Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@21:24:15 GMT

حکم مبارزه با احتکار کالاهای وارداتی صادر شد!

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۵۴۵۸۶

حکم مبارزه با احتکار کالاهای وارداتی صادر شد!

به گزارش پارس نیوز، 

معدن و تجارت، محمد شریعتمداری اعضای ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کلیه کالاهای وارداتی یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی را منصوب کرد.

متن حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرح زیر است:

جناب آقای حسن یونس سینکی (رئیس) معاونت اقتصادی بازرگانی، جناب آقای نوابی ریاست سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و جناب آقای انصاری ریاست سازمان تعزیرات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلام

به موجب این حکم آقایان را به عنوان اعضای ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفای کلیه کالاهای وارداتی و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ رسمی معین می‌نمایم تا با استفاده از ظرفیت‌های سازمان حمایت و سازمان تعزیرات و کلیه سازمان‌های دولتی استانی و به کارگیری توان خارق‌العاده مردمی و در رأس آنها انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدکنندگان و بازرگانان همراه و متدین که منافع خود را برای آرامش و رضایت عموم ملت ایران جست‌وجو می‌کنند، در اطلاع‌رسانی آنها از مراکز اختفا و احتکار و هم همکاری آنان در رسیدگی‌ها و بازرسی‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت فوق‌العاده فضای مجازی، در تحقق این هدف براساس برنامه تهیه شده اقدام نمایید.

کلیه استانداران و فرمانداران محترم و رؤسای سازمان‌های استانی همکاری لازم با آن ستاد معمول خواهند داشت.

محمد شریعتمداری

وزیر صنعت، معدن و تجارت

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تجارت سازمان حمایت از مصرف صنعت معدن و تجارت فضای مجازی وزیر صنعت معدن و تجارت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سعید غفوری رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و رئیس ستاد شهرک‌سازی کشور، و سایر اعضا شامل نمایندگان وزارت کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و نماینده سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

غفوری در این جلسه با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات چه در حوزه شهرک سازی و چه در پیشبرد طرح توسعه سکونتگاه‌های ساحلی جنوب کشور باید مطابق قانون و مصوبات مربوطه باشد گفت: تا کنون پروانه تأسیس چند شهرک دولتی صادر شده و اولین پروانه بهره برداری شهرک دولتی نیز توسط دبیرخانه ستاد صادر شده است. نظام‌مند کردن شهرک‌های خصوصی نیز با اقدامات مثبت ستاد پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی بر همراهی ستاد شهرک‌سازی برای تقویت نقش‌آفرینی شهرک‌ها در تأمین مسکن تاکید کرد.

گفتنی است طبق گزارش آماده شده از سوی دفتر شهرسازی و معماری شرکت عمران شهرهای جدید از زمان شروع دولت سیزدهم و مطرح شدن احداث مسکن برای اقشار کم‌درآمد، در قالب طرح نهضت ملی مسکن، استفاده از ظرفیت بالقوه شهرک سازی، به عنوان مکمل در کنار اختصاص اراضی شهرهای جدید و یا الحاق به محدوده شهرها، به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی، در دستور کار شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید قرار گرفته و با حمایت‌های اعضای ستاد، تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار واحد ظرفیت تولید مسکن در این حوزه ایجاد شده است.

ستاد مدیریت شهرک‌سازی کشور، به عنوان بخش سیاستگذاری و مرجع تصویب طرح آماده سازی و طراحی شهری شهرک‌ها مستقر در شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، به عنوان بازوی سیاستی و مرجع صدور پروانه تأسیس و پروانه بهره‌برداری شهرک‌ها، می‌تواند نقشی پررنگ در مسیر تحقق اهداف دولت برای تأمین مسکن و ساماندهی نظام سکونتگاهی داشته باشد.

در این راستا، ستاد مدیریت شهرک سازی کشور در سال ۱۴۰۲، در اجرای مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری، با برگزاری جلسات مستمر بررسی طرح شهرک‌ها، طرح سه شهرک دولتی در پیرامون شهرهای یزد و قم را مصوب نموده و پروانه تأسیس سه شهرک پیش گفته را با ظرفیت جمعیت پذیری و تولید مسکن در مجموع به میزان بیش از ۷۳ هزار نفر و حدود ۱۸۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۰۲۴ هکتاری زمین، صادر کرده است. علاوه بر این پروانه بهره‌برداری برای فاز نخست شهرک مسکونی دولتی پردیس زندگی یزد نیز در روزهای پایانی سال گذشته صادر شد.

همچنین در سال ۱۴۰۲، مجموعاً ۱۳ پیش پروانه برای احداث شهرک‌های مسکونی دولتی توسط شرکت عمران شهرهای جدید صادر شده است. ظرفیت جمعیت‌پذیری و تولید مسکن در این شهرک‌ها که در استان‌های فارس، البرز، آذربایجان‌شرقی، یزد و قم قرار گرفته‌اند، به ترتیب ۳۴۸ هزار نفر و در حدود ۱۰۵ هزار واحد ظرفیت است.

در مجموع می‌توان گفت که ستاد مدیریت شهرک سازی در سال گذشته، بیش از ۸۶۰۰ هکتار اراضی دولتی را برای تأمین و عرضه مسکن در ابعاد مختلف در دستور کار قرار داده و در مدار برنامه ریزی و اجرا قرار گرفته‌اند.

علاوه بر موارد پیش گفته، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به عنوان دبیرخانه دائمی ستاد مدیریت شهرک سازی کشور، در سنوات گذشته (از سال ۱۳۹۹ تا ابتدای سال ۱۴۰۲) مطالعه امکان‌سنجی، مکان‌یابی و تهیه طرح جامع ۴۰ شهرک را در ۱۳ استان کشور به انجام رسانده و با هماهنگی صورت گرفته، برای انجام عملیات اجرایی در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار داده است. ظرفیتی که بدون شک می‌تواند پشتیبانی قابل توجهی برای تولید و عرضه مسکن در کشور تلقی شود.

در کنار این موضوعات، رسیدگی و نظارت بر شهرک سازی بخش خصوصی در ستاد شهرک سازی کشور به عنوان یکی از مأموریت‌های قانونی ستاد مورد اهتمام بوده است. به گونه‌ای که در طی دو سال اخیر، وضعیت شهرک‌هایی که گاهاً ۱۵ سال بلاتکلیف بوده‌اند، مشخص شده و از آن میان، پروانه بهره‌برداری ۳ شهرک خصوصی با ظرفیت واحد پذیری بیش از ۵ هزار واحد صادر شده است. رسیدگی به وضعیت مدیریت و ساخت و ساز و نظارت بر شهرک‌های نیمه‌تمام و رها شده نیز در قالب دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی از دیگر اقدامات ستاد شهرک‌سازی است که تمامی پهنه‌های کشور را در بر گرفته و در چارچوب آن، امید است، بخشی از وضعیت ساخت و سازهای بی ضابطه و نابسامان گذشته مورد رسیدگی واقع شود.

کد خبر 6095091 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد