Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار تالش با تأکید بر اینکه شنا کردن در خارج از محدوده طرح‌های سالم‌سازی دریا خطرآفرین است گفت:‌ تاکنون ۳ نفر در مناطق خطرآفرین تالش غرق شده‌اند. ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰ استانها گیلان نظرات

عیسی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ تعداد افراد غرق شده در سواحل تالش از آغاز به کار طرح‌های سالم‌سازی دریا در این شهرستان‌ تاکنون به 3 نفر افزایش پیدا کرده است که همگی این‌ها در خارج از محدوده طرح‌ها اقدام به شنا کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار تالش از وقوع یک حادثه در مناطق ساحلی این شهرستان خبر داد و عنوان کرد:‌ امروز در محدوده روستای تکی تازه‌آباد در شهرستان تالش جوانی 30 ساله و بومی منطقه اقدام به شنا کردن در محدوده خارج از طرح‌های سالم‌سازی می‌کند که دچار حادثه شده و غرق می‌شود.

مهدوی با بیان این نکته که جوان مذکور با وجود آشنایی به وضعیت ساحلی منطقه اقدام به شنا کرده بود افزود:‌ منطقه ساحلی روستای تکی از جمله مناطق خطرآفرین شهرستان تالش محسوب می‌شود به طوری‌که بنرهای هشدار دهنده و تابلو شنا ممنوع نیز در آن نصب شده است.

وی طول سواحل شهرستان تالش را برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ تالش با 93 کیلومتر نوار ساحلی در حدود یک چهارم سواحل گیلان را به خود اختصاص داده است و با توجه به طولانی بودن این مسیر امکان فراهم آوردن خدمات لازم و ایجاد طرح در تمام طول این منطقه فعلاً وجود ندارد.

فرماندار تالش تعداد طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان تالش را 8 طرح اعلام کرد و گفت:‌ امسال تمام سعی و تلاشمان برای ایجاد امکانات بهتر برای مسافران و گردشگران این بوده که طرح‌های بسیار خوب و مجهزتری را در نقاط مختلف شهرستان برای عموم مردم ایجاد کنیم.

مهدوی با اشاره به اینکه در حادثه‌ای دیگری نیز که اخیراً در سواحل تالش اتفاق افتاده دو نفر دچار غرق شدگی شده‌اند تصریح کرد:‌ در آن حادثه نیز با وجود سرعت عمل بالای تیم غریق نجات حاضر در منطقه 2 نفر به علت شدت صدمات و آسیب‌های وارد شده جان خود را از دست دادند.

وی تمامی حوادث اتفاق افتاده در سواحل تالش را خارج از محدوده طر‌های سالم‌سازی دریا دانست و عنوان کرد:‌ از تمام مسافران و حتی افراد بومی مناطق مختلف در شهرستان تالش تقاضا داریم جهت جلوگیری از بروز حوادث به هیچ عنوان برای شنا به محدوده خطرناک دریا وارد نشوند.

فرماندار تالش آمار تعداد غرق شدگان سال گذشته در نوار ساحلی تالش را برشمرد و ابراز داشت:‌ در سال 96 هیچ حادثه این چنینی در سواحل شهرستان تالش اتفاق نیافتاد و امیدواریم با توجه به اتفاقات تلخ اخیر،‌ مردم توجه بیشتری به بنرهای هشدار  دهنده در مناطق خطرآفرین داشته باشند.

مهدوی با اعلام این مسئله که تمام دهیاران مناطق ساحلی تالش برای اجرای بهتر طرح‌ها و جلوگیری از وقوع حوادث تلخ بسیج شده‌اند افزود:‌ حضور نجات غریق‌های محلی،‌ نصب تابلوهای شنا ممنوع و مواردی از این قبیل از جمله تمهیداتی است که در مناطق خطرآفرین اندیشیده شده است.

وی از افزایش تعداد طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل تالش در سال آینده خبر داد و اظهار داشت:‌ بنا داریم با تجمیع امکانات و بودجه لازم تعداد این طرح‌ها را به 10 عدد افزایش دهیم تا ضمن تجهیز بیشتر امکانات ارائه شده، پوشش‌دهی خوبی نیز در نوار ساحلی تالش ایجاد شود.

انتهای پیام/ ت

R7877/P1336/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش قدس آنلاین سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی