Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@18:37:40 GMT

«پدیده» روی خط جبران

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۵۱۶۷۱

«پدیده» روی خط جبران

ساعت24 -مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی ازتوافقات اولیه برای مشارکت بانک ها در مدیریت سهام پروژه پدیده شاندیزو ثبت سهام جبرانی سهام‌داران خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، علی رسولیان افزود : با توجه به پیگیری های جدی استاندار خراسان رضوی از طریق دستگاه ها و بخش های مختلف از جمله بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری ، طی دو هفته اخیر نشست ها و جلساتی با بانک مرکزی داشتیم و جلسه ای هم با شرکت های سرمایه گذاری در تهران در این باره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد : هفته گذشته نیز با توجه به مجموعه رایزنی هایی صورت گرفته، دو نشست در استانداری خراسان رضوی از جمله با مدیران عامل سه بانک کشور انجام شد تا زمینه های مشارکت بانک ها در پروژه و مدیریت سهام مربوط، بررسی راهکارها و زمینه های تحقق آن ارزیابی شود.


سهام جبرانی تا سقف 12 هزار و 720 ریال نهایی و در سامانه شرکت، اعمال شد
رسولیان تصریح کرد : طی این نشست ها، توافقات اولیه انجام شد و هم اکنون گروه کارشناسی بدین منظور با حضور بانک ها و مسئولان مربوط تشکیل شده است تا پیش نویس چارچوب های کاری در این باره تدوین شود.


وی گفت : همچنین با یک بانک دیگر هم به صورت مجزا مذاکره شد و آنان نیز قول دادند تا سقف مشخصی در موضوع پروژه پدیده سرمایه گذاری و مشارکت کنند.
رسولیان همچنین از نهایی شدن وضعیت سهام جبرانی مردم در این پروژه خبر دادو افزود : این سهام جبرانی تا سقف 12 هزار و 720 ریال نهایی و در سامانه شرکت، اعمال شده است .
وی درعین حال توضیح داد : تشریفات اداری این موضوع با توجه به این که شرکت توسعه گردشگری پدیده که سهام مربوط را در اختیار دارد ، در بورس بوده و باید تشریفات اداری آن در بورس انجام شود، منتظر دریافت مجوز قضایی بود که با صدور و دریافت آن طی روزهای اخیر این کار هم به سرعت انجام می شود.


به گفته وی ، هم اکنون پروژه پدیده شاندیز فعال است و دو هزار نفر در بخش های مختلف این پروژه در حال ساخت، مشغول کار هستند.
رسولیان تصریح کرد : مهم ترین موضوع بعد از حل و فصل مباحث قانونی ،مدیریت سهام این پروژه بود که در دست پیگیری و اقدام است و امیدواریم سریع تر این موضوع به نتیجه مطلوب برسد و مشکل بسیاری از سهام داران خرد نیز حل شود.


به زودی مجمع عمومی سالانه سهام داران این شرکت برگزار می شود
مدیرعامل پدیده شاندیز در نشست خبری خود با رسانه ها در همین باره گفت: به زودی مجمع عمومی سالانه سهام داران این شرکت برگزار می شود که این موضوع سبب فراهم شدن شرایط برگزاری مجامع عمومی گروه شرکت های پدیده وواگذاری پدیده به سهام داران می شود.


به گزارش خراسان رضوی، ابوالفضل انتظاری اظهار کرد:برگزاری مجمع عمومی سالانه، نقطه عطف بزرگی برای پدیده است و باتوجه به همتی که حاکمیت در زمینه کمک به حل مسائل این مجموعه دارد، پس از برگزاری مجامع عمومی، راهبری پدیده شاندیز را هیئت مدیره منتخب سهام داران برعهده خواهد گرفت.


وی افزود:از این هفته با توجه به تصمیمی که ستاد تدبیر گرفته است و همچنین مکاتباتی که با مقام قضایی شد، سهام جبرانی این شرکت نیز ثبت رسمی خواهد شدو با این اقدام، مالک و متولی اصلی شرکت توسعه پدیده شاندیز سهام داران خواهند بود.


ورود صندوق های تامین مالی بانک ها در خرید و فروش سهام پدیده
وی گفت : به منظور پشتیبانی از نقد شوندگی و ثبت معاملاتی سهام پدیده، رایزنی های ویژه ای با مجموعه های پولی و بانکی صورت گرفت تا صندوق های تامین مالی این مجموعه ها و شرکت های سرمایه گذار آن ها بتوانند وارد بازار خرید و فروش سهام پدیده شوند. همچنین به موازات آن، پیشرفت های خوبی را در حوزه ورود شرکت ابنیه و توسعه به بورس داریم که با این روند پیشرفت، پیش بینی می کنیم امسال یکی از دو شرکت ابنیه و توسعه بتواند وارد بورس شود.


انتظاری اظهار کرد: درباره ورود به بورس نیازمند صورت های مالی و گزارش های حسابرسی بودیم که صورت حساب های سال های 93 تا 95 تهیه و صورت های مالی سال ۹۶ نیز تحویل حسابدار شده است و در حال حسابرسی دو شرکت ابنیه و توسعه هستیم.وی بیان کرد: با انجام حسابرسی ها و برگزاری مجامع عمومی با توجه به این که شرکت توسعه از نوع سهامی عام است، ضوابط کلی ورود به بورس برای مان حادث می شود ضمن این که شورای عالی بورس مصوب کرده که علاوه بر شرکت توسعه، سهام شرکت ابنیه و ساختمان هم در بورس عرضه شود.
وی گفت: برای این‌که سهام داران بتوانند سرمایه و سود مورد انتظار خود را تحصیل کنند و همچنین به منظور حمایت از نقد شوندگی و قیمت معاملاتی سهام ، مطالباتی در این خصوص از رئیس جمهور،دولت و بانک ها بیان شد که دولت سفارش های لازم را در این زمینه کرده است به گونه ای که در یک ماه گذشته، حمایت ویژه ای از نقدشوندگی سهام داشته ایم و در همین زمینه مذاکرات عمده ای با مدیران عامل بانک ها، سرپرستان استانی آن ها و مدیران بانک مرکزی داشتیم که توافقات خوبی حاصل شد و طی هفته جاری نیز من با مدیران ارشد استانداری خراسان رضوی برای ادامه مذاکرات و انجام توافقات به تهران خواهم رفت.انتظاری گفت: برای ورود به بازار خرید سهام پدیده، باید با بضاعت مالی وارد شد و تاکید ما بر این است که پشتوانه های مالی با مبلغی فراهم شود که رونق در معاملات برای مان موقتی نباشد و به همین منظور نیز برای عدد و رقم ها در حال مذاکره هستیم.وی به اعطای سهام جبرانی به سهام داران اشاره کرد و افزود:عرضه سهام جبرانی از مصوبات ستاد تدبیر است و این سهام از شرکت توسعه خواهد بود که در سیستم به سهام داران اختصاص پیدا کرده است. انتظاری افزود: پس از انجام امور مالیاتی و ارسال نامه اداره کل مالیاتی به بورس، سهام جبرانی ثبت و رسمی می شود و از آن پس، آن چه در بیع سهام داران بود در ید آن ها قرار می گیرد.وی گفت: به محض این که مراحل اداری ثبت سهام جبرانی انجام شود، سهام داران می توانند برگه سهام خود را از سامانه الکترونیکی سناپ دریافت کنند.


ارزش سرمایه گذاری در پدیده به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد
همچنین با توجه به زیر ساخت های فراهم شده، سهام داران می توانند از این هفته گواهی سهم خود از شرکت ابنیه و توسعه را از سامانه سناپ دریافت کنند.مدیر عامل پدیده شاندیز درباره نحوه دریافت مطالبات از این مجموعه هم گفت: کسانی که قبل از سال ۹۳ در پدیده مشغول به کار بودند و مطالباتی از آن دارند، می توانند به جای طلب شان سهام دریافت کنند‌.


وی به ارزش سرمایه گذاری درمجموعه پدیده شاندیز اشاره کرد و‌گفت: طبق نظر کارشناسان رسمی دادگستری، ارزش این سرمایه گذاری در سال ۹۴بیش از 10 هزار میلیارد تومان بود که با توجه به توسعه مجموعه و ساخت و سازهای انجام شده از آن زمان تاکنون، پیش بینی ما این است که در کارشناسی مجدد ،این رقم به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

منبع:خراسان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پدیده شاندیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!

آفتاب‌‌نیوز :

هیرش سعیدیان- پس از مدت‌ها تاخیر غیرمعمول، دولت سیزدهم بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ را  که شامل جداول و ضمائم منابع شرکتی نیز می‌باشد، منتشر کرد.

۳ میلیون و ۷۴۱ هزار میلیارد تومان جمع منابع در نظر گرفته شده بودجه سال جاری است. حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای بودجه دولت در سال ۱۴۰۳ قریب ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری پیش‌بینی نمود، برخی کارشناسان مانند مهدی پازوکی چنین پیش‌بینی‌هایی را «بیش از حد خوشبینانه» ارزیابی کرده‌اند. کسری بودجه که در اثر افزایش هزینه‌های دولت ایجاد می‌شود، یکی از علل اصلی رشد تورم در جامعه است.

 وضعیت ناامید کننده بیمه ایران و ماشین سازی تبریز

بر اساس جدوال پیوستی،  شرکت ماشین‌سازی تبریز که زمانی یکی از شواحد‌های های موفق و صادر کننده نمونه صنعتی ایران محسوب می‌شد، در سال ۱۴۰۳ جزء شرکت‌های سر به سر و بدون سود طبقه بندی شده است، درآمد و هزینه‌های این شرکت به شکل برابر معادل ۸۰۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان است.

در حالی که شرکت‌های خصوصی بیمه کشور نیز در سال‌های اخیر اغلب در ترازنامه خود سود‌های قابل قبولی شناسایی کرده‌اند، وضعیت بزرگ‌ترین شرکت بیمه کشور چندان نویدبخش به نظر نمی‌رسد.

در جداول بودجه، درآمد شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی کشور، ۷۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد و هزینه‌های آن حدود ۷۳ هزار و ۴۱۲ میلیارد برآورد شده است. با توجه به زیان انباشته شرکت به نظر می‌رسد این مجموعه جزء شرکت‌های زیان‌ده به حساب آید، اخیراً مدیرعامل بیمه ایران پس از ماه‌ها اعتراض و انتقاد کارشناسان از سمت خود برکنار شد.

شرکت راه آهن درگیری داخلی و زیان گسترده

اخیراً ۵ تشکل اصلی صنفی شرکت‌های خصوصی پیمانکار و دخیل در صنعت راه آهن ج. ا در نامه‌ای ۷ صفحه‌ای از نحوه مدیریت سید میعاد صالحی مدیرعامل این نهاد انتقاد کرده و وی را مسئول زیان و افت عملکرد قابل توجه رجا معرفی کردند. یک منبع آگاه در گفتگو با آفتاب‌نیوز، توقف اولین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه و عدم صدور اجازه عبور برای آن را نیز به اختلافات داخلی در راه آهن نسبت داد.

در جداول بودجه ۱۴۰۳ علی رغم انحصار شرکت راه آهن، برای این شرکت حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان زیان پیش بینی شده است.

بودجه باشگاه پرسپولیس چند برابر استقلال

در بودجه سال جاری، هزینه‌های باشگاه استقلال ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و درآمد‌های آن ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون محاسبه شده است. در واقع این باشگاه هیچ سودی ندارد. باشگاه استقلال اخیراً با اجبار دولت به هلدینگ سرمایه گذاری خلیج فارس  واگذار شد. با توجه به اینکه سهامدار عمده این مجموعه شرکت‌های سهامی عدالت و صندوق بازنشستگی نفت هستند، در واقع از این پس، پول قرارداد بازیکنان از جیب سهامداران عدالت و بازنشستگان نفت پرداخت خواهد شد. پرسپولیس نیز به یک کنسرسیوم بانکی واگذار شد.

دولت به بهانه آنکه خریداران خصوصی «اهلیت ندارند» از واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار به بخش خصوصی خودداری کرد.

در قانون بودجه ۱۴۰۳ منابع و هزینه‌های باشگاه پرسپولیس، اما چند برابر باشگاه استقلال در نظر گرفته شد. برابر جدوال بودجه ۱۴۰۳  منابع و هزینه‌های این باشگاه به شکل تقریباً برابر ۴۲۷ میلیارد تومان  است.

خبرگزاری ایرنا با ۸۳ میلیارد تومان درآمد و ۴۵۲ میلیارد هزینه جزء  شرکت‌های با درصد بالای زیان‌دهی به نظر می‌رسد. از ایرنا زیان‌ده‌تر، صداوسیما جمهوری اسلامی است که تنها ۶۶۰۰ میلیارد درآمد و بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

بانک مسکن نیز حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان درآمد و بیش از ۵۳ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که این بانک را به تنها بانک زیان‌ده دولتی (به ادعای  قانون بودجه) بدل ساخته است.

بودجه ناچیز برنامه ترک اعتیاد و اطفاء حریق جنگل‌ها

مبلغ سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۰ هزار میلیارد تومان است. برخی مبالغ در بودجه سال جاری به شکل معناداری ناچیز در نظر گرفته شده‌اند. برای مثال کل بودجه برنامه ترک اعتیاد معتادان مواد مخدر و روانگردان و بیمه پایه سلامت مرتبط با آن تنها حدود ۲۰ میلیارد تومان است. در حالی که بر اساس آمار‌ها حداقل ۵ میلیون معتاد در کشور وجود دارد.

حق بیمه پایه سلامت زندانیان و خانواده آن‌ها نیز تنها حدود ۲۷ میلیارد تومان است.  بودجه در نظر گرفته شده برای پیشگیری و اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع نیز کمتر از ۶ میلیارد تومان است. اجرای طرح مقابله با بیابان‌زدایی و کانون‌های بیابان زا نیز تنها ۵۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بودجه در اختیار دارد.

این در حالی است که در لایحه پیشنهادی دولت تنها بودجه سازمان تبلیغات ۵ هزار و ۲۶ میلیارد در نظر گرفته شد. نهاد‌های جامعه المصطفی العالمیه و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیز هر کدام بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان بودجه دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی