Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: بالغ بر 73 درصد از آبی که توسط واحدهای تولیدی و صنعتی از چاه‌های شهرک صنعتی استان برداشت می‌شود، در فرآیند تولید مصرف می‌شود.

حسن آلبویه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: جمعاً 153 لیتر بر ثانیه آب توسط واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی استان از چاه‌ها برداشت می‌شود که از این مقدار، 111 لیتر معادل 73 درصد در فرآیند تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر 5 میلیون و 685 هزار و 375 متر مکعب آب توسط واحد های صنعتی و تولیدی فعال از چاه‌های شهرک‌های صنعتی استان سمنان برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با اشاره به مراکز تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: جمعاً 585 هزار و 737 متر مکعب فاضلاب و پساب صنعتی وارد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان سمنان می‌شود.

آلبویه با بیان اینکه ظرفیت اسمی این تصفیه‌خانه‌ها نزدیک به یک میلیون و 696 هزار متر مکعب در سال است اضافه کرد: چیزی حدود 34.54 درصد از ظرفیت این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 13.78 درصد از فاضلاب و پساب شهرک‌های صنعتی استان سمنان بازچرخانی می‌شود و به چرخه تولید و صنعت بر می‌گردد، در شهرک صنعتی سمنان به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان، چیزی حدود 15.29 درصد از فاضلاب و پساب شهرک‌های صنعتی استان سمنان بازچرخانی می‌شود و به چرخه تولید و صنعت بر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: در شهرک صنعتی سمنان نیز سالانه 389 هزار و 319 مترمکعب آب وارد سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک می‌شود که این تصفیه‌خانه دارای ظرفیت اسمی به میزان 876 متر مکعب در سال است و در حال حاضر 44.44 درصد از این ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب