Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند میوه عناب، دارویی فوق العاده برای مهار تومور سرطان‌های ریه، سینه و پروستات است.

محققان اعتقاد دارند مصرف عناب سبب نوعی استرس در هسته درونی سلول‌های سرطانی می‌شود و در نتیجه ساختار آن‌ها را نابود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عناب از گذشته‌های دور در کشور‌های آسیایی برای درمان مشکل‌های سلامت مختلف از جمله بی خوابی یا درمان بی اشتهایی استفاده شده است.


یافته‌ها در خصوص تاثیر عناب بر نابودی ساختار تومور‌های سرطانی به وسیله محققان انجمن شیمی انگلستان انجام شده است؛ کارشناسان در این پژوهش سلول‌های سرطانی را درمحیط آزمایشگاهی درمعرض عصاره دانه عناب قرار داده‌اند و به نتیجه‌های شگفت انگیزی دست یافتند.


محققان اعلام کرده‌اند به پژوهش‌های بیشتری برای درک چگونگی اثرگذاری عناب بر ساختارسلول‌های سرطانی و نابودی آن‌ها نیاز دارند، اما توصیه می‌شود افراد در صورت نداشتن حساسیت به این میوه خوراکی آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند، به ویژه اگر تحت شیمی درمانی یا  در دوران خاموشی سرطان قرار دارند.


در عناب انواع ترکیب‌های سالم از جمله آنتی اکسیدان و ویتامین‌هایی چون C وجود دارد که سبب می‌شود مصرف آن برای سلامت بدن بسیار سودمند باشد.
همچنین عناب دارای ۱۸ نوع اسید آمینه مختلف است که به تشکیل پروتئین در بدن کمک می‌کند.


عناب یکی از خوراکی‌های محبوب ورزشکاران برای افزایش انرژی بدن است و به چربی سوزی و حفظ تناسب اندام کمک می‌کند.

البته زیاده روی درمصرف عناب هم می‌تواند سبب مشکل‌های گوارشی در افراد شود.

یافته‌های این پژوهش درمجله (Food & Function) منتشرشده است.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

عناب دارویی فوق العاده برای رهایی از ابتلا به سرطان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک آموزگار هدایای دریافتی روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد

ابوالفضل سهیلی مدیرکل سمای مدارس واحد دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: کمک‌های نقدی اکرم نعمتی آموزگار دبستان پسرانه سمای دامغان به مؤسسه ماهک که کودکان مبتلا به سرطان را تحت پوشش دارد همه‌ساله به مناسبت هفته معلم در مدت ۳۰ سال فعالیت آموزشی وی  صورت می گیرد که هدایای دریافتی خود را به مؤسسه مذکور اهدا می‌کند.

وی اضافه کرد: بخشش و نوع‌دوستی جزء تفكیک‌ناپذیر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است كه همواره به‌عنوان چتر حمایتی از اقشار ضعیف و امور عام‌المنفعه جلوه‌گری داشته و این بار شكوفه‌های ایثار و بخشش در سمای دامغان به نفع بیماران سرطانی به ثمر نشسته است.

مدیرکل سمای مدارس واحد دامغان با تجلیل از روحیه نیکوکاری این آموزگار بیان کرد: برنامه‌های نیک‌اندیشانه و نیکوکارانه مجتمع سمای دامغان ادامه خواهد داشت.

سهیلی از کارکنان، آموزگاران و خانواده‌های دانش‌آموزان این مجتمع دعوت کرد تا با همکاری و تشریک مساعی در امور خیر به‌خصوص یاری رساندن به بیماران، ضمن فرهنگ‌سازی این خصلت والا بین اقشار مختلف جامعه به‌خصوص آینده‌سازان این مرز و بوم در پایین آوردن هزینه‌های قشر مستضعف و دردمند جامعه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معجزه آب سیب‌زمینی برای سلامت کلیه و کبد
  • یک آموزگار هدایای روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • یک آموزگار هدایای دریافتی روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • مهارت‌های عجیب و باورنکردنی در مستطیل سبز / فیلم
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • معجزه مسی در ۳۵سالگی؛ ۵پاس گل در یک نیمه!