Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه تروريستي داعش، مسئوليت انفجار تروريستي در منطقه مستونگ Mastung، ايالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.
اين حمله انفجاري در گردهمايي انتخاباتي حزب «عوامي بلوچستان» (BAP) در منطقه مستونگ Mastung، ايالت بلوچستان پاکستان صورت گرفت که طي آن، 130 نفر از جمله «نواب زاده سراج ريساني» رئيس اين حزب کشته و 150 نفر ديگر زخمي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«بهرام قاسمي»، سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با محکوم کردن اين حمله تروريستي با دولت و ملت پاکستان و همچنين خانواده قربانيان ابراز همدردي کرد.
اين حمله تروريستي، شديدترين حمله گروه داعش در پاکستان محسوب مي شود.
با توجه به رقابت هاي انتخاباتي و تعدد گروه هاي فعال شبه نظامي و تروريستي در ايالت بلوچستان پاکستان بخصوص گروههاي تجزيه طلب، کاملا نمي توان تشخيص داد که حمله تروريستي مستونگ واقعا از سوي داعش صورت گرفته باشد چرا که دولت اسلام آباد همواره فعاليت اين گروه تروريستي را در پاکستان رد کرده است.
علاوه بر اين، برخي از گروه هاي تجزيه طلب در ايالت بلوچستان تمايلي براي شرکت ساير احزاب در انتخابات پارلماني و مجالس محلي پاکستان ندارند و آن را نشانه تاييد حاکميت دولت اسلام آباد بر ايالت بلوچستان مي دانند به همين دليل به ميتينگ هاي انتخاباتي آنان حمله مي کنند. بيعت فرقه گرايان و تروريست هاي پاکستان همچون سپاه صحابه و لشکر جهنگوي با گروه تروريستي داعش شرايط امنيتي اين کشور را پيچيده تر کرده است چرا که اين گروه ها حملات تروريستي خود را به نام داعش انجام مي دهند.
«رحيم‌الله يوسف زي» کارشناس مسايل سياسي در پاکستان مي گويد؛
"داعش در افغانستان نفوذ کرده‌ اما در پاکستان هنوز بسيار ضعيف است. طالبان پاکستان به همراه ساير گروههاي فرقه گرا که به داعش پيوسته اند بر اثر عمليات‌ ارتش مجبور شدند به افغانستان بگريزند و يا پنهان شوند که اين امر سبب تقويت و تحريک بيشتر اين گروهها براي عمليات در مناطق مختلف پاکستان مي شود."
مهمترين هدف گروه هاي فرقه گرا و داعش در پاکستان حمله به شيعيان و دامن زدن به فرقه گرايي در اين کشور است و اخيرا اين گروه ها حوزه عملياتي خود را به مناطق قومي مانند بلوچستان و همچنين مناطق قبيله اي در ايالت خيبرپختونخوا گسترش داده اند و مي کوشند با ايجاد ناامني سراسري در پاکستان، خود را در حاشيه امنيت قرار دهند.
در حالي که دولت موقت و مردم پاکستان درگير انتخابات 25 ژوئيه هستند؛ گروه هاي تروريستي با هدف قرار دادن تجمعات انتخاباتي به خصوص در ايالت هايي که درگير مسايل تروريستي و قومي هستند درصدد ايجاد رعب و وحشت دربين مردم و دامن زدن به تفرقه گرايي هستند.
دراين حال برخي از محافل سياسي و امنيتي، اين ديدگاه را که ممکن است سازمانهاي اطلاعاتي منطقه اي اقدام به حملات تلافي جويانه و جنگهاي نيابتي کنند؛ دور از ذهن نمي دانند.
"ميرداد نجرابي" کارشناس مسايل سياسي در افغانستان معتقد است؛ "با شکست داعش در عراق و سوريه، اين گروه به دنبال انتقال افرادش به منطقه است. اين وضعيت باعث شده که جنگ هاي نيابتي و رقابت ميان قدرت هاي منطقه اي و جهاني نيز تشديد شود."
در هر حال، حمله تروريستي به ميتينگ انتخاباتي در ايالت بلوچستان پاکستان از سوي هر گروهي صورت گرفته باشد؛ بيانگر تداوم ناامني در اين کشور است که از جمله مهمترين دلايل آن، همکاري نکردن کشورهاي منطقه براي مقابله با گروههاي تروريستي و بعضاً استفاده ابزاري از اين گروهها است که باعث مي شود در قالب حملات مختلف فرقه گرايي و يا جنگهاي نيابتي ظهور و بروز پيدا کند.
نويسنده: مجيد وقاري
137/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان

سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان که برای کرسی پارلمان اروپا نامزد شده در شهر درسدن مورد حمله قرار گرفت و شدیدا زخمی شد.

به گزارش ایسنا، «ماتیاس ایکه»، عضو ۴۱ ساله حزب سوسیال دموکرات آلمان، حزبی که «اولاف شولتس»، صدر اعظم این کشور به آن تعلق دارد، حین انجام فعالیت‌های انتخاباتی در شهر درسدن در ایالت زاکسن هدف حمله قرار گرفت.

ایکه که در حال حاضر نیز به عنوان نماینده حزب سوسیال دموکرات آلمان در پارلمان اروپا خدمت می‌کند مجددا برای کرسی این پارلمان در ایالت زاکسن آلمان نامزد شده است.

به نوشته «خبرگزاری آناتولی»، روسای شاخه حزب سوسیال دموکرات در ایالت زاکسن گفتند که او در این حمله هدف ضرب و شتم قرار گرفته و شدیدا آسیب دیده و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

هیننگ هومان و کاترین میشل از روسای حزب سوسیال دموکرات آلمان در ایالت زاکسن در بیانیه‌ای در واکنش به این اتفاق گفتند: «ارزش‌های دموکراتیک ما هدف حمله قرار دارد. این حمله یک سیگنال هشدار برای هر کسی در کشور ما است.»

آنها همچنین تصریح کردند:‌ «عاملان این حمله قصد ارعاب ما به عنوان نمایندگان جامعه دموکراتیک را دارند اما هرگز موفق نخواهند شد.»

«نانسی فزر»، وزیر کشور آلمان در واکنش به این اتفاق گفت چنانچه حمله صورت گرفته در آستانه انتخابات پارلمان اروپا با انگیزه سیاسی اتفاق افتاده باشد «یک حمله به دموکراسی» است.

او ادامه داد: «خشونت ضد دموکراسی ابعاد جدیدی به خود گرفته است و از طرف حاکمیت قانون به آن پاسخ سختی داده خواهد شد.»

پلیس شهر درسدن آلمان اعلام کرد چهار عامل ناشناس به این سیاستمدار ۴۱ ساله حین نصب پوسترهای انتخاباتی در منطقه «اشتریزن» شهر درسدن حمله کردند.  قبل از این حمله شخصی دیگر که مشغول نصب پوسترهای تبلیغاتی حزب سبز آلمان در همان منطقه بود نیز از سوی چهار نفر مورد حمله قرار گرفت.

پلیس آلمان درباره چگونگی حمله و عاملان آن اطلاعات بیشتری ارائه نکرده و وزارت امور داخلی دولت ایالت زاکسن اعلام کرد تحقیقات درباره این اتفاق در جریان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است