Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با تایید خبر بازگشت پروژه راه آهن قزوین-رشت به شرکت ساخت، از بهره برداری از این خط تا چند ماه آینده خبر داد.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار تین تیور خبر بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین رشت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل را تائید کرد و گفت: فقط بخش قزوین – رشت مجدداً به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بازگشت اما این رفت‌وبرگشت با اتلاف وقت همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: بخش رشت – انزلی- آستارا به شرکت راه‌آهن واگذارشده است.

وی در خصوص زمان افتتاح این خط، این را هم گفت که احتمالاً تا چند ماه آینده راه‌آهن قزوین – رشت به بهره‌برداری می‌رسد و ادامه داد: در حال حاضر موضوعاتی چون رلواژ، جوشکاری و آماده‌سازی خط مانده است و اکنون هم در حال انجام کارهای اداری و حقوقی پروژه در بازگشت به شرکت ساخت هستیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز در جریان مصوبه‌ای که روز شانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه نهایی شد کار پیگیری اجرایی پروژه ریلی قزوین – رشت – آستارا به‌جای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از سوی شرکت راه‌آهن پیگیری‌ شد که ظاهرا اکنون بخشی از پروژه مجددا به شرکت ساخت بازگشته است.

این انتقال انتقادات زیادی را نسبت به بلاتکلیفی پیمانکار پروژه همراه داشت که ظاهراً کار بهره‌برداری را نیز به تأخیر انداخت.

مسیر ریلی قزوین - رشت به‌عنوان یکی از پنج پروژه اولویت‌دار ریلی دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی وارد فاز اجرایی شد که تاکنون راه‌آهن شهرهای همدان و کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده و راه‌آهن رشت، ارومیه و خط دوم تبریز نیز در مراحل پایانی خود به سر می‌برند..

طول خط راه‌آهن موجود در کشور هم‌اینک حدود ۱۳ هزار کیلومتر است و بیش از سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط جدید در حال اجراست..

پنج استان کشور ازجمله آذربایجان شرقی و غربی و گیلان به‌زودی و در سال جاری به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد..

پنج استان دیگر بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد.

سمانه واحدی راد

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت ساخت راه آهن رشت راه آهن قزوین رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری این مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد، خبر داد.

وی تصریح کرد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

وی افزود: باید فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کنیم تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تأمین مسکن مردم را کاهش دهیم.

کد خبر 6089975 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین