Web Analytics Made Easy - Statcounter

قشم - ایرنا - رئیس تأمین اجتماعی شهرستان قشم گفت: مطالبات این سازمان در قشم 440 میلیارد ریال است که هشت میلیارد ریال آن از نهادهای دولتی و باقیمانده آن از تولید کنندگان، واحدهای صنفی و به ویژه پیمانکاران است.

عباس اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گشته پنج هزار و 772 فقره حکم الکترونیکی ابلاغ شد که به صورت پیامک و نامه الکترونیکی به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ارسال لیست حق بیمه توسط کارفرمایان یکی از خدمات غیر حضوری این سازمان است به طوری که در سال گذشته 24 هزار و 338 فقره لیست حق بیمه کارفرمایان به صورت غیر حضوری در این شهرستان دریافت شد.
رئیس تأمین اجتماعی شهرستان قشم تصریح کرد: علاوه بر آن در راستای حذف کاغذ و کاهش هزینه های عملیاتی، بازرسی به صورت الکترونیکی و هوشمند از کارگاه ها انجام می شود.
وی اظهار داشت: نرم افزار 'تأمین اجتماعی من' برای گوشی های هوشمند تلفن همراه طراحی و پیاده سازی شد و علاوه بر آن شهروندان می توانند با استفاده از کد #142* خدمات ارائه شده توسط این سازمان را بدون نیاز به اینترنت و به وسیله تلفن همراه دریافت کنند.
اکبری درباره الکترونیکی شدن پرونده ها در تأمین اجتماعی نیز گفت: مرحله اول این طرح در سال گذشته انجام و طی آن همه پرونده ها به صورت الکترونیکی تشکیل شد.
وی افزود: در فاز دوم که از سال جاری اجرایی می شود اوراق کاغذی حدود 30 هزار پرونده اسکن و به صورت الکترونیکی بایگانی می شود تا همه شعب تأمین اجتماعی کشور به آن دسترسی داشته باشند.

**صدور بیش از 23 هزار دفترچه بیمه
رئیس تأمین اجتماعی شهرستان قشم به صدور 23 هزار و 991 دفترچه در سال گذشته اشاره و اذعان داشت: 19 هزار و 591 دفترچه تجدید چاپ، 655 دفترچه به صورت المثنی، 17 هزار و 464 دفترچه تأمین اعتبار و 3 هزار و 745 فقره دفترچه برای نخستین بار صادر شده است.
اکبری بیان داشت: نخستین کارگزاری رسمی تأمین اجتماعی قشم در راستای برون سپاری فعالیت های این نهاد به بخش خصوصی در سال جاری افتتاح شد.
وی از مشوق ویژه سازمان تأمین اجتماعی برای به کار گیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کارگاه ها خبرداد و بیان داشت: اگر کارفرما به ازای هر 2 نفر شاغل یک فارغ التحصیل دانشگاهی را به خدمت بگیرد، حق بیمه کارفرما توسط دولت پرداخت می شود.
72 هزار و 314 نفر از مردم شهرستان قشم زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند. این شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع شده است.
7500

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مطالبات تامين اجتماعي خدمات الكترونيكي قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی