Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادق افراسیابی، معاون فرهنگسازی و توسعه کسب و کارهای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در گفت و گو با خبرنگار برنا  گفت: هر چند بنده هم انتقاداتی نسبت به زمان و شیوه فیلتر تلگرام دارم اما تقریبا همه صاحب نظران قبول دارند که پروژه رفع انحصار تلگرام موفقیت آمیز بود و الان پیامرسانهای داخلی در کنار واتس اپ و اینستاگرام توسط بخش مهمی از جامعه به جای تلگرام مورد استفاده قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از افرادی که هم اکنون از تلگرام استفاده می کنند از نسخه های ایرانی آن یعنی تلگرام طلایی و هاتگرام استفاده می کنند گفت: آخرین آمار بیانگر این است که بیشتر از ۱۷ میلیون نفر از کاربران تلگرام در ایران از تلگرام طلایی و هاتگرام که متعلق به شرکت دانش بنیان راهکار سرزمین هوشمند است استفاده میکنند.

افراسیابی در خصوص آمار استفاده از پیامرسانهای داخلی گفت: لازم است آخرین آمار تعداد کاربران هر پیامرسان توسط مدیران پیامرسانهای داخلی بیان شود اما طبق آماری که ما در اختیار داریم و بر اساس میزان نصب پیامرسانهای داخلی در فروشگاه پلی و بازار است، پیامرسان سروش توسط ۶ میلیون نفر کاربر نصب شده است. در رتبه بعد ویسپی با ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نصب قرار دارد. پس از آن پیامرسان گپ با ۱ میلیون نصب پیشتاز است. پیامرسان ایتا نیز با ۱ میلیون نصب در رتبه سوم قرار دارد. در رتبه بعد پیامرسان بله با ۶۰۰ هزار نصب توسط کاربران ایرانی قرار دارد. پیامرسانهای آی گپ و بیسفون پلاس هم به ترتیب با ۳۰۰ هزار نصب و ۱۰۰ هزار نصب در رتبه های بعدی قرار دارند.

افراسیابی ضمن اشاره به اینکه آمار میزان کاربران پیامرسانهای داخلی بیشتر از تعداد کاربرانی است که پیامرسانهای داخلی را از فروشگاه های پلی و بازار نصب کرده اند، خاطر نشان ساخت: بخشی از کاربران ایرانی، پیامرسانهای داخلی را مستقیما از وب سایتهای پیامرسانهای داخلی نصب کرده اند که به عنوان نمونه میتوان به آمار اعلام شده توسط پیامرسان سروش مبنی بر حضور ۱۲ میلیون کاربر ایرانی در این پیامرسان و پیامرسان گپ مبنی بر حضور ۲ میلیون و ۶۰۰ کاربر ایرانی اشاره کرد که به نظرم آمار درستی است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخشی از کاربران ایرانی از چند پیامرسان استفاده میکنند گفت: به نظر میرسد بیشتر از 15 میلیون کاربر ایرانی از پیامرسانهای داخلی  استفاده میکنند که بخشی از آنها پیامرسانهای داخلی را از طریق فروشگاه های پلی و بازار نصب کرده و مابقی مردم، پیامرسانهای داخلی را مستقیما از طریق سایت پیامرسانها نصب کرده اند.

وی افزود: بیشتر از ۱۷ میلیون کاربر ایرانی همچنان از تلگرام طلایی و هاتگرام برای دسترسی به تلگرام استفاده میکنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کاربران ایرانی از واتس اپ به جای تلگرام استفاده میکنند هم اکنون آمار مردمی که از فیلتر شکن برای دسترسی به تلگرام استفاده میکنند قطعا کمتر از ۹ میلیون نفر و به اعتقاد من حداکثر حدود ۵ میلیون نفر است که این امر بیانگر شکست انحصار تلگرام و کاهش استفاده از فیلتر شکن است.

دبیر کل دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی از تعیین ۱۰ استان کشور و یک کشور عضو اتحادیه اروپا به عنوان دبیرخانه های دائمی همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی در ایران و جهان خبر داد و گفت: متاسفانه برخی اوقات شاهد هستیم که حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی به عنوان موضوعی که هیچ ربطی به زندگی عموم مردم ندارد بیان میشود در حالیکه لازم است در نشست های تخصصی مربوط به سواد رسانه ای و اطلاعاتی مسائل اصلی مورد نیاز مردم بیان شود که یکی از این مسائل فرصتها و تهدیدهای ناشی از پیامرسانهای داخلی و خارجی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه رسانه های دیجیتال معاون وزارت ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت : شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فروش بلیت های قطار را اینترنتی کرد و فروش بلیت ها را در اختیار ۳ اپلیکیشن در تهران قرار داده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، فرهاد دوایی اظهار داشت: شرکت راه آهن انحصار فروش بلیت قطار را در اختیار 3اپلیکیشن که یکی از آن ها علی باباست قرار داده در صورتی که شرکت راه آهن می توانست به تمام 2 هزار آژانس سراسر کشور وب سرویس بدهد تا آن ها نیز بتوانند روی سایت خود نسبت به فروش بلیت قطار اقدام کنند

وی افزود: در حال حاضر 99درصد بلیت های قطار روی سایت علی بابا قرار دارد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با این اقدام فروش تمام بلیت های قطار در 3اپلیکیشن انحصاری شده است؛ مشابه اتفاقی که برای بلیت های هواپیما در اربعین سال گذشته رخ داد، امسال برای بلیت های قطار رقم زدند.

دوایی بابیان اینکه شرکت راه آهن باید به تمام آژانس های مسافرتی وب سرویس می داد تا از بیکار شدن آژانس های مسافرتی جلوگیری کند خاطرنشان کرد: با این اتفاق آژانس های مسافرتی دیگر سهمی در فروش بلیت قطار نخواهند داشت و بیکار خواهند شد که به صنعت گردشگری و حمل ونقل ایران لطمه زیادی وارد خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • شکست تلخی که در کمتر از ۲۴ ساعت جبران شد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است