Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دبیر دومین جشنواره تئاتر بهرام بیضایی در گفت‌و‌گویی با اشاره به گسترده‌تر‌شدن دوره دوم این جشنواره از نظر آثار شرکت‌کننده و تعداد برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره گفت: امسال 200 متن به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از میان آن‌ها 25 متن برای اجرای صحنه‌ای (بخش مسابقه) انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی و انتخاب این 25 اجرا را 3 نفر از شاگردان استاد بیضایی، که طی سال‌های 84 تا 87 افتخار شاگردی ایشان را داشتند، انجام شده است.

اشاداد درباره متون برگزیده بخش مسابقه اعلام کرد: متن‌ها به دو بخش «آثار بیضایی» و بخش «آزاد» تقسیم شده‌اند که بیشتر متون انتخابی از آثار استاد بیضایی هستند و تعدادی هم متن در بخش آزاد داریم. این 25 اثر در 5 تا 30 تیرماه امسال در سالن نمایش «دیوار چهارم» به صحنه می‌روند.

دبیر جشنواره تئاتر بیضایی با اشاره به جوایز این دوره از جشنواره گفت: برگزیدگان شامل بهترین بازیگران اول تا سوم زن و مرد، بهترین کارگردانی اول تا سوم، بهترین اثر صحنه‌ای اول تا سوم خواهند بود. همچنین یک برگزیده در بخش‌های گریم، طراحی صحنه، طراحی لباس، تیزر تئاتر، عکس و دکور خواهیم داشت.

وی افزود: به گروه‌های برگزیده اول تا سوم فرصت اجرای عموم داده خواهد شد. همچنین شرکت «اپلاتو»، از حامیان جشنواره، علاوه بر طراحی دکور گروه‌های اول تا سوم، ساخت رایگان دکور برگزیده اول را به عنوان جایزه برعهده دارد و 20 ساعت پلاتوی رایگان نیز در اختیار 3 گروه برگزیده قرار خواهد داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و دومین دوره «مرحله اول» سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری (ندای فطرت) برگزار می‌شود.

این دوره شامل ۴ کتاب و به صورت مجازی، همراه با پرسش و پاسخ بوده و شروع کلاس‌ها از امروز ۱۲ اردیبهشت ماه به مدت ۱۴ جلسه چهارشنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود.

چهار کتاب این دوره: «آزادی معنوی»، «سیری در سیره نبوی»، «جاذبه و دافعه علی (ع)» و «حماسه حسینی» خواهد بود.

این دوره با ارائه گواهی پایان دوره از طرف «بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با کلیلک بر روی آدرس motahari.ir/nedayefetrat اقدام کنند.

کد خبر 6093006 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • توصیه عجیب بهرام بیضایی به بهاره رهنما
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد