Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری واحد همدان – متأسفانه در کشورمان هر ساله بیش از ۱۰۰ ها نفر جان خود را بر اثر غرق شدن در دریا ها و دریاچه ها از دست می دهند. در این میان حتی افراد متخصص غریق نجات نیز گاهی اوقات برای نجات افراد در محیط های پرخطر، دچار آسیب دیدگی یا حتی از دست دادن جان خود می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان مخترع جوان همدانی، عرفان حسینی برای اولین بار در کشور موفق به ساخت « حلقه کنترل شونده غریق نجات » شده است که با استفاده از کنترل از راه دور و بدون به خطر انداختن جان غریق نجات می تواند اقدام به نجات افراد سانحه دیده در دریا نماید.

ایده اولیه ساخت دستگاه

عرفان حسینی مخترع همدانی در مورد هدف از ساخت دستگاه خود به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری گفت: بنده چند سالی است که در زمینه ساخت وسیله هایی برای نجات جان افراد از غرق شدگی تحقیقاتی را شروع کرده ام و تاکنون نیز موفق به ساخت دستگاه های مختلفی همچون دستگاه « پرتابگر حلقه نجات غریق » که برای اولین بار در کشور رونمایی شده است شده ام که در جشنواره های مختلفی کشوری موفق به کسب رتبه های برتر نیز شده است. وی در مورد ایده ساخت دستگاه «حلقه کنترل شونده غریق نجات» خود نیز گفت: گاهی از اوقات متأسفانه می شنیدم که افراد به دلیل شنا کردن و یا دچار حادثه شدن در مناطق پر خطر جان خود را از دست می دهند. این مناطق به حدی پر خطر بودند که حتی افراد با تجربه یا متخصصین غریق نجات نیز قادر به نجات جان افراد از حادثه نبودند یا در صورت اقدامات احتمالی، امکان از دست دادن جان خود نیز وجود داشت به همین دلیل ایده دستگاهی به ذهنم رسید که با استفاده از آن بتوان در کسری از ثانیه و بدون به خطر انداختن جان افراد و بدون محدودیت در استفاده بتوان از آن برای نجات جان افراد استفاده کرد که به لطف خدا موفق به ساخت آن شدم.

روش و نحوه ی عملکرد دستگاه

مهندس حسینی در مورد نحوه ی عملکرد دستگاه « حلقه کنترل شونده غریق نجات » خود گفت: این دستگاه از دو بخش کنترل و بخش حلقه یا بخش نجات تشکیل شده است که برای استفاده و کنترل این دستگاه احتیاج به یک اپراتور که دوره ابتدایی آموزش طرز استفاده از دستگاه را گذارنده است داریم. اپراتور می تواند با استفاده از بخش کنترل این وسیله و بدون در خطر افتادن جان خود و همکارانش و از راه دور اقدام به ارسال بخش حلقه (این بخش دستگاه دارای موتور می باشد که به وسیله آن بر روی آب حرکت می کند) به سمت فرد حادثه دیده نماید و فرد دچار حادثه نیز می تواند با گرفتن دست خود به این وسیله موتوری در کسری از ثانیه به سمت افراد غریق نجات حرکت کند و بدون کمترین خطری نجات یابد. نحوه عملکرد این دستگاه را در ویدئو زیر می توانید مشاهده نمایید.

ویژگی های شاخص دستگاه

حسینی مخترع همدانی با اشاره به این نکته که این دستگاه برای اولین بار است که در کشور ساخته می شود و نمونه مشابه داخلی ندارد در مورد ویژگی های دستگاه خود گفت: حلقه نجات غریق یک محصول بسیار عالی در امر امداد و نجات در دریا و سدها می باشد این محصول باقابلیت منحصر به فرد خود می تواند با سرعت KM/H 30 حرکت نماید و نیز در صورت واژگونی نیز می تواند به مسیر خود ادامه دهد  و به سمت فرد دچار حادثه  حرکت نماید و غریق با سوار شدن بر روی محصول به سمت مبدا حرکت می نماید و برد عملیاتی این محصول ۳۰۰۰ متر می باشد. وی افزود: از دیگر ویژگی های آن می توان به نجات جان فرد حادثه دیده بدون خطر انداختن جان ناجی، وزن سبک و قابلیت حمل آسان آن، عدم نیاز به مهارت شنا توسط کاربر، شارژ سریع و آسان، دقت بسیار بالا و صددرصد ایرانی بودن آن اشاره کرد.

 هیچ محدودیتی برای استفاده از دستگاه وجود ندارد

مهندس حسینی با اشاره به این مطلب که هیچ محدودیتی برای استفاده از این دستگاه وجود ندارد گفت: «حلقه کنترل شونده غریق نجات» محصولی با طراحی صددرصد ایرانی و بومی می باشد که با استفاده از این دستگاه نجات جان انسان ها را در آب ها و سواحل دریایی از روش سنتی و پر خطر به روش مدرن و ایمن تغییر داده ایم. استفاده ساده و آسان دستگاه که یکی از قابلیت های منحصر به فرد آن است باعث شده است که هیچ محدودیتی برای استفاده از آن نباشد و افرادی که حتی شنا کردن هم بلد نیستند با آموزشی ساده می توانند اپراتور این دستگاه باشند. در کل سازمان هلال احمر، سازمان کشتی رانی، سازمان نجات غریق، نیروی دریایی ارتش، سپاه و گار ساحلی، سازمان آتش نشانی، استخرها و حتی کاربران شخصی ( در کل برای تمامی سازمان ها و افرادی که کار امداد و نجات را در آب انجام می دهد) قابلیت استفاده را دارد.

کلام آخر…

حسینی در پایان ضمن گله مندی از مسئولین استانی و کشوری گفت: طی چند سال اخیر تحقیقات زیادی در زمینه ساخت وسایل غریق نجات انجام داده ام که در نهایت موفق به بهره برداری از دو دستگاه مدرن برای این کار شده ام. این دستگاه ها برای اولین بار است که در کشور ساخته می شوند و در مراحل آزمایش توانسته اند بیشترین بازده را داشته باشند و حتی نسبت به نمونه های خارجی دارای قابلیت های بیشتری باشند و با اینکه در جشنواره های سراسری کشوری و استانی نیز دارای رتبه های برتر شده ام تا کنون هیچ شرکت خصوصی و دولتی از این طرح ها حمایت نکرده اند. وی افزود: با توجه به اینکه امسال به نام « حمایت از تولید و کالای داخلی » توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده است از مسئولین کشوری و استانی می خواهم که با حمایت از این دو طرح برای راه اندازی خط تولید آن علاوه بر اینکه باعث خودکفایی کشور در زمینه دستگاه های مدرن غریق نجات و همچنین کاهش تلفات به خاطر غرق شدن افراد، باعث ایجاد اشتغال برای جوانان هم استانی و همچنین در صورت صادرات آن باعث ارز آوری برای کشورمان می شود.

انتهای خبر/

خبرنگار: سجاد عبدلی

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک انسان قرار گرفت.

اولین نبرد هوایی بین انسان و هواپیمای تحت کنترل هوش مصنوعی توسط نیروهای هوایی ارتش آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده «اف-۱۶» به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می‌‌شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش میزان قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در مورد این نبرد‌ هوایی اطلاعاتی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» یاد کرده است.

بیل گری، از مدرسه خلبانی آزمایشی ارتش ایالات متحده گفت: «انتظار می‌رود که این آزمایش‌ها ادامه یابد».

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی تولید هواپیماهایی نظامی کار می‌کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد 

گفته می‌شود تا کنون بیش از ۲۱ پرواز آزمایشی نیز در این راستا انجام گرفته و در ماه فوریه ۲۰۲۳ نیز هوش مصنوعی برای اولین بار هدایت یک هواپیمای نظامی را نزدیک به ۱۷ ساعت در دست داشته است.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه