Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@14:22:56 GMT

ال‌جی جای سامسونگ را می‌گیرد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۵۴۷۲۶

ال جی تنها تامین‌کننده نمایشگرهای ال سی دی آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل خواهد بود اما همچنان سامسونگ بزرگ‌ترین تامین‌کننده پنل‌های اولد آیفون به شمار می‌رود. آفتاب‌‌نیوز : دو هفته پیش بود که معلوم شد اپل سرانجام با شرکت ال جی بر سر تامین و تولید پنل‌های اولد موردنیاز برای ساخت مدل‌های جدید آیفون به توافق رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق اخبار قبلی می‌دانیم که در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، احتمالا ماه سپتامبر، باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است بعنوان جایگزین‌های آیفون ۱۰ کنونی وارد بازار شوند. اپل آیفون‌های ۲۰۱۸ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد.
حالا تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد شرکت کره‌ای ال جی قرار است  تنها تامین‌کننده پنل و نمایشگرهای ال سی دی (LCD) مدل ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه آیفون‌های ۲۰۱۸ باشد. این بدان معناست که نمایشگرهای ال سی دی آیفون ۶.۱ اینچی از سوی شرکت ال جی تامین و تولید می‌شود. این در حالیست که به نظر می‌رسد همچنان بزرگ‌ترین و محوری‌ترین تامین کننده پنل‌های اولد برای اپل، سامسونگ است و هنوز اپل نتوانسته از وابستگی خود به این شرکت کره‌ای که از قدرتمندترین رقبایش است، بکاهد.
این در حالیست که چندی پیش گزارش‌ها نشان می‌داد اپل بالاخره توانسته از وابستگی خود به سامسونگ بکاهد و با ال جی دیسپلی بر سر تامین بخش اعظمی از نمایشگرهای اولد ( OLED) با آن به توافق برسد. اپل مدت‌ها بود که برای جایگزینی سامسونگ با شرکت‌های بزرگی همچون ال جی، شارپ و ژاپن دیسپلی بر سر تامین پنل‌های اولد که نیازمند فناوری خاص و نوین بوده و هزینه نهایی زیادی برای تولیدکننده دارد، تلاش‌های فراوانی می‌کرد تا این که بالاخره موفق شد در این میان با ال جی بر سر قیمت و تعداد پنل‌های نمایشگر مورد نیازش کنار بیاید.
اما ال جی تنها بخش کوچکی از پنل‌های اولد موردنیاز آیفون‌های ۲۰۱۸ را خواهد ساخت و هم‌چنان بخش اعظمی از آن توسط سامسونگ تامین خواهد شد. ال جی قرار است ۲۰ میلیون پنل و نمایشگر ال سی دی به اپل تحویل دهد و تنها تامین کننده صفحه نمایش آیفون ۶.۱ اینچی مدل ۲۰۱۸ باشد. همچنین ال جی ۲ ال ۴ میلیون پنل اولد را نیز تولید کرده و در اختیار این غول تکنولوژی آمریکایی قرار می‌دهد تا درصورت لزوم، تعداد آن را افزایش دهد.
یکی از مهم‌ترین دلایل جایگزینی سامسونگ با سایر شرکت‌های تولیدکننده پنل‌های اولد، میزان قیمت بالایی بود که سامسونگ در ازای تامین این نمایشگرهای با کیفیت و جدید از اپل درخواست و دریافت می‌کرد.
هزینه پنل‌های اولد همان عامل افزایش قیمت گوشی آیفون ۱۰ بود که موجب شد درنهایت میزان فروش این پرچمدار به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بنابراین اپل احتمالا برای سه مدل جدید آیفون که در ماه سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی می‌کند، قصد دارد یکی از آن‌ها را با نمایشگر ال سی دی بسازد تا مقرون به صرفه شود و از آن طرف نیز، قیمت پنل‌های اولد بکار رفته در آیفون‌های دیگر را با قیمت نهایی کمتری تولید کنند.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۳۴۲۷۳ تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ال جی نمایشگر آیفون سامسونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع در روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها و پروژه احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین اضطراری آب سیستان و زاهدان با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکارهای متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

امینی با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung