Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خدمت‌رسانی بدون منت را مأموریت اصلی بسیج کارکنان دانست و بر لزوم آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی نیروهای بسیج با برگزاری نشست‌های بصیرتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آنا، نشست تخصصی بصیرتی، آموزشی و فرهنگی بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به مدت دو روز (پایان هفته گذشته) با حضور دکتر حسین نصیرزاده فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، استادان و کارشناسان و جمعی از مدیران و کارکنان بسیجی در مجتمع فرهنگی سما در شهرستان چالوس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استادان و کارشناسان در این نشست در قالب کارگاه‌های آموزشی، تهدیدات دشمن در عرصه جنگ نرم و رسانه‌ و شیوه‌ آنها برای غلبه بر افکار عمومی را بررسی و تحلیل کردند.

در فضای دانشجویی نخبه‌پروری و علم‌افزایی اولویت ستاد امور شاهد و ایثارگران است و در این راستا از دانشجویان شاهد و ایثارگر حمایت خواهد شد

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تشریح روند فعالیت بسیج از دوران دفاع مقدس تاکنون بر اهمیت حضور بسیجیان در صحنه‌های مختلف و هم‌افزایی و هم‌پوشانی در فعالیت‌های دانشگاه تاکید کرد و بسیج را حافظ انقلاب اسلامی دانست که هرجا لازم باشد وارد صحنه شود.

دکتر محمدتقی ترابی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم با موضوع بصیرت‌افزایی سخنرانی و با تبیین اهمیت حضور بسیج در صحنه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر بصیرت، تیزبینی، آمادگی و مقابله بسیجیان با تحرکات دشمن در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

حسین اعتصامی پژوهشگر رسانه و فضای مجازی و کارشناس صدا و سیمای مازندران نیز در این نشست به تشریح آسیب‌های فضای مجازی پرداخت و بر هوشیاری و بصیرت بسیج در تهاجم‌های فضای مجازی و تولید محتوا با بازخورد مناسب برای مقابله‌ با آن تاکید کرد.

اعضای بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در این اردوی دوروزه از امکانات تفریحی و ورزشی در قالب مسابقات و سرگرمی نیز بهره بردند.

حسین نصیرزاده در ارزیابی و اهداف برگزاری این نشست بصیرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «نخستین کارکرد بسیج، بصیرت‌افزایی است. زیرا بسیجی واقعی می‌تواند مسیر را به درستی شناسایی کند و در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی قدم بردارد. در همین راستا بسیج کارکنان مطابق با سال‌های گذشته و حتی بیشتر از سال‌های گذشته تلاش خود را برای همدلی بیشتر بسیجیان و دفاع از انقلاب ادامه خواهد بود و برگزاری چنین نشست‌هایی با هدف بصیرت‌افزایی انجام می‌شود.»

نخستین کارکرد بسیج، بصیرت‌افزایی است. زیرا بسیجی بصیر می‌تواند مسیر را به درستی شناسایی کند

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «با توجه به هجمه دشمن به آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و به میدان آوردن همه توان خود، این نیاز احساس می‌شود که نیروهای بسیج را برای هر شرایطی آگاه کنیم. بر این اساس این نشست بصیرتی را برای فرماندهان و سرگروه‌های صالحین برگزار کردیم تا زمینه‌ساز بصیرت‌افزایی در واحدهای دانشگاهی شود. البته این نشست‌ها را در واحدهای دانشگاهی با رویکرد آگاهی و آشنایی با شرایط جدید و اهداف دشمن در ناامید کردن جامعه برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم جامعه را بیمه کنیم.»

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «این دوره نخستین دوره اردوی بصیرتی خارج از استان تهران بود که با توجه به ظرفیت‌های سما در مجتمع فرهنگی سما برگزار شد و حتماً این برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد. در این دوره آموزشی مجدداً توانمندی‌ها و عرصه‌های سازندگی بسیج بازگو و متناسب با دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به بررسی و تحلیل مسائل روز جامعه پرداخته شد. بررسی و تحلیل تهدیدات دشمن در عرصه جنگ نرم و رسانه‌ها و شیوه‌های آنها برای غلبه بر افکار عمومی نیز بخش دیگری از این طرح بصیرت‌افزایی بود که با حضور استادان برجسته برگزار شد.»

این مسئول که در حاشیه نشست تخصصی بصیرتی، آموزشی و فرهنگی بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با خبرنگار آنــا گفت‌وگو می‌کرد خاطرنشان کرد: «یکی از اهداف اصلی بسیج کارکنان ارائه خدمت بدون منت و تحقق تفکر خدمت‌رسانی در دانشگاه‌ها است تا رضایت دانشجویان و خانواده آنها جلب شود. زیرا رفتار و عملکرد را مؤثرتر از بیان و سخن صرف می‌دانیم.»

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «در حوزه ایثارگران نیز با حمایت‌های دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان دانشگاه، شرایط بسیار مناسبی در ساختار ستاد ایثاگران واحدهای دانشگاهی ایجاد شده که به زودی مقررات آن ابلاغ خواهد شد. رسیدگی به امور ایثارگران و حمایت از آنان در راستای اجرای قانون جامع ایثارگران نیز از اهداف اصلی خواهد بود.»

وی خاطرنشان کرد: «در فضای دانشجویی هم نخبه‌پروری و علم‌افزایی اولویت ستاد امور شاهد و ایثارگران است و در این راستا از دانشجویان شاهد و ایثارگر حمایت خواهد شد.»

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام، به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این که در ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اضافه کرد: اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نداشت اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای بسیج در این صحنه بسیار صبور بودند و البته نیروهای امنیتی و عزیزان سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از اساتید دانشگاهی هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان می‌زنند و باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسوولان دانشگاه به آنان تذکر داده شود که در این صورت بیش از ۹۰ درصد اساتید تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

مهدوی نسب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر لزوم پرهیز مسلمانان از تفرقه عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی از اختلافات مسموم دیده می‌شود در حالی که بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

او با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: امروز اقتدار ما به برکت ولی فقیه است و تمام نعمات دیگر نیز در سایه این نعمت حاصل شده است. اگر ما امروز امنیت داریم، از فناوری هسته‌ای برخورداریم و استوار در مسیر انقلاب گام برمی‌داریم، همه به برکت وجود ولی فقیه است.

سردار سید هاشم غیاثی افزود:ما باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم و در این ۴۵ سال نشان دادیم هیچ گاه تسلیم نشدیم و نخواهیم شد و باید در تمام حوزه‌ها نیز قدرتمند شویم و بر همین اساس قدرت علمی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست و باید دانشگاهیان تلاش کنند در این حوزه قوی‌تر از همیشه مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که باید برای تحقق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبری تلاش کنیم اظهار کرد: ۲۱ بخش در حوزه بسیج اقشار فعال هستند که هر کدام مختص به یک قشر است و هدف از تاسیس چنین شاخه‌ای از بسیج ایجاد زمینه برای مشارکت اقشار مختلف است و برای تحقق این هدف می‌توانیم با نهادهای مختلف تعامل کنیم.

او با بیان این که ایران در حوزه‌های امنیتی سرآمد است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم امنیت دارند اما آنها با تهدید مواجه نیستند اما ما با وجود تهدیدها، امنیت داریم و از اقتدار امنیتی برخورداریم و این به برکت وجود ولایت فقیه است.

دیگر خبرها

  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است