Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، سامانه‌ کاویتاسیون پلاسمایی به عنوان سامانه تصفیه آب با حضور مجید خدابخشی، استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان شرکت آبفای این استان و دانشگاه تبریز، از شرکت پالایش پلاسما صنعت در شهرستان هشترود رونمایی شد.

سیستم کاویتاسیون پلاسمایی به‌صورت پکیج کامل تصفیه‌ آب آشامیدنی در تصفیه‌ آب نظر کهریزی به ظرفیت هزار مترمکعب در روز با هدف حذف فلزات سنگین (آرسنیک) با هزینه‌ تقریبی ۱۰ میلیارد ریال نصب و راه‌اندازی شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم به‌منظور حذف فلزات سنگین با مشارکت شرکت پالایش پلاسما صنعت، شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز ساخته شده‌است.

نتایج به‌دست آمده نشان دهنده‌ توانایی این سیستم در کاهش فلزات سنگین به کمتر از میزان استاندارد و همچنین حذف  میکروارگانیسم‌های موجود در آب تا ۹۹درصد است.

همچنین این سیستم بوی نامطبوع آب (که در اینجا ناشی از آب سد و بوی آبزیان و ... است) را به‌طور کامل حذف می کند. این سیستم برای حذف فلزات سنگین نیاز به تنها ۵۰۰ وات انرژی به‌ازای هر مترمکعب آب دارد.

نتایج موفقیت آمیز این پروژه باعث شده‌است تا این شرکت در حال مذاکره با شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی برای پیاده‌سازی این سیستم در سایر مناطق مورد نیاز باشد. این سیستم مورد تأیید شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی بوده و تعداد افراد تحت پوشش آن ۵۵۰۰ نفر هستند.

این فناوری پیش از این در پتروشیمی تبریز با موفقیت نصب و راه اندازی شده بود. بنا به ارزیابی انجمن مدیریت سبز اروپا واقع در آلمان و سوئیس که با همکاری شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی و  انجمن مدیریت سبز ایران صورت گرفته این سیستم مورد تأیید اولیه‌ی آن سازمان قرار گرفته است و تأییدیه نهایی تا یک ماه آینده آماده خواهد شد.

کد خبر 4345962 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز فناوری نانو هشترود نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محمد جواد آذری جهرمی امنیت اطلاعات فناوری فضایی فناوری نانو تلفن همراه گوشی هوشمند گوگل شرکت دانش بنیان دارو حسگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دستگاه جذب کربن در جهان روی کشتی کانتینری Neopanamax نصب می شود

تین نیوز

شرکت حمل و نقل کانتینری تایوانی Evergreen یک سیستم جذب و ذخیره CO2 (CCS) روی کشتی کانتینری Neopanamax نصب کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، این دستگاه جذب کربن می تواند تمام مراحل جذب CO2 از جمله فرآیندهای جذب، فشرده سازی، مایع سازی و ذخیره سازی را انجام دهد.

مؤسسه رده بندی ژاپنی Nippon Kaiji Kyokai (ClassNK) نماد کلاس «SCCS-Full» خود را به کشتی 14000  TEU  اعطا کرده است.

این کشتی متعلق به ناوگان کشتی های کلاس T است که بین سال های 2013-2017 به Evergreen تحویل داده شده است. این کشتی با پرچم پاناما در سال 2014 ساخته شد.

این سیستم توسط Qiyao Environmental Protection توسعه یافته و در شرکت Huarun Dadong Dockyard (HRDD)  نصب شده است. این موسسه، اجزای سیستم و طرح نصب شده را بررسی کرد و با «دستورالعمل های سیستم های جذب و ذخیره CO2 کشتی » همسو شد.

این سیستم از جاذب های آمین برای جذب CO2 استفاده می کند. سپس CO2 جذب شده برای حمل و نقل و ذخیره سازی/استفاده، فشرده و مایع می شود.

این سیستم می تواند حداکثر 80 درصد میزان جذب خالص CO2 و حداقل خلوص 99 درصدی CO2 را ارائه دهد. حفاظت زیست محیطی Qiyao گفت که با به کارگیری فناوری های اصلی مانند نوع جدیدی از جاذب و کنترل پارامتر مبتنی بر ماژول، مصرف انرژی سیستم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

موسسه ClassNK  عمیقاً به کاربرد جاه طلبانه سیستم های CCS که توسط Evergreen و طرف های درگیر برای پیشبرد اجرای فناوری کاهش گازهای گلخانه ای اتخاذ شده است، احترام می گذارد. این افتخار بزرگ ماست که بخشی از این همکاری برجسته هستیم و متعهد به حمایت از ابتکارات پیشگیرانه در جهت کربن زدایی با ارائه استانداردها، بررسی ها و گواهی های مناسب هستیم.

سیستم های جذب کربن روی کشتی به عنوان یک فناوری امیدوارکننده ظاهر شده اند که می تواند به کشتی های موجود کمک کند تا انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند و عمر مفید خود را با تمیز کردن اگزوز موتور افزایش دهند. با این وجود، یکی از چالش های کلیدی برای پذیرش گسترده تر این فناوری، فقدان زیرساخت های ساحلی برای تخلیه CO2 بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون
  • حادثه رانندگی با ۸ مصدوم در جاده مراغه به هشترود
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات
  • هشدارهای هواشناسی کشاورزی در آذربايجان شرقی
  • بهینه‌سازی نزدیک به ۸ هزار موتورخانه در آذربایجان شرقی
  • نخستین دستگاه جذب کربن در جهان روی کشتی کانتینری Neopanamax نصب می شود