Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقال خوابگاه و دانشگاه فرهنگیان یاسوج به خارج از شهر و منطقه‌ای که از امکانات رفاهی و امنیتی کافی برخوردار نیست، موجب اعتراض و نگرانی بسیاری از دانشجویان شده است. گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛* زندگی دانشجویی برای دانشجویانی که از شهری به شهر دیگر برای ادامه تحصیل می‌روند در کنار تجریبات خوبی که با خود به همرا دارد، مشکلات و سختی‌های خاص خودش را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال در نظر بگیرید یک دانشجو از داخل یک شهر بخواهد مسافت زیادی را طی کند تا به دانشگاه یا خوابگاه خود برسد یا اینکه از خوابگاه و دانشگاه خود که در یک منطقه ناامن و پرت است، بخواهد برای خرید یا تفریح به داخل شهر بیاید!   انتقال دانشگاه و خوابگاه دانشجویی به اطراف و حاشیه شهر موضوعی است که دانشجویان دانشگاه فرهنیگان یاسوج را مدت‌ها به خود درگیر کرده تا جایی که بسیاری از آن‌ها به این وضعیت معترض شده اند.     آنگونه که دانشجویان می‌گویند دانشگاه فرهنگیان یاسوج قرار است به یکی از روستا‌های اطراف منتقل شود و همین موضوع آن‌ها را به شدت نگران کرده است. سمیه یکی از فعالان دانشجویی است که در خوابگاه پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان یاسوج سکونت دارد وی با اشاره از وضعیت اسفناک ساختمان دانشگاهی و خوابگاه و همچنین شرایط آموزشی و رفاهی نامناسب می‌گوید: حدود ۶ سال از تاسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور می‌گذرد؛ اما به هیچ وجه سطح امکانات رفاهی و آموزشی پردیس‌های این دانشگاه در کشور زیبنده دانشجویان آن نیست. حدود ۶ سال از تاسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور می‌گذرد؛ اما به هیچ وجه سطح امکانات رفاهی و آموزشی پردیس‌های این دانشگاه در کشور زیبنده دانشجویان آن نیست   وی از امکانات نامناسب خوابگاه دخترانه دانشگاه فرهنگیان گلایه می‌کند و ادامه می‌دهد: ساختمان خوابگاه ما جزو قدیمی‌ترین ساختمان‌های یاسوج است و از نظر استحکام در سطح پایینی قرار داشت، مشکلات ما در خوابگاه، قطعی آب، نبود آشپزخانه و کوچکی اتاق‌ها بود و وجود حشرات موذی؛ وقتی که زلزله آمد، خوابگاه آسیب زیادی دید به طوری که از سازمان مدیریت بحران استان برای بازدید خوابگاه آمدند و گفتند قابل سکونت نیست و باید هرچه سریع‌تر تخلیه شود.     این فعال دانشجویی در مورد انتقال دانشجویان به خوابگاه «پوریای ولی» که از آموزش پرورش اجاره شده است، می‌گوید: دانشگاه این خوابگاه را به طور موقت برای ما اجاره کرده است.

سمیه می‌افزاید: خوابگاه پوریای‌ولی پشت سالن ورزشی آقایان است و مشکلات زیادی برای ما به وجود آورده است؛ چون در این خوابگاه خانم‌ها ساکن هستند و با وجود تردد آقایان خیلی احساس امنیت نمی‌کنیم؛ البته مشکلاتی دیگری هم مانند قطعی آب را داشتیم.

وی تاکید می‌کند: در خوابگاه پوریای ولی حدود ۱۸۰ دانشجو سکونت دارند که با شروع فصل تابستان اعلام کردند تا ۱۵ تیر باید خوابگاه تخلیه شود؛ اگر کسی امتحانش تمام نشده می‌تواند وسایل خود را در خوابگاه پردیس کوثر ببرد که اصلا قابل سکونت نیست و خیلی از دانشجویان هنوز پروژ‌ه های خود را تحویل نداده اند. اتوماسیون اداری برای غذا نداریم، کیفیت غذای دانشگاه بسیار پایین است
او معتقد است مشکلات آموزشی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان زیاد است و وقتی در مورد تغذیه از او پرسیدم گفت: اتوماسیون اداری برای غذا نداریم، کیفیت غذای دانشگاه بسیار پایین است، با وجود اینکه ۴۵ درصد از حقوق دانشجویان برای امکانات رفاهی صنفی کسر می‌شود؛ اما کیفیت غذا مناسب ارائه نمی‌شود و ما مجبوریم غذا از بیرون تهیه کنیم که این خود هزینه‌ای برای دانشجویان دارد.     سمیه در مورد انتقال دانشجویان به خوابگاه جدید نیز می‌گوید: رئیس دانشگاه فرهنگیان با استاندار استان جلسه‌ای گذاشتند که نتیجه آن این شد خوابگاهی به نام سراب تاوه برای دانشجویان در نظر بگیرند؛ اما این خوابگاه حدود ۱۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و دور تا دور این روستا بیابان است و هیچ گونه امنیتی ندارد.

این فعال دانشجویی از این موضوع اظهار نگرانی می‌کند و ادامه می‌دهد: من به عنوان نماینده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می‌خواهم بدانم آیا حق دانشجویی که برای تحصیل به شهر دیگری می‌آید، این است که دانشگاه و خوابگاه در منطقه‌ای باشد که از کمترین امکانات رفاهی مورد نیاز دانشجو برخوردار باشد؟!   هیچ بودجه‌ای برای ساخت ساختمان دانشگاه و خوابگاه نداریم
محمد مجیدیان، معاون امور دانشجویی و مسئول خوابگاه دانشگاه فرهنگیان در همین رابطه به خبرنگار خبرگزاری دانشجو می گوید: زمانی که زلزله آمد، خوابگاه پردیس کوثرآسیب دید و ما مجبور شدیم دانشجویان را به خوابگاه پوریای ولی که از آموزش پرورش اجاره کرده بودیم منتقل کنیم و دانشجویان نسبت به امکانات رفاهی این خوابگاه معترض هستند و خوابگاه قبلی ما قدیمی بود؛ اما امکانات خوبی داشت.     محمد مجیدیان درادامه مطرح کرد: اعتراض دانشجویان بیشتر به خاطر این است که می‌خواهیم مجموعه دانشگاه فرهنگیان پردیس‌های کوثر را به فروش برسانیم و ساختمانی برای دانشگاه آزاد که خارج از شهر است را خردیداری کنیم.   معاون امور دانشجویی و مسئول خوابگاه دانشگاه فرهنگیان یاسوج ادامه می دهد: ساختمانی که قرار است خریداری کنیم، خارج از شهر و از لحاظ دسترسی به امکانات رفاهی دور است و به خاطر همین دانشجویان به این موضوع معترض هستند.

وی می گوید: البته این انتقال دانشگاه به سراب تاوه پیشنهاد شده است و ما هم قبول داریم امکانات رفاهی و امنیتی ندارد؛ اما ساختمان خوابگاه، چون در اثر زلزله آسیب دیده است و فعلا هیچ بودجه‌ای برای ساخت ساختمان دانشگاه و خوابگاه نداریم، به فکر انتقال دانشگاه افتاده ایم. ساختمان خوابگاه، چون در اثر زلزله آسیب دیده است و فعلا هیچ بودجه‌ای برای ساخت ساختمان دانشگاه و خوابگاه نداریم
مجیدیان می افزاید: برای ترم جدید دانشجویان، خوابگاهی که برای دانشگاه علوم پزشکی بوده را برای کوتاه مدت اجاره کرده ایم که بهترین خوابگاه در شهر یاسوج است.

معاون امور دانشجویی و مسئول خوابگاه دانشگاه فرهنگیان یاسوج می گوید: فضای پردیس دانشگاه فرهنگیان بسیار خوب است و رئیس دانشگاه پیگیر این موضوع است که با کمک رئیس دانشگاه فرهنیگان کشور ساختمانی در اینجا ساخته شود تا مشکلات دانشجویان هم حل شود.

وی ادامه می دهد: ما از رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور و خیرین و مسئولان استان تقاضا داریم در این مورد به ما کمک کند و بتوانیم در فضای پردیس که در منطقه خوبی واقع شده است، ساختمان دانشگاه و خوابگاه بسازیم. بیشتر دانشجویان دانشگاه ما ساکن خوابگاه هستند و سعی داریم بهترین امکانات رفاهی و آموزشی برای آن‌ها فراهم کنیم.

نگرانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یاسوج به وضعیت اسفناک ساختمان دانشگاه

براساس این گزارش، با وجود مشکلات آموزشی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان پردیس یاسوج، بسیج دانشگاه فرهنگیان یاسوج هم نامه‌ای به رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور ارسال کرد که متن نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای خنیفر، ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان کشور

سلام علیکم

ایام امتحانات، تب و تاب بحث بر سر محل اسکان سال آینده، خسته از آوارگی و تمام سال کشیدن درد بی آبی، حوصله را از ما ربوده که بخواهیم از استحضارات و عدم استحضارات با شما سخن بگوییم.

حدود ۶ سال از تاسیس دانشگاه فرهنگیان در کشور میگذرد، اما به هیچ وجه سطح امکانات رفاهی و آموزشی پردیس‌های این دانشگاه در کشور زیبنده دانشجویان آن نیست.

صرف نظر اینکه بخواهیم از قبل مدت کم حضورتان در دانشگاه و مشکلات ساختاری که از ابتدا به وجود آمده، شما را استیضاح کنیم و وقتی هنوز هــیچ گونه آمادگی برای پذیرش دانشجو نداشتند، چرا در هر استان نه یکی بلکه چندین پردیس دایر می کنند؟!

و مگر دانشگاه تاسیس کردن در استانی که هنوز حتی یک خوابگاه سالم برای دانشجویانش ندارد، فقط به عوض کردن سر در تربیت معلم سابق به دانشگاه فرهنگیان است؟

سوال می‌کنیم آیا روند روبه رشد امکانات دانشگاه فرهنگیان یاسوج به تدریج و طی ۶ سال این است که ما همچنان در خوابگاه تربیت معلم سابق که به گفته شاهدان جزو اولین ساختمان‌های دو طبقه در شهر

می‌باشد، زندگی بگذرانیم؟

حال و پس از سال‌ها بی توجهی، نهایت تلاش مسئولین کشوری و استانی، آن هم به اجبار زلزله اخیر یاسوج که انصافا خطری بود که از بیخ گوش مسئولان گذشت و فرسودگی بیش از اندازه این ساختمان را به خوبی آشکار کرده، روی میز قرار دادن تنها یک گزینه است، آن هم انتقال دانشگاه و خوابگاه‌ها به منطقه‌ای اطراف؟!   مرکز استان که از کمترین امکانات مورد نیاز دانشجو برخوردار است و به صراحت اعلام می‌نماییم بنا به دلایل متعدد، علی الخصوص به حاشیه رانده شدن دانشگاه، دور شدن از از مرکز و امکانات آن.

ما دانشجویان به هیچ عنوان زیر بار همچین گزینه‌ای نخواهیم رفت. سوال ما از مسئولین وزارت علوم این است که چرا چنین مواردی را در دفترچه پذیرش دانشجو در این دانشگاه قید نمی‌کنند و چرا هیڇکس نباید قبل از ورود به دانشگاه فرهنگیان هیچ گونه اطلاعات رفاهی و اموزشی داشته باشد؟ آیا نهادی هم برای نظارت در این سال‌ها نبوده و نیست؟

واقعا چرا ما حق داشتن یک خوابگاه تمام عیار وبا ظرفیت بالای اسکان دانشجو نداشته باشیم که گا‌ها مجبوریم ۶ نفری در یک اتاق ۳×۲ خودمان را جای دهیم؟ و چرا باید غالبا از پذیرش تعداد دانشجوی بیشتر که خود می‌توانست کمک موثری باشد به رشد سریعتر دانشگاه، به خاطر کمبود فضای خوابگاهی سر باز زدیم؟ پس مسئولین تا کی می خواهند به جای حرف کمی هم استین بالا بزنند و فکری به حال دانشجویان این دانشگاه بکنند؟

احساس ما بر این است که در این سال‌ها داریم به نوعی جریمه می‌شویم و جرم ما این است که به احترام شغل معلمیمان صبر و سکوت پیشه کردیم و متصل به مافیای احزاب و قدرت و ثروت نیستیم و نخواهیم بود؛ اما دلیلی برای این همه بی توجهی نبود و دیگر ساکت نخواهیم بود.

بد نیست اگر مسئولین برای تفریح هم که شده سری بزنند به خوابگاه‌ها وفضای آموزشی که صحبت از این یکی را واقعا دیگر از حوصله خود و از شان شما خارج می دانیم، تا خود به چشم خویشتن ببینند خنده دار است در این عصر و زمانه انتظار پیش بردن پروژه‌های علمی و تربیت فرزندان جامعه، از دانشجویانی که در محل اسکانشان حتی از رنج و عذاب وضعیت بسیار بد بهداشتی نیز در امان نیستند؟! همچنین از شما خواستاریم این روز‌ها اگر از دید و بازدید هایتان از مراکز تهران فارغ شدید، سری هم به ما بزنید که سخت چشم انتظاریم.

جناب آقای خنیفر!

مردم عزیز استان ما که همواره وفاداری خود را به آرمان امام و انقلاب و رهبری در عرصه‌های گوناگون خاصه انتخابات به همگان ثابت کردند، این روز‌ها شاهد سوءاستفاده مسئولین از این نجابت هستند و اوج بی عدالتی است که با داشتن بام نفتی ایران در گچساران همچنان دانشگاه‌های استان، به ویژه دانشگاه فرهنگیان که باید سمبل و پیشقراول دیگر مراکز آموزش عالی باشد، از فقر رفاهی و اموزشی رنج ببرد.

خواسته کوتاه مدت ما، برای بهبود اوضاع اسکان، اختصاص بودجه‌ای کلان برای ساخت و ساز هر چه سریعتر خوبگاهی در خور توجه می‌باشد، تا نه تنها دانشجویان ورودی ۹۷ خود را به خاطر کمبود فضا از دست نداده که تعداد دانشجویانی که طی این سال‌ها به دلیل مذکور پذیرش نشدند نیز جبران شود.

درپایان ما دانشجویان از شما خدومان امت، خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به امور فوق الذکر هستیم تا مبادا مرکزی که باید پرچمدار علم و فرهنگ در کشور باشد، به خاطر مسائلی اینچنین به حاشیه رانده شده و از رسالت خود دور شود. در پایان توفیق روز افزون برای شما از خداوند متعال داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان انتقال خوابگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، در بازه‌ی زمانی 24 اسفند تا 4 فروردین مصادف با ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو، ۱۹ دانشجو از این دانشگاه، برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی،تربیتی و عمرانی در روستای درغک اجرا کردند.

زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس، اجرای سرود جشن تکلیف برای کلاس سومی ها، سفره افطاری، پخش انیمیشن، آموزش طراحی چهره‌ی شهدا، کاشت ۳۴ اصله نهال به نیت ۳۴ شهید دانشجو معلم استان با حضور دانش‌آموزان و اهالی روستای درغک از برنامه های این اردوی جهادی بود.

همچنین آموزش ریاضی، فارسی،کامپیوتر، زبان‌انگلیسی، مشاوره‌ی تحصیلی، احکام، مجسمه‌سازی، کار با سفال و ... نیز در پایه‌های ابتدایی و متوسطه اول انجام شد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1225442 برچسب‌ها سازمان بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی عهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه پردیس کوثر یاسوج
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • چرا در سال گذشته بیشترین حجم خرید ملک در سرخرود انجام شده است؟
  • نگرانی شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه: حالا چرا اینقدر عجله؟!
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم