Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی فرماندهی پلیس پکتیا اعلام کرد که در حمله هوایی نیروهای دولتی در این ولایت، 51 عضو گروه طالبان کشته و شماری دیگر زخمی شده اند.

«سردارولی تبسم» در باره تلفات غیر نظامیان در این حمله اشاره ای نکرد اما منابع محلی در ولایت پکتیا اعلام کردند که در حمله هوایی روز گذشته (جمعه) نیروهای افغان به منازل مسکونی در ولسوالی «زرمت» 22 غیر نظامی کشته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع روز شنبه اعلام کردند که نیروی هوایی ارتش افغانستان بامداد جمعه (دیروز) زمان به منازل مسکونی در ولسوالی «زرمت» حمله کردند که طالبان بر بام این منازل سنگر گرفته بودند.

این منابع اعلام کردند که در این حمله زنان، کودکان و دانش آموزان نیز جان باخته اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان ولایت پکتیا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدی: همه در نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در بیست و سومین دوره رزم مقدماتی نخبگان مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نیروی زمینی با اشاره به نامگذاری نیروی هوایی ارتش به نام الهی از سوی امام خمینی (ره) گفت: این نامگذاری معمار کبیر انقلاب اسلامی وظیفه همه ما را در این نیرو صد چندان کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش درخصوص اقدامات منافقین در ابتدای انقلاب و نقش نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: یکی از خیانت‌های منافقین انحلال ارتش بود که با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی این توطئه دشمنان خنثی شد.

واحدی، نقش نیروی هوایی ارتش را در ابتدای جنگ بی بدیل و کلیدی توصیف کرد و افزود: نیروی هوایی در تمام طول هشت سال دفاع مقدس یا نوک پیکان عملیات‌ها بود یا پشتیبانی کننده آن، این نیرو عملیات‌های بسیار زیادی در طول جنگ انجام داد و به لطف خدا و با غیرت کارکنان از تمام اینها سربلند بیرون آمد.

وی به تشریح عملیات پیچده "حمله به اچ ۳" پرداخت و گفت: عملیات حمله به اچ ۳ هنوز در بسیاری از دانشگاه‌های نظامی دنیا به عنوان یک عملیات هوایی بسیار پیچیده و منحصر به فرد تدریس می‌شود، طی مسافت بسیار زیاد با جنگنده اف ۴ و سه مرحله سوختگیری هوایی و انهدام بیش از ۵۰ فروند هواپیمای عراقی روی باند در دورترین نقطه خاک عراق به مرز‌های کشورمان، این عملیات را منحصر به فرد کرده است.

واحدی افزود: نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است، ما آمادگی داریم بصورت شبانه‌روزی از این مرز و بوم در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به عملیات وعده صادق نیز اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در سوریه مرتکب خطای بدی شد و باید جواب دندان شکنی دریافت می‌کرد، وقتی روحیه همکارانم در نیروی هوایی را دیدم، به آینده این نیرو امیدوارتر شدم، چون تمام چهره‌ها مصمم و بدون واهمه از دشمن همه پای کار این عملیات بودند.

وی خطاب به کارکنان وظیفه نخبه گفت: شما نخبگان این کشور هستید، ما در نیروی هوایی به تخصص شما نیاز داریم، بدانید که آینده ساز این کشور شما هستید و یک لحظه ایستادن و کند حرکت کردن در مسیر پیشرفت ایران ممکن است سال‌ها باعث عقب افتادگی شود.

واحدی با اشاره به توطئه‌های دشمنان به منظور فرار مغز‌ها و نخبگان از کشور، خاطرنشان کرد: نخبگان عزیز باید بدانید که چرخ اقتصاد، صنعت و فرهنگ این کشور به دستان شما حرکت می‌کند و مواظب تبلیغات دروغین دشمنان باشید و تا می‌توانید در خدمت این کشور و مردم باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • واحدی: همه در نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد