Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه سوریه در واکنش به جنایت جدید ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش در البوکمال اعلام کرد: هیچ توجیهی برای این تجاوز وحشیانه وجود ندارد و دلایلی که ائتلاف آمریکایی برای توجیه این جنایت می‌آورد، به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا این ائتلاف جغرافیای منطقه را می‌شناسد.

وزارت خارجه سوریه افزود: هدف از حملات ائتلاف آمریکایی فشار بر شهروندانی است که با ورود شبه نظامیان وابسته به گروه موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه "قسد" به روستاهایشان مخالفت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه اعلام کرد: سوریه از برخی از کشور‌های عضو ائتلاف آمریکایی که همچنان از کمترین حد شعور انسانی برخوردار هستند می‌خواهد که فورا از این ائتلاف شوم خارج شوند و به واشنگتن، پاریس و لندن اجازه ندهند که جامعه جهانی را نسبت به اهداف خصمانه خود که همان سلطه بر ملت‌های جهان و زورگویی علیه آنان است، گمراه کنند.

وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل خواست که امنیت و صلح بین‌المللی را حفظ کرده و نقش خود را به صورت شفاف و بی‌طرفانه ایفا کند و در دام سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و غرب که مصداقیت خود را در بین افکار عمومی دنیا از دست داده، گرفتار نشود.

بیش از ۳۰ کشته و زخمی در حملات ائتلاف آمریکایی به البوکمال

منابع محلی گفتند که دو شهرک "الباغوز فوقانی" و "السوسه" در کرانه شرقی رود فرات واقع در حومه شهر البوکمال نیمه شب گذشته هدف حملات شدید جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی قرار گرفتند که در پی این حملات بیش از ۳۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

این در حالی است که مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان از افزایش شمار کشته‌های حملات ائتلاف آمریکایی در البوکمال به ۵۴ تن خبر داد.

کشف سلاح‌های ساخت غرب در جنوب غرب حماه

نیرو‌های سوری به بازرسی شهرک "عقرب" در جنوب غرب شهر حماه و اطراف آن ادامه می‌دهند تا امنیت آن را برای بازگشت شهروندان به منازل و زمین‌های کشاورزیشان برقرار کنند.

خبرنگار سانا گزارش داد که نیروی سوری در جریان تفتیش شهرک عقرب سلاح‌های گوناگونی که از تروریست‌ها برجا مانده است، کشف کردند که برخی از این سلاح‌ها ساخت غرب است.

کشف انبار‌های سلاح‌های آمریکایی و اسرائیلی برجامانده از تروریست‌ها

ارتش عربی سوریه همچنان به عملیات جست‌وجو و کشف مخفی‌گاه‌های نگهداری سلاح که گروه‌های تروریستی در قلمون شرقی، منطقه البتراء و به سمت بادیه سوریه از خود به جا گذاشته‌اند، ادامه می‌دهد.

یک منبع نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه طی روز‌های گذشته مقادیر زیادی سلاح و مهمات در کوه‌های قلمون شرقی و البتراء کشف کرده است که بیشتر آن‌ها ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گفته این منبع، موشک‌های تاو ساخت آمریکا، سکو‌های پرتاب موشک و خمپاره و توپ‌های ضد تانک در بین سلاح‌هایی است که در کوه‌های قلمون شرقی و البتراء کشف شده است.

وی افزود که گروه‌های تروریستی مقادیر زیادی از این سلاح‌ها را در انبار‌هایی سری در زیر زمین، قبرستان‌ها، و کوه‌ها پنهان کرده بودند.

به گفته این منبع عملیات کشف این انبار‌های سلاح از زمان تسلیم شدن گروه‌های تروریستی در قلمون شرقی و خروج آن‌ها از این منطقه آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.

یگان‌های ارتش عربی سوریه آوریل گذشته عملیات نظامی خود در قلمون شرقی را کامل کرده و کل کوه‌ها و شهرک‌های شمالی شهر "الضمیر"، کوه‌های البتراء و "الأفعالی" در اطراف شهرک‌های "الرحیبه"، "جیرود" و الناصریه را به کنترل کامل خود در آوردند.

شلیک موشک پاتریوت توسط اسرائیل به یک پهپاد در جولان اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پدافند هوایی این رژیم یک فروند موشک پاتریوت به سمت یک پهپاد که از خاک سوریه به پرواز درآمده بود، شلیک کرد.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی این دومین بار طی دو روز گذشته است که یک پهپاد به خط آتش‌بس در ارتفاعات جولان اشغالی نزدیک شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تجاوز وزارتخانه لندن جامعه جهان سازمان ملل کشته و زخمی حقوق بشر ارتش سوریه آمریکا و رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی خاک آمریکا و رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی سوریه کشته و زخمی لندن وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، «اسپوتنیک»، صبح امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد جنگنده‌های آمریکایی ساعت 1:49 بامداد به وقت محلی طی 10 حمله هوایی همزمان چند منطقه را در استان دیرالزور (شمال شرق سوریه) مورد حمله قرار داده‌اند.

براساس این گزارش، در این حمله، خیابان «رئاسه الجامعه» در مرکز شهر دیرالزور و همچنین محله «التمو» در شهر المیادین و منطقه‌ «السویعه» و روستای «الصالحیه» و خیابان «الهجانه» در شهر بوکمال مورد حمله قرار گرفته‌اند.

نیروهای امدادی سوریه بلافاصله بعد از دریافت گزارش حمله به محل انفجار اعزام شدند.

خبرنگار «اسپوتنیک» همچنین خبر داد سامانه‌های پدافند هوایی با این حمله مقابله کرده‌اند.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد در پی این حمله تعدادی شهید و مجروح شده‌اند.

دیگر خبرها

  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن/ ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار زخمی
  • سلاح‌های گرم، عامل اصلی مرگ کودکان آمریکایی است