Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کمیسیون وزرای امنیتی عراق جمعه شب نشست فوق العاده ای را به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر این کشور و فرمانده نیروهای مسلح برگزار کرده است».

در ادامه بیانیه آمده است که این نشست به منظور بررسی اوضاع امنیتی کشور عراق برگزار شده است.

برخی استان‌های عراق مانند کربلا، الناصریه، النجف و العماره روز جمعه شاهد اعتراضات عراقی‌ها به قطعی برق و پایین بودن خدمات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سومریه نیوز در این تظاهرات‌ها دفاتر حزب الدعوه، جریان الحکمه و مجلس اعلای عراق در استان میسان به آتش کشیده شدند .

صدها عراقی نیز عصر جمعه به فرودگاه نجف یورش برده، وارد سالن فرودگاه شدند و تا باند پرواز فرودگاه پیش‌رفتند که باعث توقف پروازها از و به این فرودگاه پر رفت‌آمد عراقی شد ، البته پروازها در فرودگاه نجف پس از آرام شدن اعتراضات و خروج تظاهر کنندگان از سر گرفته شد. همچنین معترضان در بصره نیز به خانه استاندار یورش بردند.

تظاهراتی نیز در شهرهای العماره و الناصریه (مرکز استان ذی‌قار) نیز با افزایش نارضایتی مردم به بیکاری و نقص در ارائه خدمات عمومی برگزار شد که در پی آن معترضان ساختمان استانداری در العماره را اشغال کرده و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

اعتراضات شهروندان عراقی در استان بصره و برخی از شهرهای عراق در اعتراض به اوضاع نابسامان خدمات رسانی و بیکاری جوانان این استان وارد هفتمین روز خود شده است.

طی روزهای گذشته شمار زیادی از جوانان و اهالی این شهرها در اعتراض به اوضاع بد خدمات رسانی از قبیل قطع مکرر برق و آب و عدم اشتغال‌زایی، با راه اندازی تظاهراتی خواستار توجه بیشتر مسئولان عراقی شدند.

همچنین پلیس نجف اشرف در همه مناطق این استان مقررات منع آمد و شد را وضع کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق نیروهای مسلح برق فرودگاه بیکاری خدمات رسانی نجف اشرف برق عراق کربلا نجف اشرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یگانه با اشاره به اعزام بیش از هزار و ۳۰۰ زائر حج تمتع از استان زنجان، گفت: حجاج در قالب سه پرواز طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال به خانه خدا اعزام می‌شوند.

وی همچنین به نحوه بازگشت حجاج اشاره کرد و افزود: هنور تاریخ مشخصی در ارتباط با بازگشت حجاج اعلام نشده است، اما معمولا پرواز‌های بازگشت ۲۵ روز پس از اعزام انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه زنجان در ارتباط با اعزام زائران حج عمره نیز گفت: طبق برنامه اعلام شده، فقط پنج تا ۶ فرودگاه بزرگ کشور شرایط اعزام زائران عمره را دارند و زنجان در این لیست قرار ندارد.

یگانه بااشاره به موضوع برقراری پرواز‌های هوایی استان به فرودگاه‌های دیگر، افزود: این مهم از سوی فرودگاه زنجان و متولیان امر به ویژه استانداری در حال رایزنی است، اما مشکل اصلی به کمبود هواپیما بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: فرودگاه زنجان در سال ۱۴۰۲ به ۲۴۰ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با ۲۰ هزار و ۸۴۳ مسافر و ۹۸۲ پرواز غیرمسافری خدمات ارائه کرد.

مدیر فرودگاه زنجان گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز از این فرودگاه ۳۲ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با سه هزار و ۳۷۹ مسافر انجام و به هزار و ۳۷۲ پرواز غیرمسافری خدمات ارائه شده بود.

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برای ترمیم خسارت‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان
  • نگرانی رئیس نظام پزشکی از عدم تمایل پزشکان به ۳ رشته‌ تخصصی
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • نماینده عراقی: بغداد باید علیه آمریکا به شورای امنیت شکایت کند