانیم و ادله ارائه شده توسط طرف یونانی، به هیچ وجه آن‌ها را تأیید نمی‌کند. این اقدامات گامی است در خلاف جهت مسیر روابط دوجانبه و می‌تواند ضرباتی جدی به این روابط بزند.»

مسکو اعلام کرده که در اولین گام برخورد با این اقدام یونان، سفیر یونانی‌ها در مسکو را احضار و مراتب اعتراض دولت روسیه را به وی ابلاغ کرده است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003XPS

منبع: فردا

کلیدواژه: مسکو آمریکا تنش دیپلماتیک یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ منفی روسیه به درخواست دیپلمات صهیونیست برای محکوم کردن حمله ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به درخواست دیپلمات صهیونیست از مسکو برای محکوم کردن پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی پاسخ منفی داد.

به گزارش ایسنا، سیمونا هالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه پس از پاسخ مشروع ایران در شامگاه شنبه به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مواضع و مردم کشورمان در سوریه از مسکو خواست تا اقدام ایران را محکوم کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در پاسخ به این درخواست سفیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که «اسرائیل حملات اوکراین به روسیه را محکوم نکرده است.»

روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران بامداد امروز (یک‌شنبه) در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

حمله به پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی از اهداف عملیات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق بود؛ پایگاه مبدأ شلیک موشک‌های اسرائیل که شهادت مستشاران ارشد ایرانی و همراهانشان را به همراه داشت و نقض کامل قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم بود.

دقایقی پس از آغاز عملیات گسترده ایران، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند. بایدن در اظهارات خود از نتانیاهو خواسته است به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخی ندهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • کنعانی: ایران پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است / زمینه‌سازی سفر رییس‌جمهور به پاکستان در حال انجام است
  • راهیابی پویانمایی «پیچ تاریخی» به جشنواره مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • جزییات پیام‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا رد و بدل شدند
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست/ آمریکا باید قدردان اقدام منطقی ایران باشد
  • پاسخ منفی روسیه به درخواست دیپلمات صهیونیست برای محکوم کردن حمله ایران
  • واکنش تند مقام روس به درخواست دیپلمات اسرائیل برای محکومیت حمله ایران توسط روسیه