Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:12:39 GMT

تشویق بهترین ابزار برای پذیرفتن اصل حجاب است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۵۳۱۹۵

تشویق بهترین ابزار برای پذیرفتن اصل حجاب است

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، با بیان اینکه حجاب یک تکلیف شرعی است، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حجاب جنبه حیثیتی دارد و باعث حفظ شرافت و کرامت زن می‌شود.

وی افزود: اگر چه حجاب در دوران پیامبران گذشته هم وجود داشت اما در زمان پیامبراکرم(ص) برای مسلمانان واجب اعلام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان یکی از ضرورت‌های وجودی زن را حفظ حجاب اعلام کرد و گفت: در طول تاریخ بانوان از حجاب مناسب برخوردار بودند و سعی کردند با رعایت حجاب خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با ظهور اسلام، بعد از نزول قرآن در سوره نوح حجاب برای مسلمانان یک امر واجب اعلام شد.

ولی نژاد با اشاره به اینکه نیاز است زنان غیر مسلمان هم حجاب را رعایت کنند، اظهار کرد: حجاب تنها متعلق به زن مسلمان نیست بلکه مربوط به همه بانوان عالم است.

وی یادآور شد: در صدر اسلام بانوان را به داشتن لباس و روسری مناسب که بتواند سر و گردن آن‌ها را بپوشاند توصیه کردند و در آن زمان به همه مردان و زنانی که در جمعی گرد هم می‌آمدند به رعایت حجاب سفارش می‌کردند.

زن سرمایه اجتماعی جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه حجاب خود جزو معروف و نداشتن حجاب منکر است، گفت: پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای همه مسلمانان واجب است.

وی با بیان اینکه حجاب پوششی است که زن را از نامحرم و از چشم سوءاستفاده کنندگان محافظت می‌کند، افزود: هر پوششی که بتواند کمک کند تا زن از نگاه سوءاستفاده کنندگان در امان بماند و از او مراقبت کند آن حجاب است، نوع لباس و نحوه پوشش مهم نیست.

ولی نژاد اظهار کرد: چادر متعلق به ملیت ایرانی است که به تعبیر بزرگان حجاب برتر به شمار می‌آید، اصل پوشش است، یا در قالب چادر و یا هر لباسی که بتواند این پوشش را برای زن ایجاد کند باید استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در خصوص اینکه از نظر اسلام بهترین نوع حجاب چه خصوصیاتی می‌تواند داشته باشد، گفت: در نوع حجاب خیلی اصراری وجود ندارد اما در اصل حجاب اصرار است  وباید زن را محافظت و مراقبت کند.

وی زن را سرمایه اجتماعی جامعه دانست و افزود: با توجه به اینکه زن سرمایه‌ای بزرگ برای خانواده و جامعه محسوب می‌شود نیاز به محافظت بیشتری دارد.

ولی نژاد اظهار کرد: ائمه معصوم(ع) بعد از پیامبر(ص) شیوه و سیره ایشان را در قالب امر به معروف و نهی از منکر دنبال کردند و احکام بیان شده پیامبر(ص) را تبلیغ، تفسیر و ترویج دادند چرا که آورنده دین، پیامبر(ص) بودند.

وی در خصوص ارتباط بی حجابی با آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: هر مردی می‌خواهد همسرش تنها متعلق به او باشد و زنانی که با بی حجابی و یا بد حجابی خود را در معرض دید نامحرمان قرار می‌دهند باعث می‌شوند تا اختلاف‌هایی به وجود آید که این خود عامل برخی از طلاق ها در بین زوجین می‌شود.

حجاب محدودیت نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه اسلام زن را به عنوان سرمایه معرفی کرده است، گفت: زن کالا نیست، کسانی که بی حجابی را ترویج می‌کنند از زن به عنوان کالا در حال استفاده هستند.

وی افزود: همه انسان ها علاقه مند هستند این سرمایه را متعلق به خود بدانند و اگر به این سرمایه دست اندازی شود و مورد سو استفاده قرار گیرد خود باعث می‌شود تا اتفاق‌های تلخی در ادامه رخ دهد.

ولی نژاد اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در مقابل تبلیغ‌های دشمن ایستادگی کنیم باید آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست انجام دهیم.

وی یادآور شد: تشویق بهترین ابزار برای پذیرفتن اصل حجاب است و باید در جامعه کار علمی صورت گیرد تا به این فهم درست برسد که حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

وی تصریح کرد: پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم و از روی خیرخواهی یک اصل است که انجام این کار تنها مختص یک قشر خاص نیست باید توسط خانواده‌ها، معلمان، اساتید، نویسندگان و اصحاب رسانه تبلیغ شود تا این تبلیغ تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در خصوص نقش آموزش و پرورش و خانواده‌ها در ترویج حجاب، گفت: با توجه به اینکه اصل تربیت عمومی در خانواده‌ها، مدارس، مساجد و دانشگاه رخ می‌دهد باید بیشترین سرمایه گذاری را به سمت خانواده‌ها و مدارس هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه زیربنای تربیت جامعه در خانواده‌ها و آموزش و پرورش انجام می‌شود، افزود: خانواده‌ها زیر بنای فکری فرزندان را شکل می‌دهند تا رفتارشان تبدیل به فرهنگ شود و آموزش و پرورش می‌تواند در تصمیم گیری و تشخیص درست کمک کند.

ولی نژاد اظهار کرد: اگر در برخی از مواقع بین تربیت خانواده و آموزش و پرورش فاصله ای رخ دهد نتیجه خوبی به دست نخواهد آمد، برای تربیت نسل جدید نیازمند همراهی بیشتر هستیم.

کد خبر 4344742

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند مشهد شیراز یاسوج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف آتش سوزی مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد

به گزارش خبرنگار مهر، زینب داوودی ظهر پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه ۲۱۱ سوادآموز استان مورد تشویق قرار گرفتند، ابراز داشت: به حساب این افراد پاداش باسوادی واریز شده است.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد از سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ باسواد شدند، افزود: افرادی که تو این بازه باسواد شده و از پاداش جا ماندند به واحدهای سوادآموزی شهرستان یا مناطق خود مراجعه کنند.

معاون سواد آموزی استان سمنان ضمن بیان اینکه واجدان شرایط می‌توانند کد ملی خود را نیز به شماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ ارسال کنند، ابراز داشت: بعد از انجام مراحل اداری پاداش باسوادی به حساب جا ماندگان واریز خواهد شد.

یغمایی ضمن بیان اینکه میانگین سنی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال بوده است، تصریح کرد: نداشتن شبا بانکی و مسدود بودن حساب از جمله مواردی که باعث عدم دریافت پاداش باسوادی شده است.

وی افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران سال ۹۳ سازمان سوادآموزی باید ۲۰ درصد سرانه هزینه تمام شده در دوره سوادآموزی را به عنوان پاداش پرداخت کند که این مهم دست پیگیری است.

کد خبر 6088509

دیگر خبرها

  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • تشویق ایسلندی‌ها پس از صعود به جام‌جهانی (فیلم)
  • ببینید | تشویق ایسلندی هماهنگ بازیکنان تیم ملی و هواداران پس از صعود به جام جهانی
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود