Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: موضوع مبارزه با پولشویی و ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی باندهای کلان مواد مخدر، در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید عمرانی در نشست هم‌اندیشی دادستان‌ها و قضات محاکم انقلاب استان کرمان با اشاره به کارنامه موفق این استان در امر مبارزه با مود مخدر، افزود: کرمان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که 60 درصد از مواد مخدری که از طریق کشورهای تولید‌کننده وارد کشور می شود از پهنای جغرافیایی این استان عبور می‌کند و این امر کار مبارزه با مواد مخدر را سخت‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: از انجایی که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در سال های اخیر توجه ویژه‌ای به امر مبارزه با موادمخدر داشته‌اند، لذا نباید به آنچه که در شرایط فعلی است بسنده نموده و باید با کار جهادی و انجام طرح‌های تحولی به طور مستمر برای رسیدن به نقطه ایده آل حرکت کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرد: موضوع پولشویی و ضربه به بنیان های مالی واقتصادی باندهای کلان مواد مخدر در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

وی در رابطه با موضوع پولشویی اظهار کرد: امروزه یکی از ابزار مهم دنیا که برای کنترل و به طور کلی جرایم و خصوصاً جرائم مواد مخدر و سازمان‌یافته استفاده می‌کنند همین بحث پولشویی است که به طرق مقتضی و قانونی با کنترل در اصل جابجایی اموال چه در حوزه بانکی و چه در حوزه‌های ملکی، بورس و سایر جاهایی که به هر حال در قالب نقل و انتقال پول کار می‌کنند و در بعضی موارد در قالب صرافی‌های غیرمجاز که کارهای غیرقانونی انجام می دهند و کسانی که به صورت حواله جابجایی پول انجام می‌دهند این پول‌های کثیف و درامد حاصل از جرائم را جابجا می‌کنند و آنها را مشروع جلوه می دهند.

عمرانی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با پولشویی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: قبلاً قانونی در رابطه با پولشویی داشتیم اما مجلس شورای اسلامی باید در این قانون ضمن توجه به نیاز دستگاه‌های مبارزه‌ای و کنترل‌کننده به گونه‌ای اقدام کند که دست دستگاه‌های متولی به لحاظ قانونی بازتر گذاشته شده و کنترل ها و برخوردها با شدت بیشتری در این نوع نقل وانتقالات انجام شود.

این مقام ارشد قضایی کشور تاکید کرد: همیشه این پیام را داده ایم که هر وقت موضوع پولشویی مطرح می‌شود، جامعه هدف پولشویی کسانی که در عرصه تولید، کار و فعالیت صحیح و مشروع فعال هستند، نیست.

وی هشدار داد: مخاطبان دستگاه قضایی در مقوله پولشویی کسانی هستند که از طریق قاچاق به طور کلی و اهم آن قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و خیلی از جرایم سازمان‌یافته و حتی فرارهای مالیاتی پول‌های هنگفتی را از طریق رانت‌خواری و استفاده از امضاهای طلایی در آمدهای نامشروع کسب می‌کنند.

انتهای پیام/

عمرانی اعلام کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی ویژه قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور قرار گرفته و در حال حاضر مرحله اجرایی آن شروع شده است و به صورت تفاهم‌نامه‌هایی بین دستگاه‌های عضو ستاد تهیه شده که پس از امضا، مسئولان هر دستگاه متعهد می‌شوند که در قالب پروتکل‌ها و تعاریف، بخشی از اطلاعات را در اختیار این مرکز قرار دهند.

وی ادامه داد: داده‌های این بانک اطلاعاتی مورد تحلیل قرار می گیرند و از این تحلیل‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر استفاده خواهد شد که در نهایت مرکز نیز با رعایت اصول طبقه‌بندی اطلاعات را در دسترس اشخاص مجاز قرار می‌دهند.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: اغلب خرده‌فروشان مواد مخدر، معتادین متجاهر هستند که با ولگردی و حضور در مراکز آلوده ضمن استعمال مواد مخدر به دیگران نیز مواد می‌فروشند که در صورت برخورد با چنین مواردی، این افراد در قالب ماده 16برای مدت 3 الی 6 ماه به مراکز ماده 16جهت درمان سپرده می شوند.

وی در رابطه با بحث خرده‌فروشان مواد مخدر گفت: به لحاظ یک خلاء قانونی که ممکن است وجود داشته باشد و یا در نحوه تشکیل پرونده ها ایراداتی باشد بعضا اختلافاتی بین سیستم قضایی و پلیس در این زمینه بوجود می آید.

عمرانی افزود: ما کسی را خرده‌فروش مواد مخدر می‌شناسیم که به موجب آن پرونده‌ای تشکیل شده باشد و اگر افرادی باشند که از آن مواد مخدر خریده باشند و صرف اینکه گزارشی داده شود که یک نفر خرده فروش است بدون ارائه دلایل و مدارک کافی قطعا برای محکوم شدن در حوزه خرده فروشی مورد حکم قرار نمی گیرد.

وی اعلام کرد: پیش نویس قانون جدید تهیه شده است و در آن خلاء ها و کمبودهایی که طی این سال ها به واسطه اینکه مسائل مستحدثه از جمله (مسائل فضای مجازی از قبیل خرید وفروش مواد مخدر با استفاده از این ابزار و تکنولوژی) بوجود آمده است، برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ١٠۶ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در این شهر/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ حسین خواجه فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: طی اقدامات پلیسی و اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فعالیت سوداگران مرگ در چند روز اخیر از حمل و جابه‌جایی موادمخدر توسط قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی شهرستان عسلویه به استان‌های مرکزی ،بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

فارس نوشت: وی افزود: بر این اساس روز گذشته ماموران ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی (ره) با حساسیت بیشتری اقدام به پایش خودروهای عبوری نموده که به یکدستگاه کامیون باری بنز حامل بار هندوانه مشکوک که جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دادند.

خواجه تصریح کرد: در بازرسی دقیق از کامیون و محموله مقدار ۱۰۶ کیلوگرم موادمخدر تریاک که به صورت ماهرانه ای داخل ۱۳ عدد هندوانه جاسازی شده و در قسمت‌های مختلف بار پخش شده بود کشف شد.فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه با بیان اینکه در این راستا دونفر متهم دستگیر شد، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر به صورت مستمر در دستور کار پلیس بوده و امنیت شهروندان خط قرمز ماست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904128

دیگر خبرها

  • کشف ١٠۶ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در این شهر/ عکس
  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • پولشویی